Remedy Entertainment tarafından arka planda geliştirilme aşamasında bulunan nişancı aksiyon macera oyunu Control 2 için yeni detaylar ortaya çıktı. Bildiğiniz üzere geçtiğimiz günlerde Alan Wake 2 için The Lake House adında bir DLC yayınlandı. Bu ek paket içerisinde Control 2’nin ilk ipuçlarını elde ettik.
Control 2 farklı bir yerde geçecek
Alan Wake 2 The Lake House adlı DLC'nin sonuna doğru ana karakterimiz Kiran Estevez, önce Oceanview Oteli'nde ve sonra da FBC'nin karargahı olan Oldest House'daki kısımlara doğru geçiş yapıyor. İlginç bir şekilde karakterimiz burada Control kahramanı ve Federal Büro yöneticisi Jesse Faden'ın kardeşi Dylan ile bir konuşma yapıyor.
Bu konuşma oldukça gizemli diyalogları içerdiğinden dolayı pek fazla bilgi vermiyor. Ancak konuşmanın sonlarına doğru Control 2'den olduğu tahmin edilen kesik kesik görüntüler bizleri karşılıyor. Bu görüntülere dayanarak, oyunun artık Oldest House sınırları içerisinde geçmeyeceği ve bunun yerine oyuncuların kendilerini New York’a doğru adım atarken bulabileceği vurgulanıyor.
Control 2 bildiğiniz üzere 2022 yılında geliştirilmeye başlandı. Diğer taraftan Control evreninde geçen FBC: Firebreak adlı bağımsız co-op deneyimi sunan yapım yakın zamanda duyuruldu ve gelecek yıl çıkması bekleniyor.
Aşağıdaki videoda Alan Wake 2: The Lake House DLC'sinden spoiler yer alıyor. İzlemeden önce dikkat etmenizi tavsiye ediyoruz.
Control bizlere neler vadediyor?
Dikkat çekici ortamlara geçiş yapabileceğimiz ve federal büro içerisinde yer aldığımız süre boyunca türlü hamleleri ortaya çıkarabileceğimiz yapım içerisinde, federal büro ajansının farklı kısımlarına doğru ilerleyebiliyor, üçüncü şahıs kamera bakış açısıyla beraber karakterimizi kontrol edebiliyor ve karakterimizle beraber uçup kaçarak aynı zamanda düşmanları ortadan kaldırabiliyoruz. Oyun içerisinde farklı hamleler gerçekleştirebileceğimiz çeşitli yeteneklerimiz ve becerilerimiz bulunuyor ve bu yeteneklerimizi ön plana çıkarabileceğimiz sırada, elbette karakterimizi hayatta tutmak için elimizden geleni yapmak durumunda kalıyoruz. Elimizdeki silahları kullanabileceğimiz, aynı zamanda silahları farklı şekillerde özelleştirebileceğimiz ve menzilli bir şekilde düşmanlara karşı gelebileceğimiz yapımda bozguncu bir varlık, federal kontrol bürosunu istila ediyor ve bu büroyu tamamen ele geçirmek durumunda kalıyoruz.
Oyunda, federal büro ajansının farklı odalarına doğru geçiş yapabiliyor, her odada farklı şekillerde karşımıza çıkacak olan türlü düşmanların olduğundan bahsedebiliyor ve burada düşman çeşitliliğinin oldukça değişkenlik gösterdiğini aktarabiliyoruz. Bununla beraber oyunda hemen hemen her alanda aynı düşmanlarla karşı karşıya gelebiliyor, tuhaf anomali düşmanlarla karşı karşıya kalabiliyor ve onları ortadan kaldırmak ve aynı zamanda onlardan kaçınmak için karakterimizin çevikliğinden faydalanmak durumunda kalıyoruz. Yapım içerisinde yer aldığımız süre boyunca, elbette bu tuhaf varlıkları ortadan kaldırmak ve aynı zamanda onları durdurmak için elimizdeki tüm becerileri kullanmak durumunda kalıyoruz.
Oyunda ilerlediğimiz esnada yeni yeteneklerin, güçlerin, silah özelleştirmelerinin ve güçlendirmelerinin kilidini açabiliyoruz. Oyunda kullanabileceğimiz farklı bonuslar da bulunuyor ve bonuslar, elbette hem kendimize hem de silahlarımıza daha da fazla istatistik katabiliyor. Örneğin, bir hasar artışı bonusuyla beraber silahımızın hem menzilini hem de hasarını artırabilir ve bu tarz farklı eklentilerle beraber silahlarımızı daha da fazla güçlendirebiliyoruz. Zaten oyun içerisinde bu tarz güçlendirmeler oldukça önem arz ediyor. Bu sayede düşmanlara karşı gelebiliyor ve kritik vuruş şansımızı da artırarak düşmanları kolay bir şekilde ortadan kaldırabiliyoruz.
Oyunun genel düşman çeşitliliğine bakacak olursak, oldukça sınırlı diyebiliriz. Çünkü oyun içerisinde her bir bölgeye geldiğimiz zaman bu bölgelerde genel olarak aynı düşmanlar karşımıza çıkıyor. Bir bölgeyi temizledikten ve başka bir yere gidip tekrar aynı bölgeye geldikten sonra aynı düşmanlar aynı yerde karşımıza çıkabiliyor. Dolayısıyla bunları sürekli olarak ortadan kaldırmak ve bunları aynı şekilde yok etmek, belki de bir yerden sonra sıkıcı hale gelebiliyor.
Oyunda hem ana görevler hem de yan görevler bulunuyor. Yan görevler bazı mücadeleleri ve yan etkinlikleri bizlere sunuyor ve bunlar genellikle zaman sınırlı olarak karşımıza çıkıyor. Yani, örneğin bir yan etkinlik rastgele bir şekilde sizlere sunuluyor ve belli bir bölge içerisinde ortaya çıkan düşmanları belli zaman sınırları dahilinde ortadan kaldırmak durumunda kalıyorsunuz. Bu da sizlere hem yetenek puanı hem de çeşitli bonuslar kazandırabiliyor. Bununla beraber oyun içerisinde bu tarz görevler ve etkinliklerin olduğundan bahsedebiliyor ve bir yandan ana görevinizi yaparken diğer yandan ise bu kısımlara doğru adım atabiliyorsunuz. Bununla beraber oyun içerisinde elbette federal büro ajansının sürekli olarak aynı kısımlarına doğru ilerlemek durumunda kalıyorsunuz ve genel olarak oyunda vakit geçirdiğiniz esnada tüm bu kısımları ezberleyebiliyorsunuz. Zaten oyun belli bir alan içerisinde geçtiğinden dolayı elbette açık bir dünya bulunmuyor. Federal büro ajansının farklı kısımlarına doğru ilerlemek durumunda kalıyorsunuz.
Oyun içerisinde ilerlediğiniz esnada elbette her bir kısımda farklı yeteneklerin kilidini açabiliyor ve ilerleme sisteminin gerçekten de oldukça güzel bir şekilde bizlere harmanlandığını söyleyebiliyoruz. Dolayısıyla oyunda ne kadar çok ilerlersek o kadar çok yeteneğin kilidini açabiliriz. İlk etapta daha kolay düşmanların karşımıza çıktığını ancak daha sonrasında ise zorlu düşmanların bizlere sunulduğunu aktarmakta fayda var. Bazı düşmanlar oldukça sert bir şekilde bizlere saldırıyor ve canımızı bir hayli aşağıya indiriyor. Dolayısıyla onlara karşı oldukça dikkat etmek gerekiyor ve havada süzülürken ve düşmanlara karşı gelirken gerçekten de dikkat etmemiz gereken unsurlar bir hayli fazla. Bazı düşmanlar patlayıcı güçlerle karşımıza çıkarken bazı düşmanlar ise oldukça sinsi bir şekilde yaklaşıyor. Yanımıza doğru gelen bu düşmanları ortadan kaldırmak için elimizdeki silahları kullanabiliyor ve farklı modifikasyonlara sahip bu silahlardan en iyi şekilde yararlanmak durumunda kalıyoruz. Oyunda üçüncü şahıs bir kamera bakış açısı bulunduğundan dolayı elbette etrafı en iyi şekilde gözlemleyebiliyor, hangi düşmanın nereden geldiğini kestirebiliyor ve böylece hayatta kalma şansımızı artırmak durumunda kalıyoruz.
Dünyanın artık derin ve öngörülemez bir yapıyla karşı karşıya kaldığı bu yapım içerisinde yapacağımız her bir hamle ile gidişatımıza yön verebiliyor ve oyun içerisinde farklı bir evrende olduğumuzu hissedebiliyoruz.
Federal büro kısımlarına doğru geçiş yaptıktan sonra buralarda farklı bölgelerde elbette müttefik dostlarla karşı karşıya kalıyor ve bazı bölgelerin bizim tarafımızdan ele geçirildiğini söyleyebiliyoruz. Bu ele geçirilmeyle beraber yine de buralara çeşitli saldırılar gerçekleştiriliyor ve buralardaki düşmanları ortadan kaldırmak tamamen bizim işimiz oluyor. Bozguncu bir varlığın ortaya çıkışı ile beraber türlü düşmanlar bizlere saldırabiliyor ve bazı düşmanlar gerçekten de oldukça güçlü bir şekilde saldırabiliyor. Onları ortadan kaldırmak için elbette elimizdeki silahları en iyi şekilde kullanabiliyor ve aksiyon-macera deneyimiyle ön plana çıkmaya hazırlanabiliyoruz. Açık bir dünya olmasa da açık uçlu kısımlarla beraber ilerleyebileceğimiz yapımda elbette federal büro ajansının farklı odalarını ve bölgelerini keşfetmek durumunda kalıyoruz.
Bazı kısımlar oldukça geniş bir alana kapsıyor ve burada sürekli olarak düşmanlara karşı gelmek durumunda kalıyoruz. Bazı alanlar oldukça geniş olduğundan dolayı birçok düşmana sağdan soldan saldırdığını ve buralarda yer aldığımız süre boyunca onları ortadan kaldırmak durumunda kaldığımızı aktarabiliyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca elbette dünyayı sarsan bu varlıkları ortadan kaldırmak temel hedefimiz olarak karşımıza çıkıyor ve şu ana kadar oyunun 80'den fazla ödül kazandığını aktarabiliyoruz. İlk oyunun ardından elbette gelecek olan devam oyunu büyük beklentilerle beraber arka planda geliştiriliyor. Ancak oyunun yakın zamanda karşımıza çıkmayacağını aktarmakta fayda var. İnsanlığın tehlikede olduğu ve aynı zamanda kontrolü yeniden ele geçirebileceğimiz bir dünyada adım atabileceğimiz yapımda yapacağımız her bir hamle ile gidişatımıza yön verebiliyor, düşmanları ortadan kaldırabiliyor ve kendimizi oyuna kaptırabiliyoruz.
Bunun dışında oyunda elbette düşmanları yok etmek için büyük bir mücadele veriyor ve bu mücadelede silahımız elbette kendimiz olabiliyoruz. Farklı kısımlarda farklı stratejiler benimseyebileceğimiz yapımda yapacağımız her bir hamle ile gidişatımıza yön verebiliyoruz.
Aynı zamanda bazı kısımlarda bulmaca içeriklerinin de olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu bulmaca içerikleri ilk etapta kolay, daha sonrasında ise zorlu bir yapıyı içeriyor ve buraları çözdükçe daha dikkat çekici ortamlarla kendimizi bulabiliyor ve oyunda başarıları tetikleyebileceğimiz çeşitli unsurların ve etkileşim detaylarının da olduğunu aktarabiliyoruz. Bu tarz detaylarla beraber oyun içerisinde insanlığın tehlikede olduğunu ve kontrolü yeniden ele geçirmek için büyük bir mücadele sergileyebileceğimizi aktarabiliyor ve kapsamlı ve son derece tatmin edici bir oyun deneyimi ile karşı karşıya kalabiliyoruz. Oyunda yukarıda bahsedildiği gibi federal büro binasının farklı kısımlarına doğru ilerleyebiliyor, ancak ne yazık ki buradan dışarıya adım atamıyoruz. İkinci oyunla beraber bu dışarı çıkma sisteminin bizlere sunulacağı belirtiliyor ve artık kendimizi sokaklarda bulmaya hazırlanabiliyoruz. Oyun içerisinde sürekli olarak aynı alanda bulunduğumuzdan dolayı elbette belki de sizleri sıkabilir. Fakat yine de oyun içerisinde kendimizi mağaralara doğru adım atarken görebiliyor, bu mağaralarda neler olup bittiğini öğrenirken elbette hızlı bir şekilde hareket etmemiz gerekiyor ve düşmanları ortadan kaldırmak için seri bir şekilde gidişatımıza yön verebiliyoruz. Bununla beraber elbette oyunda yapacağımız her bir geliştirme oldukça önemli.
Çünkü bu geliştirmelerle beraber düşmanlara karşı daha güçlü bir şekilde gelebiliyor ve aynı zamanda bu güçlendirmeler ve geliştirme kaynakları düşmanlardan düşüyor. Dolayısıyla onları ortadan kaldırarak bu eklentilere ve geliştirmelere sahip olabiliyor ve kendimizi oyuna kaptırmak durumunda kalıyoruz. Türlü sırları açığa çıkarabileceğimiz ve beklenmedik karakterlerle ve tuhaf olaylarla karşı karşıya kalabileceğimiz yapımda her şey aslında bizim silahımızla beraber gerçekleşiyor. Oyunda elimize aldığımız silah, aslında bir nevi anahtar olarak da karşımıza çıkıyor ve telekinetik güçlerimizi burada serbest bırakmak durumunda kalıyoruz. Oyunda sadece silahımızı ateşlemekle kalmıyor, aynı zamanda düşmanları yukarılara doğru atabileceğimiz, sağa sola doğru fırlatabileceğimiz ve bazı nesneleri de aynı şekilde uzaktan fırlatabileceğimiz çeşitli güçlerimiz de bulunuyor. Bu telekinetik güçler, gerçekten de oyun içerisinde yer aldığımız bu süre boyunca oldukça işimize yarayan beceriler arasında bulunuyor ve bunu kullanmak oldukça eğlenceli bir şekilde karşımıza çıkıyor.
Yapım içerisinde gizli bir hükümet teşkilatının kısımlarını keşfetmek durumunda kalıyor ve arka planda yer alan hikaye hem ara sahnelerle hem de karakterler arası diyaloglarla bizlere aktarılıyor. Eski müdürün öldüğü ve artık yerine bizim geçtiğimizi aktarabildiğimiz yapımda, gizli büro içerisinde değişen ortamları keşfetmek durumunda kalıyoruz. Oyunda bir yere girdikten sonra bir daha o yere gelirken buranın oldukça değişkenlik gösterdiğini söyleyebiliyoruz. Dolayısıyla bir bölge birden fazla kez değişkenlik gösterebiliyor ve kendimizi farklı ortamlarda bulabiliyoruz. Düşmanlarla savaşırken yeteneklerimizi en üst seviyede tutabiliyor ve oyunda irili ufaklı düşmanların haricinde bir de boss savaşları yer alıyor.
Genel olarak toparlayacak olursak, bu federal büro merkezli aksiyon-macera oyunu, oyuncuları gizem ve aksiyon dolu bir serüvene sürüklüyor. Federal büro ajansında bir ajanı kontrol ederek, bozguncu bir varlığın işgal ettiği bu kurumu geri kazanmak için mücadele ediyoruz. Oyunda, üçüncü şahıs kamera açısıyla karakterimizi yönetirken, ajanımızın uçma, zıplama ve çeşitli hareket becerilerini kullanarak düşmanları alt edebilir veya tehlikelerden kaçabiliriz. Bu serüven boyunca, ajansın farklı odalarında ve koridorlarında dolaşarak yeni yetenekler ediniyoruz ve her biri kendine özgü anomali düşmanlarla karşılaşıyoruz.
Oyunun öne çıkan özelliklerinden biri, yetenek geliştirme ve silah özelleştirme sistemi. Farklı saldırı tarzlarına uygun eklentilerle silahlarımızın gücünü, menzilini ve hasarını artırabiliyoruz. Bu sayede, karşımıza çıkan farklı düşmanlara en uygun silah ve taktikle yaklaşarak mücadele edebiliyoruz. Bonuslar da oyunun stratejik yönünü güçlendiriyor; örneğin, hasar artışı sağlayan bir bonusla silahlarımızın etkililiğini artırabilir, kritik vuruş oranını yükselterek düşmanları daha çabuk alt edebiliriz.
Tuhaf anomali düşmanlar ve öngörülemez ortamlar, oyunun her anında oyuncuya meydan okuyor. Bürodaki düşman çeşitliliği sayesinde her köşede farklı bir tehditle karşılaşabiliyoruz, bu da oyuncuya her seferinde yeni stratejiler geliştirme fırsatı sunuyor. Ayrıca, oyunda edindiğimiz her bir güç ve bonus, ilerlememizi kolaylaştırırken karakterin yeteneklerinin de gelişmesini sağlıyor.