Bitmesi Gereken 10 Oyun Klişesi

Oyun dünyasında, git gide daha fazla kullanılan ve oyunda gördüğümüzde "yine mi aynısı" dediğimiz pek çok klişe bulunuyor. 10 maddeden oluşan ve oyun dünyasının bitmesi gereken klişelerini ele aldığımız bu dosya konumuzla sizleri baş başa bırakmadan önce, bir noktaya değinmek istiyorum. Yazıyı okuduktan sonra, "bunlar da olmasa, oyunlarda ne yapacağız" diyecek pek çok oyuncunun olduğunu biliyorum. Bu yazıyla, "bu dinamiklerin hiçbiri artık oyunlarda bulunmamalı" demek istemiyorum. Asıl değinmek istediğim, bunların yerine göre bulunması gerektiği ve yeni dinamikler görmek istediğimiz.
     10-) Sürüklenme
 
     Elimizde silahımız, üzerimizde az önce etkisiz hale getirdiğimiz onlarca düşmanın kanı ile ilerliyoruz. Peşinden koşturduğumuz ana kötü adamın bir adım ötemizde olduğunun bilincinde tetikte bekliyoruz. Dünyayı bir kez daha kurtarmaktan bir adım, bir kapı ötedeyiz. Ama hamlemizi yaptığımız anda kendimiz script bir sahne ile yerde buluyoruz. Karakterimizin kontrolü elimizden alınıyor, ekran kararıyor. Bilincimiz kaybolurken bir yere sürüklendiğimizi hissediyoruz…
 
     Tanıdık geldi değil mi? Call of Duty, Battlefield gibi serilerde defalarca başımıza gelen bir durum bu. Aslında artık farkına varabiliyoruz, script başladığı anda ister istemez tetiğe basmaya çalışıyoruz, kaçmayı, geriye çekilmeyi deniyoruz ama bayıltılıp sürükleniyoruz. Kimi zamanda bir patlama sonunda yere seriliyoruz ve takım arkadaşımız bizi sürüklemesine izin veriyoruz. Bazen de yaralı bir şekilde sürüklenirken elimize verilen bir silah ile düşmanlarımızın temizlemeye çalışıyoruz. Son teknoloji kıyafetlerimizin olduğu oyunlarda bile kullanılan bu sahneyi görmek artık yeter demeyi gerektiriyor.
 
     9-) Mevzini Koru
 
      Hold the line (Mevzini Koru). Çoğu gerçek zamanlı strateji oyununda karşımıza çıkan ve hemen her zaman yoran, zorlayan bir emir bu. İnsanlık tarihi boyunca süregelen, ister eski ister modern savaşlarda, ciddi anlamda defalarca verilen bir görev olsa da, artık her oyunda karşımıza çıkacağını oyunun kutusu açmadan anlayabiliyoruz. Örnek vermek gerekirse, Company of Heroes serisinde, üstlerimizin verdiği emirle üstümüze gelen onlarca Alman tankına ve birliğine, elimizdeki sınırlı sayıdaki askerle karşı koymaya çalışmak, bizi çileden çıkarabiliyor. Kimi zaman birden çok cephede mevzimizi korumamız gerektiğinde yapımcıların 5-6 tane elimizin olduğunu varsaydıklarını düşünüyoruz.
 
     Birçok shooter oyununda da karşılaştığımız bu görevler, strateji oyunlarına oranla daha kolay olduğunu söyleyebiliriz. Elimize verilen makineli tüfekle veya patlayıcı silahlarla üzerimize gelen düşman ataklarını püskürtüyoruz. Süreyle veya düşman ataklarının sayısıyla sınırlandırılan bu görevlerde artık pek de eğlenmediğimizi belirtmek istiyoruz.
Oyunun Künyesi
Bölüm Sonu Canavarı Platformlar: Geliştirici: Açıklanmadı Dağıtıcısı: Açıklanmadı Tür: Entertainment Çıkış Tarihi: 5 Mayıs 2009
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta