Assassin’s Creed Shadows Denuvo Korumasına Sahip Olacak

01.12.2024 15:14 Mehmet Tandoğan

 
 
Ubisoft tarafından uzun süredir geliştirme aşamasında bulunan ve normal şartlarda bu yıl içerisinde piyasaya sürülmesi beklenen ancak önümüzdeki yıla ertelenen Assassin's Creed Shadows için yeni detaylar ortaya çıkmaya devam ediyor. Şimdi ise oyunun Steam sayfası güncellenmiş durumda ve burada tartışmalı koruma teknolojisi Denuvo’nun yer alacağı belirtiliyor.
 
Oyunun Steam sayfası güncellendi
 
 
 
Assassin's Creed Shadows bildiğiniz üzere çıkışı ile beraber Steam platformunda da yerini alacak. Şu anda açık olan bu sayfayı dilediğiniz şekilde görüntüleyebilir ve güncellenmiş içeriklere bir göz atabilirsiniz. Yakın zamanda güncellenen oyun sayfası, Denuvo korumasını kullanacağını belirtiyor. Oyunu Steam'den satın alsanız bile aynı zamanda Ubisoft hesabı gerektiğini aktarmakta fayda var.
 
Tartışmalı koruma teknolojisi olarak karşımıza çıkan Denuvo, bildiğiniz üzere oyunların performansını düşürmesi ile bir hayli eleştiriliyor. Birçok geliştirici ilk etapta bu korumayı oyunlarına dahil ediyor daha sonrasında ise bir güncelleme ile çıkarıyor.
 
Assassin's Creed Shadows, 16. yüzyıl Japonya'sında ve Azuchi-Momoyama döneminde geçiyor. Oyuncular burada Naoe ve Yasuke adlı iki karakteri kontrol ediyor ve iç içe geçmiş bir hikaye içeriğiyle karşı karşıya kalmaya hazırlanıyorsunuz. Son olarak Shadows 14 Şubat tarihinde yayınlanmayı bekliyor.
 
 
 
Assassin’s Creed Shadows bizlere neler sunuyor?
 
Feodal Japonya'da geçen açık dünya aksiyon macera deneyiminin en yeni sürümüyle karşı karşıya kalabileceğimiz yapım içerisinde iki farklı karakteri kontrol ediyor ve bu karakterlerin iç içe geçtiği hikaye içerikleriyle karşı karşıya kalabiliyoruz. Bu tarz detaylarla beraber oyunda hızlı bir şekilde ilerleyebiliyor, her karakterin kendi becerilerinden yararlanabiliyor ve çok daha fazla detayla aksiyon macera deneyimini yaşamaya hazırlanabiliyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca hızlı bir şekilde ilerlerken aynı zamanda etrafta neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. İstersek gizli, istersek de doğrudan aksiyona dalış yaparak geçiş yapabiliyor ve yapacağımız hamleleri en iyi şekilde değerlendirebiliyoruz. Beklenmedik şekilde aynı safta yer alan iki müttefik arasında geçiş yaparak ortak kaderlerini keşfedebiliyoruz. Bu kaderlerin nereye gittiği konusunda bilgi sahibi olabiliyor ve istersek bir şinobi suikastçısı, istersek de efsanevi bir samuray olma yolunda ilerlemek durumunda kalıyoruz. Dolayısıyla yapacağımız hamlelerin ne kadar değerli olduğunu burada vurgulamak gerekiyor.
 
Beklenmedik şekilde farklı kaderler doğrultusunda ilerlemeye başladığımız ve yapacağımız hamlelerin ne kadar değerli olduğunu vurgulamaya başladığımız yapımda aksiyona dalış yapabiliyor, düşmanları istediğimiz şekilde ortadan kaldırabiliyor, düşmanlar ortadan kaldırırken türlü hareketler sergileyebiliyor ve dikkat çekici karakter animasyonları ile grafikleriyle karşı karşıya kalabiliyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca tüm bu detaylarla beraber muhteşem kale yerleşkelerine doğru adım atabiliyor, bu kale yerleşkelerini en iyi şekilde temizleyebiliyor ve düşmanları buradan temizledikçe yolumuzu daha da açabiliyoruz. Bu tarz detaylarla beraber oyunda elbette her bir karakterin farklı detaylarıyla karşı karşıya kalıyor ve karakterleri en iyi şekilde özelleştirip kişiselleştirebiliyoruz. Bu tarz detaylarla oyunda her bir oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyimlerini özelleştirip kişiselleştirebiliyor. Kullanabileceğiniz farklı kılıçlarla, menzilli silahlarla ve çok daha fazlasıyla beraber yolunuza bakabiliyor, birbirini tamamlayan oyun tarzları üzerinde ustalaşabiliyor ve Japonya'nın kaderini elinizde bulundurabiliyorsunuz.

Dikkat çekici bölgelere doğru adım atabileceğiniz ve bu bölgelerde neler olup bittiğini öğrenebileceğiniz yapımda açık dünyada hızlı bir şekilde ilerleyebiliyor, farklı bölgelere doğru adım atabiliyor ve her bölge içerisinde farklı düşmanlar, karakterler, etkileşime girebileceğimiz unsurlar, manzaralar, atmosferler, keşfedebileceğimiz alanlar ve çok daha fazlası karşımıza çıkıyor. Dolayısıyla her ortamı keşfetmek gerçeklikle bu oyun içerisinde oldukça önemli bir şekilde karşımıza çıkıyor. Tamamlayıcı oynanış tarzları üzerinde uzmanlaşabileceğimiz yapımda her bir karakterin kendine özgü yetenekleri ve becerileri bulunuyor. Bu becerilerini geliştirebiliyor ve düşmanlara karşı en iyi şekilde yer alabiliyoruz.
 
 
 
Birbirini tamamlayan oyun tarzları üzerinde ustalaşabileceğimiz, kendi birliğimizi yaratabileceğimiz ve aynı zamanda kendi sığınağımızı özelleştirebileceğimiz yapımda Japonya'da yeni bir çağ başlatabiliyor ve bu çağ içerisinde elbette yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Bununla beraber oyunda yolumuza bakabiliyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor ve diğer oyunlarda pek fazla önemsenmeyen sığınak özelleştirme sisteminin burada bir hayli ön plana çıkması bekleniyor. Bu tarz detaylarla oyunda hareketli limanlara doğru adım atabiliyor, huzurlu mabetlere doğru geçiş yapabiliyor, Japonya'nın o dönemini yansıtan yapılarla karşı karşıya kalabiliyor ve feodal Japonya'yı en iyi şekilde ve en gerçekçi şekilde görmek durumunda kalıyoruz. Oyun çıkış yapmadan önce bildiğiniz üzere siyahi bir samurayın karşımıza çıktığını gördük.
 
Bu samuray oldukça fazla eleştirildi ve özellikle Uzak Doğu'da oyunu boykot eden çeşitli etkinlikler düzenlendi. Bu durumun ardından geliştirici ekip herhangi bir geri adım atmadı ve farklı değişikliklere gideceğine vurguladı. Ancak her ne kadar bu değişikliğin karakterler üzerinde etkisi olmadığını aktarsak da oyunda herhangi bir sezon biletinin olmayacağını ve oyunu erken erişim sağlayan paketlerin iptal edildiğini gördük. Durum böyle olunca oyun çıkmadan önce eleştirilerin odağında kaldı ve çıktıktan sonra nasıl bir yapı ile karşı karşıya kalabileceğimizi oldukça merak ediyoruz. Tarihsel alanda pek fazla ayrımın yapılmadığı ve nihayetinde bir oyun olduğu yapım içerisinde elbette bir yandan tarihsel doğruluğun oyuna katılmak istediğini söyleyebiliyoruz, bir yandan ise ekibin kendi detaylarını yansıtmak istediğini de aktarabiliyoruz. Durum böyle olunca ortaya belli başlı karışıklıklar ve sorunlar çıkabiliyor. Yeni bir çağa doğru adım atabileceğimiz ve bu çağ içerisinde yapabileceklerimize hem kendimizin hem de dünyanın kaderini değiştirebileceğimiz oyunda muhteşem kale yerleşimlerinden açık dünyanın manzaralarına doğru öngörülemeyen detaylara adım atabiliyor ve burada gece ve gündüz döngüsünün yanı sıra aynı zamanda değişen hava koşulları, mevsimler ve çok daha fazlası yer alıyor. Bu tarz detaylarla beraber oyunda gerçekçi bir yapının olduğundan bahsedebiliyoruz ve burada mevsim geçişiyle beraber gerçekten dikkat çekici atmosferlere ve manzaralara bir bakış atabiliyoruz.

Feodal Japonya'yı görebileceğimiz ve değişken hava koşulları ile beraber yer alabileceğimiz yapımda yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulayabiliyor, hızlı bir şekilde ilerleyebiliyor ve istersek suikastçı, istersek de bir samuray olarak yerimizi alabiliyoruz. Açık dünyayı keşfederken farklı hava koşullarının meydana gelmesi, bir yandan yağmur yağarken diğer yandan ise bir anda güneşin açmasıyla beraber gökkuşağının oluşması ve diğer taraftan kış mevsiminden yaz mevsimine doğru yavaşça geçiş yapılması gibi çeşitli detayların ve gerçekçi olayların oyunda yer aldığını söyleyebiliyoruz. Bu da oyuna renklilik katan unsurlar arasında yer alıyor. Dolayısıyla oyundaki manzaralar, hava ve mevsim geçişlerinin değişkenliği ile beraber oldukça farklılık gösteriyor ve bu da oyuncuları memnun eden değişiklikler arasında yer alıyor diyebiliriz. Bu tarz detaylarla beraber oyun içerisinde hızlı bir şekilde ilerleyebiliyor, kendi yolumuza bakabiliyor, feodal Japonya'nın baştan çıkaracağı açık dünyasını keşfedebiliyor ve öngörülemez hava koşulları ile karşı karşıya kalabiliyoruz. Elbette öngörülemez hava koşulları karakterimize pek fazla etki etmeyecektir çünkü en fazla atmosferi ve manzarayı değiştiren unsurlar arasında bulunabiliyor veya görüş açımızı kapatan detaylar arasında yer alabiliyor. Ancak bunun dışında elbette karakterimiz üzerine herhangi bir etkisi olacağını şu anda pek fazla düşünmüyoruz.
 
 
 
Nihayetinde oyunda ayakta kalma deneyimi sunulmadığından dolayı elbette bu tarz durumların sadece hem atmosfere hem de manzaraya etkisi olduğunu aktarmakta fayda var. Aksiyon macera deneyimiyle karşı karşıya kalabileceğimiz yapımda tamamlayıcı oynanış tarzları üzerinde ustalaşabiliyor ve burada yukarıda bahsettiğimiz gibi iki farklı karakteri kontrol edebiliyoruz. Her bir karakterin farklı vuruş animasyonları, hareket kabiliyeti ve çok daha fazlası yer alıyor. Örneğin, suikastçı olarak oynarken bir kadın karakteri elimize alabiliyoruz. Bu kadın karakter oldukça çevik ve hızlı bir şekilde yoluna bakabiliyor ve düşmanları gizlilik odaklı yapı ile beraber gafil avlayabiliyor. Ancak diğer taraftan samuray, oldukça geniş kollarıyla ön plana çıkıyor ve devasa yapısı ile beraber düşmanları ağır silahlarla ortadan kaldırmak için yemin etmiş durumda. Dolayısıyla bu karakterle beraber gizlilik odaklı bir şekilde ilerlemek oldukça zorlu olabiliyor, ancak diğer karakterle bu durumu gerçekleştirebiliyoruz. Dolayısıyla her bir karakteri ortama ve göreve göre kullanmak tamamen işimiz oluyor. 
 
Eğer bir bölgeye gizli gizli girmek gerekiyorsa, öncelikle suikastçı karakterle beraber ilerlemek durumunda kalabilir ve bu karakteri en iyi şekilde kullanabiliriz. Çünkü bu karakter oldukça çevik ve hızlı bir şekilde karşımıza çıkıyor, duvarlardan tutunarak ilerleyebiliyor, düşmanların görmesini zorlaştırabiliyor ve çok daha fazla detay ile beraber gizli gizli düşmanları öldürmek için oldukça ideal bir karakter olarak karşımıza çıkıyor. Ancak, oldukça yoğun bir düşman ordusunun ve karakterlerinin olduğu bir ortama giriş yapmak istiyorsanız ve doğrudan aksiyona dalış yapmanız gerekiyorsa, samuray karakterini elinize alarak düşmanları hem tekli hem de toplu bir şekilde ortadan kaldırabiliyor ve elinizdeki ağır silahlarla etrafa savurarak düşmanların yanınıza yaklaşmasını engelleyebilirsiniz. Bununla beraber, yine elinizdeki tüm silahları istediğiniz şekilde kullanabiliyor, bu silahlar arasında geçiş yaparak dilediğinizi elinize alabiliyor ve isterseniz bir kılıcı, isterseniz de mızrağı alarak düşmanları gafil avlayabiliyorsunuz.
 
Düşmanlarla beraber giriştiğiniz aksiyon sistemi gerçekten de dikkat çekici bir şekilde karşımıza çıkıyor ve düşmanların saldırılarını tam zamanında kestikten sonra onları geri savuşturabiliyor ve sersemletebiliyor. Ardından karşı saldırıya geçerek onları en iyi şekilde indirebiliyoruz. Bununla beraber, oyunda doğru zamanda doğru tuşlara basmak oldukça önem arz ediyor. Bu tarz eserlerle beraber oyun içerisinde gerçekten de güzel bir aksiyon-macera deneyimiyle karşı karşıya kalabiliyoruz. Kendi kulağımız ve gözümüz olacak casus ağımızı kurmak durumunda kalıyor ve topluluğumuzu en iyi şekilde yönetebiliyoruz. Oyunda epik bir tarihi aksiyon-macera deneyimi ile karşı karşıya kalırken, kargaşa dolu bir devirde açık dünyayı keşfetmek durumunda kalıyor ve iki farklı karakterle ilerleyebiliyoruz. Dikkat çekici beceriler üzerinde ustalaşabileceğimiz, kendi birliğimize yaratabileceğimiz, sığınağımızı özelleştirebileceğimiz ve Japonya'da yeni bir çağı başlatabileceğimiz oyunda yapacağımız hamlelerle gidişatımıza yön verebiliyor, görevleri tamamlayabiliyor ve hem ana görevlerden hem de yan görevlerden ilerlemek durumunda kalabiliyoruz. Dolayısıyla bu görevleri tamamladıktan sonra daha farklı becerilerle karşı karşıya kalabiliyoruz.
 
 

Bilgiyi silah olarak kullanabileceğimiz yapım içerisinde dünyayı keşfederken aynı zamanda bir sonraki görevimiz hakkında bilgi sahibi olmak durumunda kalıyoruz ve etkileşime girebileceğimiz farklı karakterlerin burada olduğundan bahsedebiliyoruz. İşte bu noktada kurabileceğimiz casusluk ağı sayesinde yolculuğumuz sırasında farklı görevler üzerinde bilgi sahibi olabiliyor ve böylece kendi yolumuza daha emin adımlarla ilerlemek durumunda kalıyoruz. Benzersiz kabiliyetlere sahip yeni müttefikler edinebileceğimiz oyunda dikkat çekici ortamlara doğru geçiş yapabiliyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor ve hızlı bir şekilde hem Naoe hem de Yasuke adlı karakterle oynayabiliyoruz. Dikkat çekici ortamlara geçiş yapabileceğimiz yapım içerisinde, karakter içerisinde farklı ve yeni beceriler, ekipmanlar ve ilerleme sistemi bulunuyor. Dolayısıyla her bir karakteri en iyi şekilde değerlendirebiliyor, yönetebiliyor, becerilerini geliştirebiliyor ve yeni yeteneklerin kilidini açabiliyoruz. Eviniz olacak bir yer inşa edebileceğiniz ve aynı zamanda büyüyen birliğinize en iyi şekilde yönetebileceğiniz yapımda, ekibinizi istediğiniz gibi seçebiliyor, bu ekip içerisinde yer alan karakterlerin farklı özellikleri ve becerileri yer alıyor. Aynı zamanda ekibinizi eğitebiliyor ve yeni ekipmanlar üretebiliyorsunuz.
 
Müttefiklerinizi ve karakterlerinizi istediğiniz şekilde donatabiliyor, onların nasıl bir repliğe sahip olması gerektiğine siz karar verebiliyor ve kilit karakterlerle etkileşime girerek elbette kendi bölgenizi ve düzeninizi kurabiliyorsunuz. Bununla beraber, yine sığınak içerisinde kendi dekorasyonlarınızı ön plana çıkarabiliyor, aksesuarlar seçebiliyor ve tamamen özelleştirilebilir bir bölgeyi oluşturmak bizim işimiz oluyor. Dolayısıyla oyun içerisinde böyle bir sistemin olduğundan da bahsetmek gerekiyor. Bu tarz detaylarla beraber oyun içerisinde gerçekten de geniş çaplı bir açık dünya aksiyon-macera deneyimiyle karşı karşıya kalıyor ve kendi maceralarımıza ön plana çıkarabiliyoruz. 
 
Genel olarak toparlayacak olursak Feodal Japonya'nın büyüleyici atmosferinde geçen bu açık dünya aksiyon macera oyunu, oyunculara iki farklı karakterin iç içe geçen hikayelerini keşfetme fırsatı sunuyor. Oyuncular, şinobi (suikastçı) ve efsanevi bir samuray olmak üzere iki karakteri kontrol ederek farklı oyun tarzlarını deneyimleyebilir ve bu karakterlerin ortak kaderlerini keşfedebilirler. Zengin hikaye anlatımı, etkileyici grafikler ve akıcı oynanışıyla, bu yapım feodal Japonya'da geçen oyunlara yeni bir soluk getiriyor. Oyuncular, geniş bir açık dünyada serbestçe dolaşabilir, düşmanlarla yüzleşebilir ve çevrede neler olup bittiğini keşfedebilir. Oyun, oyuncunun tercihine göre hızlı tempolu aksiyon veya stratejik gizlilik sunar. İki karakterin yetenekleri birbirini tamamlar, bu da oyunculara zengin ve çeşitlilik dolu bir deneyim sunuyor.
 
 
 
Oyun, etkileyici kale yerleşkeleri ve detaylı animasyonlarıyla görsel bir şölen sunuyor. Her bir karakter özelleştirilebiliyor ve farklı becerileri sayesinde oyuna çeşitlilik katıyor. Kullanılabilir kılıçlar, menzilli silahlar ve diğer ekipmanlarla oyuncular kendi tarzlarını geliştirebiliyor. Kale yerleşkelerini temizlemek, düşmanları alt etmek ve yolları açmak gibi görevlerle dolu bu yapım, oyunculara Japonya'nın kaderini belirleme şansı tanıyor.Bu dinamik dünyada, her oyuncu kendi oyun tarzına uygun bir deneyim yaşayabiliyor. Gizli veya doğrudan aksiyona odaklanan oynanış mekanikleri, geniş bir özgürlük sunuyor.
 
Özelleştirme seçenekleri ve hikayenin derinliğiyle, oyun hem kişisel hem de etkileyici bir macera sunmayı başarıyor. Açık dünya aksiyon macera oyunu, hem hikaye anlatımı hem de oynanış açısından feodal Japonya'yı etkileyici bir şekilde keşfetme imkanı sunuyor. İki farklı karakterin benzersiz oyun tarzları, özelleştirme seçenekleri ve dinamik görevleri, oyunu çeşitlilik dolu ve tekrar oynanabilir hale getiriyor. Feodal Japonya'nın kaderini ellerinizde tutarken, hem şinobi hem de samuray olarak destansı bir yolculuğa hazır olabilirsiniz.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 5 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Black Myth: Wukong Türkçe Dil Desteğine Kavuştu 1 Saat önce The Game Awards 2024'te İki Oyun Oyuncuların Ağzını Açık Bırakacak 2 Saat önce Resident Evil 2 Remake Artık iPhone, iPad ve Mac'te Mevcut 3 Saat önce Cyberpunk 2077 İçin 2.2 Güncellemesi Yayınlandı 4 Saat önce It Takes Two Geliştiricisinin Yeni Oyunu The Game Awards'ta Tanıtılacak 10 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler