Alan Wake 2 İçin 1.2.4 Güncellemesi Yayınlandı

18.11.2024 19:16 Mehmet Tandoğan

 
 
Remedy tarafından biz oyun severlere sunulan gerilim odaklı nişancı aksiyon oyunu Alan Wake 2 için yeni bir güncelleme yayınlandı. Tam yama notları paylaşılan güncelleme, oyunun en son çıkan DLC'sine odaklanıyor. Ancak ana oyun için de çeşitli ayarlamalar yapılıyor.
 
Alan Wake 2 sevilen bir yapım oldu
 
 
 
1.2.4 güncellemesiyle artık silahın şarjörünü değiştirirken el fenerini güçlendirebileceksiniz. Bu işlem sırasında şarjör değiştirme animasyonu iptal edilecek. Ayrıca oyuncunun bazı durumlarda ateş edemediği bir sorun da düzeltilmiş durumda.
 
Diğer taraftan DualSense uyarlanabilir tetikleyicilerin sürekli olarak titremesi ve yanlış zamanda yanlış tepki vermesi problemi çözüldü. DLC ile ilgili olarak değişikliklere gelecek olursak, küçük düzeltmelerin ve kararlılık iyileştirmelerinin yapıldığını aktarabiliyoruz. Ayrıca son The Lake House sinematiğindeki bazı gölge sorunları da ortadan kaldırıldı.
 
Son olarak tam yama notlarını buradan ulaşabilir ve detaylarını inceleyebilirsiniz. 
 
Alan Wake 2'de neler var?
 
Alan Wake serisinin en yeni oyunu içerisinde dikkat çekici ortamlara doğru geçiş yapabiliyor ve ritüelleşmiş bir cinayet deneyimi ile karşı karşıya gelebiliyoruz. Yapım içerisinde bildiğiniz üzere seriden aşina olduğumuz farklı karakterlerin olduğunu görebiliyor ve aynı zamanda burada yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Burada yer aldığımız süre boyunca iki farklı karakteri kontrol ediyor ve her iki karakter de ayrı gerçekliklerle karşımıza çıkıyor. Küçük bir kentteki ritüelleşmiş katliamları araştırmaya çalıştığımız yapım içerisinde elimizdeki silahları ve araçları en iyi şekilde kullanmaya çalışıyor, karakterlerin etrafındaki gerçekliği şekillendirmeye başladığımız o karanlık hikayeyi açığa çıkarmaya başlıyoruz ve iki kahramanın bir şekilde birbirleriyle bağlantılı olduğu bir dünyada hayatta kalma mücadelesi vermek durumunda kalıyoruz.
 
Olmaları gerektiği gibi o kahramana dönüşebilecek mi? Oyun içerisinde hep birlikte görmeye hazırlanabiliyoruz. Farklı alanlarda yılın oyunu ödülüyle de karşımıza çıkan yapımda yakın içerisinde ortamların ve atmosferin oldukça gergin ve karanlık olduğunu söylemekte fayda var. Farklı bir yapıyla bizlere sunulan ve aynı zamanda gerilimin dozunun gitgide artış gösterdiği bir ortamda yer aldığımız süre boyunca elimizdeki silahları kullanabiliyor, istersek yakın dövüş, istersek de menzilli dövüş silahları ile beraber ön plana çıkabiliyoruz ve daha fazla detay ile beraber yerimizi almak durumunda kalıyoruz.
 
Hem eleştirmenler hem de oyuncular tarafından sevilen yapım içerisinde Kuzeybatı Pasifik bölgesine doğru ilerlemek durumunda kalıyor ve burada küçük bir kasabaya doğru adım atmak durumunda kalıyoruz. Bu kasaba gerçekten de cinayetlerle beraber ön plana çıkan ve çevrelenen bir yapıyı beraberinde getiriyor. Dolayısıyla buradaki cinayetleri çözümlemek ve aynı zamanda bu cinayetlerin neden işlendiğini bulmak tamamen bizim işimiz oluyor. Oyunda zaten böyle bir ortam olduğu için dedektiflik bir deneyimin de bizlere sunulduğunu aktarmakta fayda var. Durum böyle olunca yapım içerisinde hızlı bir şekilde ilerlemek yerine etrafı keşfederek geçiş yapmak ve aynı zamanda etrafınızda neler olup bittiğini öğrenmek çok daha önemli oluyor. Dolayısıyla oyunda etrafı keşfederek buralardaki kaynakları açığa çıkarabiliyor, çeşitli ipuçlarını rastlayabiliyor ve ne kadar çok ipucu toplarsak, bu ipuçlarını en iyi şekilde değerlendirebilir ve cinayetin adımlarına doğru emin adımlarla ilerlemek durumunda kalabiliyoruz.
 
 

Oyunda kullandığımız bir karakter FBI ajanı olarak karşımıza çıkıyor ve bu karakterin adı Saga Anderson olarak bizlere sunuluyor. Dolayısıyla burada karakteri kontrol ettiğimiz esnada yanımızdaki ekip arkadaşlarımızla beraber ilerleyebiliyor, buralardaki korkunç olayları açığa çıkarmaya çalışıyor ve aynı zamanda karakterimizin zihninde bir harita bulunuyor. Karakterimizin zihnine giriş yaptığımız farklı odalarda topladığımız ipuçlarını birleştirebiliyor ve bu ipucu odasında, elbette, hangi olayların nasıl gerçekleştiğini bulmaya çalışıyoruz.
 
Buralarda bulduğumuz ipuçlarını birleştirerek adeta Sherlock Holmes filmlerini andıran bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyoruz. Durum böyle olunca oyun içerisinde elbette topladığımız ipuçları ve kullanabileceğimiz her bir detay oldukça önem arz ediyor. Karakterimizin zihin odasına girdikten sonra buralardaki ipuçlarını toplamaya çalışıyor, ipuçlarını birleştirerek hangi olayın ne zaman yapıldığını ve kimin etrafında döndüğünü bulmaya başlıyoruz ve daha fazla detay ile beraber her bir olayın aslında birbirleriyle bağlantılı olduğunu ve arka planda ise daha büyük işlerin döndüğünü söylemekte fayda var. Kuzeybatı Pasifik ile çevrili bir kasabada yer aldığımız süre boyunca oyunda, elbette, yukarıda bahsettiğimiz gibi ipucu odasına geçiş yaptığımız süre boyunca yapacağımız her bir hamlenin ve bulacağımız her bir ipucunun oldukça önemli olduğunu vurgulayabiliyoruz. Hayal dünyasında sıkışıp kalan ve aynı zamanda diğer bir karakter olarak yer alabildiğimiz yapımda Alan Wake karakterini de kontrol ediyoruz ve burada zihin içerisinde sıkışmış bir yaratıkla karşı karşıya kalabiliyoruz.
 
Yaşadığımız gerçekliği şekillendirip bu tutsaklıktan kurtulmak için elimizden geleni yapmak durumunda kalıyoruz. Oyun içerisinde karanlık dehşet bizim peşimizdeyken oldukça dikkat etmemiz gerekiyor ve aynı zamanda akıl sağlığımızı korumak ve kötülüğü yenmek için büyük bir çaba sarf etmemiz lazım. Dolayısıyla bunun içerisinde aslında bir nevi hayatta kalma mücadelesi veriyoruz ve zorlu ortamlarda ilerlemek durumunda kalabiliyoruz. Birbirleriyle bağlantılı iki karakter olarak yer alabileceğimiz yapımda yapacağımız her bir hamle, diğer bir gerçekliği etkileyebiliyor ve zihnin farklı odalarına doğru geçiş yapmak durumunda kalıyoruz. Hızlı bir şekilde ilerlemeye başladığımız yapım içerisinde yapacağımız her bir hamle ile beraber gidişatımıza yön verebiliyoruz. Elimizdeki kaynakları toplamak durumunda kalıyoruz ve oyunda karanlığa aydınlatmak için elbette el fenerimize güvenmek durumunda kalıyoruz. Oyunda bir bölgeye adım attıktan sonra ortalığın ne kadar karanlık olduğunu ve buraları aydınlatmamız gerektiğinin farkına varabiliyoruz. Durum böyle olunca yapım içerisinde kullanabileceğimiz her bir araç aslında bizim temel mekaniklerimizden bir tanesi.
 
 

Hayal dünyasındaki bir kabusta sıkışıp kaldığımız yapım içerisinde yaşadığımız gerçekliği şekillendirip tutsaklıktan kurtulmaya hazırlanıyoruz ve yapacağımız her bir hamlenin burada ne kadar önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Karanlık bir hikayenin yer aldığı ve aynı zamanda bu ritüelleşmiş dünya içerisinde yer aldığımız süre boyunca iki ayrı gerçeklikteki yerimizi almak durumunda kalıyoruz ve bu gerçekliği şekillendirmek bizim işimiz oluyor. Oyunda ikisinin de anlamadığı bir yapıyla karşı karşıya kalıyoruz ve anlayamadıkları bir şekilde birbirlerine bağlı olduklarını oyun içerisinde irdelemeye çalışabiliyoruz. Burada yapacağımız her bir hamleyle birbirlerini taklit ettiklerini görebiliyoruz, bir şekilde birbirlerine bağlı olarak ilerlemek durumunda kalıyorlar. Aynı şeyleri düşünebiliyor ve içerisinde bulundukları dünyanın ne kadar çok etkilendiğini görebiliyoruz. Korkunç hikayelerin yaratıldığı yapım içerisinde elbette bir yandan yazar karakterimizle beraber ilerlerken o korkunç gerilimin olduğunu söyleyebiliyoruz ve yapacağımız her bir hamle ile gidişatımıza yön verebiliyoruz.
 
Durum böyle olunca oyunda iki karakterin de sevdiklerinin tehdit edildiğini ve aynı zamanda elimizdeki silahları ve kurşunları en iyi şekilde kullanmaya karar verebileceğimizi görebiliyoruz. Oyunda kaynakların kıt olduğu bir dünyada yer alıyoruz ve bu kaynakları kullanmak tamamen bizim işimiz oluyor. Aynı zamanda mermilerimizi, mühimmatlarımızı ve çok daha fazlasını harcarken oldukça dikkat etmemiz gerekiyor. Dolayısıyla burada etrafı keşfederek bulabileceğimiz her bir kaynağın ne kadar önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Bu tarz oyunlarda bildiğiniz üzere etrafı keşfederek çeşitli mühimmatları ve kaynaklara ulaşmak oldukça önemli. Dolayısıyla oyunda dümdüz ilerlemek yerine etrafı keşfederek ve mühimmat toplayarak ilerlemek sizin açınızdan daha faydalı olabiliyor. Durum böyle olunca oyuna gelelim; gerilimin dozunun artış gösterdiğini ancak bir yandan da elimizdeki imkanlarla beraber bu gerilim dozunu azaltabileceğimizi vurgulamakta fayda var. Bununla beraber oyunda türlü düşmanların karşımıza çıktığını ve bu düşmanları ortadan kaldırmak için de elimizdeki tüm imkanları kullanabileceğimizi belirtebiliyoruz.
 
Dikkat çekici bölgelere geçiş yapabileceğimiz ve her bölgenin kendine özgü atmosferleri, manzaraları ve çok daha fazlasının olduğunu görebildiğimiz yapımda, karakterlerin burada ölümcül sırlarla karşı karşıya kaldığını ve aynı zamanda bu gizemleri açığa çıkarmayı gerektirdiğini belirtmekte fayda var. Küçük bir kasabada işlenen cinayetleri soruşturarak başladığımız ilk vaka ile beraber işlerin gitgide daha da karmaşıklaştığını ve kabus gibi bir gerçeklikte karşı karşıya kalabileceğimizi aktarabiliyoruz.
 
 
 
Yoğun gerilimin ve beklenmedik gelişmelerin yer aldığı yapımda oldukça dikkat çekici bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyor ve yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Beklenmedik gelişmelerle dolu psikolojik bir korku hikayesi içerisinde yer aldığımız yapım boyunca doğaüstü karanlığın sırlarını açığa çıkarmaya çalışıyor ve iki karakter ile beraber oynamak durumunda kalıyoruz. İki farklı dünyayı keşfedebileceğimiz yapımda güzel olduğu kadar dehşete düşürücü olan ilginç karakterlerin de burada olduğunu aktarmakta fayda var. Dolayısıyla oyunda sadece ana karakterlerimiz değil, diğer taraftan etraftaki ekip arkadaşlarımızın ve çok daha fazlasıyla beraber etkileşime girebileceğimizi görebiliyoruz. Oyunda her iki karakterin de hikayelerini tecrübe edebiliyor, olayların gidişatına farklı açılardan bakabiliyor ve ölüm kalım meselesini çözmek için büyük bir hamle yapmak durumunda kalabiliyoruz.
 
FBI ajanı karakterimizin içerisinde bulunduğu gizemleri çözmeye çalışırken, yazar karakterimiz ise içerisinde bulunduğu karanlık dünyadan kaçmanın yollarını aramak durumunda kalıyor ve bu kapsamda gerçekliği yeniden yazmak için elindeki kaleme başvuruyor. Her bir karakterle beraber ilginç karakterlerle karşı karşıya kalabileceğimiz yapımda, ölümcül olaylarla karşı karşıya gelirken aynı zamanda bu iki dünyayı dilediğimiz şekilde keşfedebiliyor ve görkemli doğaya doğru adım atmak durumunda kalıyoruz. Oyunda bir yandan ilerlerken, diğer yandan ise elbette biraz dinlenip düşünmemiz gerekiyor çünkü yapacağımız hamlelerle beraber gerçekten sakin ve durgun kasabaları keşfedebiliyor ve aynı zamanda manzaraların değişkenlik göstereceğini aktarmakta fayda var. Karanlık dünyanın kabus dolu ortamlarında yer alabileceğimiz yapımda, yapacağımız hamlelerle ışık ile hayatta kalmaya çalışıyoruz. Bu ışığın ne kadar önemli olduğunu oyun içerisinde görmeniz gerekiyor ve sınırlı kaynaklar olduğundan dolayı elbette yakın mesafe karşılaşmalarında güçlü doğası düşmanların icabına bakmak tamamen bizim işimiz oluyor.

Güzel olduğu kadar oldukça tehlikeli bir ortamda yer aldığımız yapımda, her bir ayrı ana karakterimizle farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, elimizdeki kıt kaynakları kullanarak zorlu ortamlarda hayatta kalmaya çalışıyor ve hem yakın dövüş hem de menzilli dövüş silahları ile beraber düşmanların üstesinden gelmeye çalışabiliyoruz. Hayatta kalmak için silahlarımızı kullanabileceğimiz ve aynı zamanda silahlarımızdan daha fazlasının gerektiği bir yapı ile karşı karşıya kaldığımız yapımda, karanlığa karşı savaşta en büyük silahımızın ışık olduğunu aktarabiliyor ve ışıklar bizleri zor durumda bırakan tüm unsurları açığa çıkaran detaylar arasında yer alıyor. Düşmanlara karşı tek sığınağımızın ışıkları olduğu bir dünyada yer aldığımız süre boyunca türlü ortamlara gelerek oralardan neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Oyunda nasıl hızlı bir şekilde ilerleyebileceğimizin farkına varabiliyor ve aynı zamanda yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Bununla beraber oyunda farklı ortamlara doğru ilerleyebiliyor, içerisinde bulunduğumuz kasabanın farklı kısımlarını keşfedebiliyor, bulunduğumuz bölgenin derinliklerine doğru inebiliyor ve terk edilmiş bölge içerisinde neler olup bittiğini öğrenmek tamamen bizim işimiz oluyor. Oyunda aynı zamanda türlü ortamlarda gerçekten de gerilim dolu atmosferin olduğundan bahsetmekte fayda var.
 
 

Durgun bir kasaba dolaylarını keşfedebileceğimiz yapımda, karanlık dünyanın kabus gibi ortamlarıyla karşı karşıya kalabiliyor ve aynı zamanda iki dünyayı bizlere sunan yapının nasıl bir sisteme sahip olduğunu anlamak gerekiyor. Oyunda dedektiflik becerilerimizin oldukça ön planda olduğunu vurgularken, hayatta kalmak için silahtan daha fazlasının gerekli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız, göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var. Yapım içerisinde bildiğiniz üzere gerilim ve korku dolu bir oyun deneyimi sizleri bekliyor ve bununla beraber hayatta kalmanın yollarını arıyorsunuz. 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 4 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Ico ve Shadow of the Colossus Geliştiricisinden Yepyeni Oyun 14 Aralık Virtua Fighter Serisi Geri Dönüyor: Yeni Oyun Yolda 14 Aralık Ryu Ga Gotoku Stüdyosundan Yepyeni Bir IP: Project Century 14 Aralık Saber Interactive'in Yeni Oyunu Yolda: Turok: Origins 14 Aralık BLACKFROST: The Long Dark 2 Duyuruldu: Erken Erişim Olarak Geliyor 14 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler