The Thaumaturge PS5 ve Xbox Series Konsollarına Geliyor

13.11.2024 20:41 Mehmet Tandoğan

 
 
Yayıncılığını 11 Bit Studios ve geliştiriciliğini Fool's Theory ekibinin üstlendiği hikaye odaklı, sıra tabanlı taktik ve rol yapma oyunu The Thaumaturge'un konsol sürümlerinin çıkış tarihi açıklandı. Ortaya çıkan bilgilere göre oyun 4 Aralık tarihinde PlayStation 5 ve Xbox Series için piyasaya sürülecek. Her iki konsol sürümü için de bir demo mevcut olduğunu aktarmakta fayda var.
 
The Thaumaturge oyununda seçimler oldukça önemli
 
 
 
The Thaumaturge bildiğiniz üzere ilk olarak 4 Mart tarihinde Steam, Epic Games Store ve GOG üzerinden PC için piyasaya sürüldü. Oyunun Steam kullanıcı incelemelerine bakacak olursak, çoğunlukla olumlu yorumlar aldığını söyleyebiliriz. Karanlık bir yapıya sahip olan oyunda, Varşova sınırlarına doğru ilerleyebiliyor ve entrikalarla dolu bir hikaye içeriğiyle karşılaşıyoruz.
 
The Thaumaturge tam olarak sayısız farklı kültür barındıran XX. yüzyıl başları Varşova’sında zor seçimler yapmak zorunda kalacağınız bir hikaye odaklı rol yapma deneyimi sunuyor. Oyunda yalnızca belirli grupların gerçek anlamda algılayabildiği ve kontrol edebildiği olağandışı varlıklar bulunuyor ve yaşayanlar burada farklı türler olarak ayrılıyor.
 
Bunun dışında oyunda yapabileceğimiz her bir seçim gidişatımızı etkiliyor. Dolayısıyla yapacağınız seçimleri en iyi şekilde değerlendirmeniz gerekiyor. Ayrıca savaş sistemi sıra tabanlı bir deneyimle harmanlanmış durumda.
 
 
 
Oyun bizlere neler vadediyor?

Dikkat çekici bir dünyada yer alabildiğimiz ve bu dünya içerisinde neler olup bittiğini öğrenebildiğimiz yapımda 20. yüzyıl başlarındaki Varşova bölgesinde bulunuyor. Ve bu bölge içerisinde tuhaf yaratıkların, canlıların ve çok daha fazlasının olduğunu görebiliyoruz. Oyunda tam bir hikaye odaklı rol yapma deneyimiyle karşı karşıya kalıyoruz; buralarda yapabileceğimiz her bir hamle ile gidişatımıza yön verebiliyor ve aynı zamanda gerçek anlamda zor seçimler yaparak gidişatımızı yönlendirebiliyoruz. Burada verebileceğimiz her bir kararla sadece kendimizi değil, aynı zamanda diğer insanların ve yaşayanların da geleceğini etkileyebiliyoruz.
 
Dolayısıyla bu tarz karar verme mekanizmalarıyla beraber her bir oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyiminizi burada özelleştirip kişiselleştirebiliyorsunuz. Sayısız farklı kültürlerin harmanlandığı ve ahlak açısından zor seçimlerle karşı karşıya kalabildiğimiz yapımında bazı gruplar gerçek anlamda birçok yaratığı algılayabiliyor ve onları olağan dışı bir şekilde kontrol edebiliyor. İşte bu gruplardan birisinde de ana karakterimiz bulunuyor. Zengin bir hikaye anlatımına sahip izometrik bir kamera bakış açısıyla beraber ilerleyebileceğimiz yapımda, elbette etraftaki kültürlerin binaları, inşa edilen mekanizmaları ve çok daha fazlasını görebiliyor ve dilediğimiz şekilde oyundaki yerimizi alabiliyoruz.
 
Oyunun sanat tasarımına bakacak olursak, gerçekten de güzel bir şekilde harmanlandığını ve o dönemi güzel bir şekilde yansıttığını belirtebiliyoruz. Diğer taraftan karakterlerin animasyonları, hareket kabiliyetleri, güneş ve dinamik hava döngüsü ve çok daha fazlası, yine oyun içerisinde dikkat çeken detaylar arasında bulunuyor. Tuhaf ve ruhani varlıkların gerçek olduğu bu dünya içerisinde zorlu seçimlerle beraber karakter gelişim özelliklerimizi ön plana çıkarabiliyor ve burada bir nevi karakter odaklı bir yapının olduğundan bahsedebiliyoruz. Yukarıda bahsettiğimiz gibi rol yapma deneyiminin ön planda olması ile beraber karakterimizi geliştirebileceğimizi söyleyebiliyoruz ve burada her bir noktada elbette kullanabileceğimiz farklı beceriler ve yetenekler bulunuyor. Bunun yanı sıra oyunda araştırma mekaniklerine eşsiz bir şekilde bakış sağlayabiliyor ve bu araştırma mekanikleri oyun içerisinde oldukça önemli çünkü bununla beraber gidişatımızı yönlendirebiliyoruz. Yapacağımız seçimleri etkileyen araştırmalarla ve ipuçlarıyla karşı karşıya kalabiliyor ve dikkat çekici ortamlarda yerimizi alabiliyoruz.
 
 

Oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, farklı kültürleri keşfedebiliyor, dikkat çekici ruhani varlıklarla karşı karşıya kalabiliyor ve her bir bölge içerisinde farklı atmosferler, karakterler, etkileşime girebileceğimiz unsurlar, düşmanlar, görevler ve çok daha fazlası bizleri bekliyor. Oyunda yer aldığımız süre boyunca tüm bu unsurların dışında yapabileceklerimiz oldukça önemli çünkü oyunun aksiyon tarafına bakacak olursak, sıra tabanlı bir aksiyon sisteminin olduğundan bahsedebiliyoruz. Dolayısıyla kendi ekibimizi kurabileceğimiz ve sıra sıra düşmanlara karşı gelebileceğimiz yapımda, salutor adı verilen ruhani varlıkların gerçek olduğunu aktarabiliyoruz. Yapım içerisinde tüm bu detaylarla beraber gizemli güçlerin ortada bulunduğunu ve karanlık bir yapıyla karşı karşıya kalabileceğimizi aktaralım.
 
Oyunda yer aldığımız süre boyunca bu ruhani varlıkların üstesinden gelmek ve aynı zamanda onları kontrol etmek tamamen bizim işimiz oluyor ve Yıldırım burada 1905'i gösterdiğini aktarabiliyoruz. Gizemli yaratıkların ortaya çıkmasıyla beraber şehrin tuhaf koşullara ayak uydurması gerektiğini aktarabiliyoruz. Varşova şehri içerisinde nüfusun sık sık düştüğünü ve aynı zamanda insanların hayatta kalmak için zorluklarla karşı karşıya kaldığı bir dünyada bulunuyor. Ve burada Yahudi tüccarlar, kolonya da şehir halkı ve çok daha fazlası yer alıyor. Dolayısıyla farklı kültürlerin harmanlandığı bir bölgede kendi yolumuza bakmak durumunda kalıyoruz. Şehir tüm bu koşullara rağmen işlek bir şekilde ilerlemeye çalışırken, diğer taraftan elbette karşılaşabileceğimiz çok çeşitli karakterlerin olduğunu aktarabiliyoruz. Bir yandan büyük umutları besleyen insanların bizlere telkinler verdiğini, diğer yandan ise düşmüş ruhani varlıklarla karşı karşıya kalabildiğimiz yapımda, elbette karanlık arzuların olduğundan da bahsedebiliyoruz.
 
Yani burada, bu varlıkları ele geçirmek isteyen, onları yönetmek isteyen ve aynı zamanda insanlığı eline almak isteyen birçok düşman grubunun da olduğundan bahsedebiliyoruz. Tüm bunları engellemek, aynı zamanda kendi içimizdeki kötülüğü bastırmak için büyük hamleler yapmaya çalışıyoruz, farklı bölgelere doğru ilerlemeye başlıyoruz, elimizdeki güçlere en iyi şekilde kullanmaya çalışıyoruz ve aynı zamanda insanlığın iyiliği için burada çalışmak temel hedefimiz olarak karşımıza çıkıyorlar. Dolayısıyla karanlık arzularımızı dizginlemek ve aynı zamanda yapacağımız hamlelere en iyi şekilde değerlendirmek oyun içerisinde zaten oldukça önemli. Bu tarz oyunlarda bildiğiniz üzere özellikle de yapacağınız seçimler önemli olduğunu vurguladıktan sonra burada her bir adımınıza çok dikkat etmeniz gerekiyor ve attığınız her bir adımla beraber diğer oyunculardan farklı şekillerde yerinize alabiliyorsunuz. Dolayısıyla her bir oyuncu farklı hikaye içeriğiyle karşı karşıya kalabiliyor ve aynı zamanda kendi yolunu keşfedebiliyor.
 
 

Hızlı bir şekilde ilerleyebileceğimiz ancak yapacağımız hamleleri en iyi şekilde tartabileceğimiz yapımda yukarıda bahsettiğimiz gibi yılların 1905’i gösterdiğini aktarabiliyor ve bu yıllarda önemli kültürlerin açığa çıktığını söyleyebiliyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca tüm bu detaylarla beraber ilerlerken elimizdeki güçleri en iyi şekilde kullanabiliyor ve oyunda belli bir gruba mensup olmak hem lütuf hem de bir cezalandırma aracı olarak görülüyor. Elbette elimizde bulundurduğumuz ana karakter ve içerisinde bulunduğumuz süreçte ailevi meselelerin ve çok daha fazlasını oyun içerisinde irdelendiğini ve tüm bu detayların karşımıza çıktığını aktarabiliyoruz. Oyunda, oyunun adından da anlaşılacağı üzere "Thaymaturge" adlı bir sınıfa mensup olarak ilerlemek durumunda kalıyoruz ve bu sınıfa mensup olmak, yukarıda bahsettiğimiz gibi hem bir lütuf hem de bir ceza. Varşova sokaklarının karmaşasına baş kaldırmaya çalıştığımız ve bir yandan hayatta kalmaya çalışırken, diğer yandan ise nefes kesici bölgelere doğru ilerlemeye başladığımız yapımda, elbette oyundaki hikayeyi keşfettikçe neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Bu tarz detaylarla beraber oyundaki yerimizi alabiliyor ve yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor.
 
Oyunun etrafına ve çevresine bakacak olursak, burada daha çok karanlık bir atmosferle karşı karşıya kalabileceğimizi aktarabiliyoruz. Dolayısıyla oyunun gri tonları ve koyu tonları gerçekten de oldukça ön plana çıkıyor ve içimizi karartacak bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyoruz diyebiliriz. Herkesin sakladığı bir şeylerin olduğu ve hemen hemen her şeyin aslında arka planda oldukça farklı olduğu yapım içerisinde, kime güvenebileceğimiz ve kimin güvenemeyeceğimiz tamamen bize ait oluyor ve dolayısıyla burada yapacağımız her bir hamleye en iyi şekilde dikkat etmeye çalışıyoruz ve ön plana çıkmak için büyük bir çaba sarf etmek durumunda kalıyoruz. Oyunda aynı zamanda yapacağımız hamlelerle düşmanlar ortadan kaldırabiliyor ve kendi ekibimizi kurmak zaten temel hedefimiz olarak karşımıza çıkıyor.

Oyunda kendimize ait bir takım kurabiliyor ve bu takım içerisinde yer alan karakterlerin her birinin kendine özgü yetenekleri ve becerileri bulunuyor. Bazı karakterler bonus ve istatistik açısından oldukça yüksek bir yapıya sahipken, bazı karakterler ise elbette düşük olabiliyor. Tüm bunları kullanmak ve her bir karakterin hayatta kalmasını sağlamak tamamen bizim işimiz oluyor. Oyunda zaten yukarıda bahsettiğimiz gibi sıra tabanlı bir taktik savaş deneyimi bizleri bekliyor. Bu taktik savaş deneyimi ile beraber bir düşmanla karşı karşıya kaldığımız zaman, elbette ekibimizle onun karşısına çıkabiliyoruz ve aynı zamanda savaş alanlarında yapacağımız her bir hamleyle bir sonraki hamlenin karşı tarafa geçtiğini aktarmak gerekiyor. Dolayısıyla oyunda yapacağımız her bir hamle, önem arz ediyor ve saldırıların ıskaya geçmemesi lazım diyebiliriz.
 
 
 
İnsanlığın farklı şekillerde yer alabildiği ve ele geçirilen bedenlerle ön plana çıkan yaratıkların olduğundan bahsedebildiğimiz yapımda, bazı yaratıklar burada elbette bedenleri çürütmeye hazırlanıyor ve birçok kişinin kılığına girebiliyor. Eğer bir vücut bu sürece dayanmazsa, elbette bu yaratıklar, yani ruhani varlıklar, bir sonraki kurban seçmek için büyük bir çaba sarf ediyor ve ona doğru ilerlemek durumunda kalıyor. Dolayısıyla böyle bir döngünün ve atmosferin bulunduğu yapım içerisinde, elbette kimin gerçekten o kişi olduğunu ortaya çıkarmak tamamen bizim işimiz oluyor. Dolayısıyla oyunda gerçekten de oldukça sorunlu ve problemli bir ortamın olduğundan bahsedebiliyoruz. Dolayısıyla bazı ruhani varlıklar iyi olabilirken, bazı ruhani varlıklar ise tamamen düşman kesilebiliyor. Dolayısıyla burada yapacağınız her bir hamle ile elbette o kişinin ruhani varlığa sahip olup olmadığını öğrenmeniz gerekiyor. Yapım içerisinde kendi hikayemizi yazabiliyor ve aynı zamanda her bir oyuncu yukarıda bahsettiğimiz gibi farklı seçimler yaparak gidişatına yön verebiliyor. Birbirini izleyen seçimler yapabilirken, aynı zamanda sonuçlarıyla karşı karşıya kalabiliyor ve her bir verdiğiniz kararın farklı şekillerdeki sonuçları karşınıza çıkıyor.
 
Dolayısıyla burada vereceğiniz her bir karar oldukça önem arz ediyor. Aynı zamanda kendi kararlarımızla beraber dikkat çekici bir karakter ortaya çıkarabiliyor ve farklı durumlarda farklı şekillerde etkileşime girebileceğimiz bir ana karakterimiz ile beraber ilerlemek durumunda kalıyoruz. Durum böyle olunca oyunda hemen hemen her bir oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyimini özelleştirip kişiselleştirebiliyor. Aynı zamanda burada her bir özelleştirme seçeneğinin tamamen kişisel olduğunu ve size özel olduğunu aktarmakta fayda var. Bu sayede benzersiz içeriklerle ve oyuncu tasarımları ile ilerlemek durumunda kalabiliyorsunuz.

Bunun dışında oyun içerisinde kendine özgü ve benzersiz bir dövüş sistemi kullanıyor ve düşmanların burada alt edilmesini sağlayabileceğimiz çeşitli becerilerimizi ön plana çıkarabiliyoruz. İnsanî saldırı ve becerilerin yanı sıra aynı zamanda psişik güçlerimizi kullanarak ruhani bir şekilde düşmanları ortadan kaldırmaya çalışıyoruz ve bu sayede içimizdeki yaratığı ortaya çıkarmak yine saldırı esnasında tamamen bizim işimiz oluyor. Oyunda aynı zamanda etkileşime girebileceğimiz ve manipüle edebileceğimiz bir yapının olduğunu da bahsedebiliriz ve diğer karakterlerin davranışlarını dilediğimiz gibi yönlendirmek yine oyun içerisinde yer alan mekanikler arasında yer alıyor. Bu da yine gidişatı değiştiren ve aynı zamanda yapacağımız hamlelerin nereye varacağı konusunda bilgi sahibi olabileceğimiz bir yapıyı içeriyor diyebiliriz. Geleceği olmayan bir dünyaya adım atmaya hazırlandığımız ve suç ve lüksün bir anda yer aldığı yapım içerisinde, madalyonun bir yüzü diğer yüzünden oldukça farklı görünüyor ve her bir karakter burada arka planda bir şeyler saklıyor ve görünenin dışında görünmeyenin de oldukça dikkat çekici olduğunu belirtmekte fayda var.
 
 

Oyun içerisinde yapacağımız her bir hamle gerçekten de tamamen bize ait olabiliyor ve o anda düşündüklerimizi ve aklımızdan geçenleri oyuna aktarabiliyoruz. Durum böyle olunca gerçekten de etkileyici bir oyun deneyimiyle karşı karşıya kalabiliyoruz. Karanlık atmosfere sahip bu oyun dikkatinizi çektiyse, oyuna göz atabilir ve bir şans verebilirsiniz. Oyun şu anda PC platformunda yer alıyor, ancak yukarıda bahsettiğimiz gibi konsollara da çıkışını gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Hangi platform sahibi iseniz, ona göre satın alımınızı gerçekleştirebilir ve oyuna dahil olabilirsiniz.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Ico ve Shadow of the Colossus Geliştiricisinden Yepyeni Oyun 14 Aralık Virtua Fighter Serisi Geri Dönüyor: Yeni Oyun Yolda 14 Aralık Ryu Ga Gotoku Stüdyosundan Yepyeni Bir IP: Project Century 14 Aralık Saber Interactive'in Yeni Oyunu Yolda: Turok: Origins 14 Aralık BLACKFROST: The Long Dark 2 Duyuruldu: Erken Erişim Olarak Geliyor 14 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler