Sevilen Üç Korku Oyunu Switch Konsoluna Geliyor

14.01.2025 20:37 Mehmet Tandoğan

 
 
Nintendo tarafından kullanıcılara sunulan el konsolu Switch’e yeni oyunlar gelmeye devam ediyor. Şimdi ise Abylight Studios, yaptığı yeni bir açıklamayla beraber SOMA, Amnesia Rebirth ve Amnesia The Bunker'ın el konsoluna gelmeye hazırlandığını duyurdu.
 
Switch konsoluna yeni portlar yolda
 
 
 
Abylight Studios, SOMA, Amnesia Rebirth ve Amnesia The Bunker'ın yanı sıra Amnesia Collection adlı fiziksel sürümlerin Switch’e geleceğini açıkladı. Abylight, oyunları el konsoluna getirmek için Frictional Games ile ortaklık kurduğunu açıkladı. Her bir oyun kendi konseptinde oldukça başarılı bir yapıya sahip.
 
Amnesia: Collection (fiziksel sürüm) paketi içerisinde beğenilen korku serisinin üç oyunu yer alıyor. Bu oyunlar arasında The Dark Descent (ilk olarak 2010'da yayınlandı), Amnesia: A Machine For Pigs (2013) ve 2011 yılında piyasaya sürülen Amnesia: The Dark Descent’ın ek içeriği Justine bulunuyor. Amnesia: Collection'ın dijital sürümü Switch için mevcut.
 
Oyunlar için herhangi bir çıkış tarihi açıklanmasa da 2025 yılında geleceği aktarılıyor. Listelenen tüm oyunlar şu anda PlayStation 4, Xbox One ve PC için mevcut durumda.
 
Amnesia The Bunker bizlere neler vadediyor?
 
Dikkat çekici karanlık ortamlara geçiş yapabileceğiniz ve bu ortamlarda neler olup bittiğini öğrenebileceğiniz yapım içerisinde hızlı bir şekilde ilerlemek yerine doğru zamanda doğru hamle yapabiliyor, karanlık ortamları aydınlatmaya çalışıyor ve elinizdeki fener ile beraber etrafı aydınlatmak zaten oyunun temel hedefleri arasında bulunuyor. Terkedilmiş bir Birinci Dünya Savaşı sığınağında geçen bu oyun içerisinde gerçekten de bizleri zorlayacak, tüylerimizi diken diken edecek ve korku dolu unsurlarla karşı karşıya kalabileceğimiz detaylar yer alıyor. Oyunda her ilerleyişimizle beraber zorlu unsurların karşımıza çıkacağını görebiliyoruz.
 
Dehşet verici ortamlarda yüzleşebileceğimiz ve hızlı bir şekilde yolumuza bakabileceğimiz yapımda yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu vurgulayabiliyor, etrafı keşfedebiliyor ve etrafı keşfederken elbette temel hedeflerimizden bir tanesi hem kaynak hem de silah almaktan ibaret olarak karşımıza çıkıyor. Bununla beraber oyun içerisinde elbette etraftan silah aradıktan sonra elimizdekileri en iyi şekilde kullanabiliyor, ışıklarımızı ve el fenerimizi sonuna kadar açık bir şekilde tutmamız gerekiyor çünkü karanlığın ortasında ne yazık ki hiçbir şekilde hayatta kalma şansımızın olmadığını aktarabiliyoruz. Ne pahasına olursa olsun ışıkları açık tutabileceğimiz ve bu sığınaktan sağ bir şekilde ayarlayabileceğimiz yapımda adeta labirent gibi sığınaklarda kaybolabiliyor, etrafımızı bir kez daha keşfetmeye çalışabiliyor ve buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyorsunuz.
 
Oyunda elbette ilerlemeye başladığınız esnada etrafta keşfedebileceğiniz ve toplayabileceğiniz çeşitli unsurlar bulunuyor. Bu unsurlarla beraber kendinize oyuna kaptırabiliyor ve etrafı keşfederken diğer yandan ise çözebileceğiniz çeşitli bulmacaların da olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu tarz detaylarla beraber oyunda oldukça yoğun bir korku deneyimiyle karşı karşıya kalıyor, kendinizi sığınaklarda hayatta bırakmak için elbette yapacağınız hamlelerin arka planda ne demek olduğunu düşünmeye çalışıyor ve kendi yolunuza bakabiliyorsunuz. Oyunda aynı zamanda birinci şahıs bir kamera bakış açısı bulunuyor. Bu kamera bakış açısıyla beraber elbette doğrudan zorlukların üstesinden gelmeye çalışıyor, kendinize oyuna kaptırabiliyor, her şeyi yakından keşfedebiliyor ve çok daha fazla detaylı oyundaki yerinizi alabiliyorsunuz. Zorlu ortamlarda hayatta kalmaya çalışabileceğimiz yapım içerisinde elbette bu ortamların bizlere getireceği çeşitli zorlukların olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu zorluklar ise elbette karşımıza çıkacak tuhaf yaratıklar, anlık olarak ürkebileceğimiz efektler ve çok daha fazlası yer alıyor.
 
 
 
Oyunda yer aldığımız süre boyunca sığınakların farklı kısımlarına doğru ilerleyebiliyoruz. Bu sığınakların farklı kısımlarında elbette karşılaşabileceğiniz unsurlar oldukça değişkenlik gösterebiliyor. Bununla beraber yine oyunda yapacağınız hamlelerle beraber etraftaki detayları ön plana çıkarabiliyorsunuz. Çeşitli gizemleri ve sırları açığa çıkarabileceğiniz yapım içerisinde aynı zamanda bu gizemleri açığa çıkarmak için türlü hareketler sergilemeniz gerekiyor ve arka plandaki ses efektlerine karşı gelmeniz lazım. Çünkü bu tarz oyunlarda bildiğiniz üzere arka plandaki sesler, müzikler, gerilim dolu atmosferi daha da güçlendiren detaylar arasında bulunuyor. Ve bu oyun özelinde de konuşacak olursak gerçekten de ortamların oldukça korkutucu olduğunu ve bir yandan da tüylerimizi diken diken edecek içerikleri bizlere sunduğunu belirtebiliyoruz.
 
Birinci şahıs korku deneyimine ve gerilim unsurlarıyla karşı karşıya kalabileceğimiz bir detaya adım atabileceğimiz yapımda, ıssız bir sığınak içerisinde neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Yukarıda bahsettiğimiz gibi, ne pahasına olursa olsun elimizdeki ışık kaynağını açık tutmamız gerekiyor ve karanlıkta kol gezen tehditlerle yüzleşmemiz lazım. Dolayısıyla oyunda hayatta kalma içgüdüsüyle beraber hızlı bir şekilde ilerlemeye çalışıyor, harekete geçmek için elimizden geleni yapmaya başlıyoruz ve sağ salim dışarı çıkmak için türlü hareketler sergileyebiliyoruz. Oyunda yapabileceklerimiz elbette kısıtlı bir şekilde bizlere sunuluyor. Çünkü oyunda yer aldığınız süre boyunca elinizdeki silahı ateşleyebiliyor ancak bu silahı ateşledikten sonra elbette kıt kaynakların olduğu aklınıza gelebiliyor. Dolayısıyla her bir mermiyi burada oldukça dikkatli bir şekilde kullanmanız gerekiyor.
 
Bu dikkatli bir şekilde kullanmayla beraber hayatta kalma şansınızı arttırabiliyor ve her harcadığınız boşa mermi ne yazık ki sizin hayatta kalma şansınıza zarar veren detaylar arasında yer alıyor. Etrafta ve karanlıkta kol gezen tehditlerle yüzleşirken bir yandan gerilebiliyor, diğer yandan reflekslerinizi en iyi şekilde kullanmanız gerekiyor ve bu sayede oyundaki yoğun korku deneyimine kendinizi bırakabiliyorsunuz. Bununla beraber yine Birinci Dünya Savaşı bölgesi içerisinde yer aldığınız süre boyunca o ortamı sonuna kadar hissedebiliyor ve ortamlarda yer aldığınız her dakika oldukça gerilim dolu atmosferlerde kendinizi bulabiliyorsunuz. Korku oyununu geliştiren ekip zaten bilindik bir isim olarak karşımıza çıkıyor ve daha önce Soma ve Amnesia yapımları ile karşımızda bulunuyor. Dolayısıyla bu oyunda elbette kendi alanında başarılı bir yapıyı beraberinde getiriyor ve korku severlere doğrudan güzel bir deneyim sunuyor diyebiliriz. Yüksek gerilime sahip ortamlarda yer aldığımız süre boyunca hayatta kalmanın birçok yolunu bulmaya çalışıyor ve oyunda sadece elinizdeki silahla beraber değil, aynı zamanda kullanabileceğiniz çeşitli patlayıcılarla ilerlemek durumunda kalabiliyorsunuz.
 
 
 
Oyunda etrafa gelen şeyleri elde edebileceğiniz çeşitli mühimmatlar, el bombaları ve çok daha fazlası yer alıyor. Tüm bunlarla beraber önünüzü açmaya çalışabiliyor ve eğer karşınıza garip bir yaratığın ve tuhaf bir oluşumun çıktığını görürseniz, bu el bombasını fırlatabiliyor ve onu ortadan kaldırabiliyorsunuz. Dolayısıyla burada hayatta kalmanızın elbette farklı şekillerdeki yolları yer alıyor ve her bir oyuncu burada farklı bir deneyim elde edebiliyor. Yine bunu, yine sıra bombada fırlatıldığı alanda elbette etrafın patladığını, rafların düştüğünü ve etrafta neler yer alıyorsa onların hasar gördüğünü doğrudan aktarabiliyoruz. Bu da oyuna gerçekçilik katan unsurlar arasında yer alıyor. Durum böyle olunca oyunda bir yandan gürültülü, dinamo destekli bir fenerimizin bulunduğunu aktarabiliyor. Bu dinamo elbette ara ara şarj etmemiz gerekiyor ve durum böyle olunca oyundaki gidişatımızı en iyi şekilde değerlendirebiliyoruz.
 
Bu tarz detaylarla beraber oyunda hızlı bir şekilde ilerlerken bir yandan da öngörülemez düşmanların karşımıza çıktığını söyleyebiliyoruz. Bu düşmanları ortadan kaldırmak için yukarıda bahsettiğimiz gibi elimizdeki tüm imkanları kullanmaya çalışıyor ve silahımızı ateşlemek yerine elbette patlayıcıları da kullanabiliyoruz. Dolayısıyla oyun içerisinde ilerleyişinize kendiniz karar verebiliyor, hangi düşmanı nasıl ortadan kaldırabileceğinizi siz belirleyebiliyor ve rastgele ve öngörülemez durumların burada olduğunu aktarabiliyoruz. Bu rastgele durumlar gerçekten de oyuncuları zora sokan detaylar arasında bulunuyor. Çünkü her oyun birbirinden benzersiz ve farklı bir şekilde karşımıza çıkıyor. Örneğin bir oyun içerisinde bir yerde o mühimmatı buldunuz, bir kısma ilerleyebilir ve bir sonraki oyunda aynı yerde bu mühimmatı bulamayabilirsiniz. Dolayısıyla oyunda her bir noktanın değişime uğradığını aktarabiliyor ve bu da oyunculara eşsiz bir deneyim sunduğunu doğrudan bizlere aktarıyor.

Oyun tarzımızı kendimize göre belirleyebileceğimiz yapım içerisinde elimizde bir tabancanın, gürültülü bir dinamo destekli fenerin ve ilerledikçe toplayabileceğimiz kıt kaynakların olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu tarz detaylarla beraber oyunda sürekli olarak tehditlerin artış gösterdiğini ve bu tehditleri ortadan kaldırmak için türlü hareketler sergilememiz gerektiğini aktarabiliyor ve kendi yolumuza bu sayede bakabiliyoruz. Oyunda aynı zamanda her bir eylemin sonuçları bulunuyor ve bu sonuçlara katlanmak ve kendimizi oyuna kaptırmak tamamen bizim işimiz oluyor.
 
 
 
Tüm bu detayların dışında bir tehditin sürekli olarak peşimizde olduğunu aktarabiliyor. Bu tehditle beraber yüzleşmek ve aynı zamanda kendimizi gerilim dolu ortamlarda bulmak gerçekten de oldukça tüylerimizi diken diken eden unsurlar arasında yer alıyor. Rastgelelik ve öngörülemez durumların ön planda olduğu yapımda elimizdeki silahı ateşleyebiliyor, bu silahı ateşledikten sonra öngörülemez düşmanları ortadan kaldırmaya çalışabiliyoruz. Ancak bazı düşmanlar elbette kaçmayı başararak bir sonraki seferde karşınıza tekrar çıkabiliyor. Yüksek gerilimli ortamlarda yer aldığımız süre boyunca kabustan kaçmak temel hedefimiz olarak karşımıza çıkarken aynı zamanda oyunun yarı açık bir dünyasının olduğundan bahsetmekte fayda var. Dolayısıyla sığınaklar arasında dolanırken ve koridorlar boyunca ilerlerken bir yandan kendinizi yarı açık dünyada bulabiliyor ve burada kendi yolunuzu keşfetmek ve aynı zamanda kendi yöntemlerinizle bazı bulmacaları çözmeniz gerekiyor. Bu tarz detaylarla beraber oyunda elbette yukarıda da bahsettiğimiz gibi temel hedefiniz aslında dışarıya çıkmaktan ibaret olarak karşımıza çıkıyor.
 
Çevrenizi bu doğru ortada keşfetmeye çalışıyor ve burada neler yaşadığını anlamak yine ana amaçlarından bir tanesi. Bunun dışında diğer askerleri burada görmeye başlıyorsunuz ve bu askerlerin aslında burada neler yaşadığını, nasıl bir durum içerisinde olduklarını ve arka plan hikayesi konusunda çeşitli fikir sahibi olmaya başladığınızı aktarabiliyoruz. Tüm bu soruların cevabını elbette oyun içerisinde bulmaya çalışıyor, etrafınıza kadar çok keşfederseniz o kadar çok ipucu ile karşı karşıya kalıyor ve bu kadar subayın ve askerin nereye gittiğini bulmaya çalışabiliyorsunuz. Durum böyle olunca oyun arka planını gerçekten de gizemli unsurları bünyesinde barındırıyor ve birçok oyuncu zaten bu gizemli unsurları ortaya çıkarmak için oyundaki ilerleyişini sürdürüyor ve arka plandaki hikayeyi kendine kaptırabiliyor. Bunun yanı sıra yine hangi kabusların gerçek olduğunu ve hangi kabusların ise gerçekten de kabus olduğunu anlamak tamamen bizim işimiz oluyor. Farklı gizemleri açığa çıkarabileceğimiz ve dipsiz kuyuya doğru ilerleyebileceğimiz yapımda iblisleri tanıyarak hayatta kalma şansımızı arttırabiliyor ve her bir eylemimizin burada oldukça önemli olduğunu tekrar tekrar vurgulamak gerekiyor.

Oyunda elbette çözebileceğiniz farklı bulmacalar bulunuyor ve yer yer etkileşime girebileceğiniz çeşitli sekansların da bulunduğunu belirtmekte fayda var. Örneğin bir bölgeye adım attığınız zaman buradaki elektriklerin kesildiğini ve elektriğin gelmesi için bir makineyi tekrar aktif hale getirmemiz gerektiği ortaya çıkarabiliyor. Durum böyle olunca o makineyi tekrar aktif hale getirmek için gerekli parçaları bulmaya çalışıyor, onunla etkileşime girebiliyor ve çok daha fazla detay ile karşı karşıya kalabiliyoruz. Dolayısıyla oyunda etkileşime girebileceğimiz oldukça farklı alanlar bulunuyor ve kendimize oyuna kaptırabiliyoruz. Dinamik ve sürekli olarak bizleri gözlemleyip hamlelerimize tepki veren canavar ve yaratık stillerinin bulunduğu yapım içerisinde bitmek bilmeyen bir gerilim ortamının olduğundan bahsediyor ve kendimizi bu sayede oyuna kaptırabiliyoruz.
 
 
 
Zamanımızın oldukça değerli olduğu yapım içerisinde kendimize oyuna kaptırabiliyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor ve dokunsal ve fizik temelli bir etkileşim sisteminin olduğundan bahsedebiliyoruz. Hayatta kalmamızı kolaylaştıracak çeşitte unsurların da bulunduğu yapım içerisinde elbette bu unsurlar etraftaki kaynaklardır. Bu kaynakları toplamak için etrafa keşfedebiliyor ve kaynakları topladıktan sonra elbette kendinize ait çeşitli aletler yapabiliyorsunuz. Bunları da yine yaratıklara karşı kullanabiliyorsunuz. Oyunda aynı zamanda doğrusal olmayan bir açık dünya bulunuyor. Ancak bu açık dünya yukarıda bahsettiğimiz gibi yarı açık bir yapıya sahip durumda. Dolayısıyla oyun içerisinde gerçekten de oldukça güzel bir deneyim bizlere sunuluyor ve birden fazla çözüm ile beraber yerimize alabiliyoruz. 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2025) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Yeni Assassin's Creed Shadows Videosu Keşiflere Odaklanıyor 6 Saat önce Rockstar Games, GTA 5 İçin Sunulan GTA 4 Modunu Kaldırdı 7 Saat önce VCT 2025: EMEA Kickoff Turnuvasında BBL Esports Fırtınası! 8 Saat önce GeForce Now Hizmetine Yeni Oyunlar Ekleniyor 8 Saat önce NewGamePlus: Nintendo Switch 2 Özellikleri ve İlk İzlenimlerimiz 9 Saat önce
Forumdan Konular
DH'den Haberler