Life is Strange: Double Exposure Fragmanı Oyunun Özelliklerini Vurguluyor

09.10.2024 16:14 Mehmet Tandoğan

 
 
Favori karakterimizin büyümüş haliyle karşı karşıya kalabileceğimiz Life is Strange: Double Exposure için yeni fragmanlar ortaya çıkmaya devam ediyor. Deck Nine Games tarafından geliştirme aşamasında bulunan bu yapım için heyecanlı bekleyiş sürüyor. Şimdi ise oyuncular oyunda hangi özelliklerin yer alacağını merak ediyor. İşte bu soruların cevabı yeni fragmanda.
 
Life is Strange: Double Exposure sevilen karakteri geri getiriyor
 
 
 
Haberimizin en altından ulaşabileceğiniz fragman sayesinde yaklaşan oyunun heyecanlı hikayesine bir bakış atabiliyor ve kendimizi bir anda cinayet gizeminin ortasında bulabiliyoruz. Hayranların favori karakteri Max Caulfield artık olgunlaşmış bir karakter olarak karşımıza çıkıyor ve en yakın arkadaşının gizemli bir şekilde öldürülmesi konu alınıyor. Zamanı bükebileceğimiz, zamanda geri gidebileceğimiz ve olayları değiştirebileceğimiz yapım seçim odaklı bir yapıya sahip.
 
Ana karakterimiz Max, yakın arkadaşının gizemli ölümünü takip etmeye çalışıyor ve çeşitli sırları açığa çıkarmaya başlıyor. İki farklı zaman çizelgesi arasında geçiş yapabileceğimiz oyunda, yaptığımız her hamle bir diğer dönemi etkiliyor. Dolayısıyla yapacağımız hamleleri en iyi şekilde değerlendirmemiz gerekiyor.
 
Life is Strange: Double Exposure açıklanan detaylara göre 29 Ekim tarihinde PlayStation 5, Xbox Series X/S, Nintendo Switch ve PC için piyasaya sürülecek.
 
 
 
Life is Strange: Double Exposure'da neler olacak?
 
Life is Strange serisini hemen hemen hepiniz bilirsiniz. Seri içerisinde farklı karakterler, olaylar, güçler ve çok daha fazlası bizleri bekliyor. Ancak bir oyun var ki, gönüllerimizi kazanıyor ve ilk oyundan bu yana o karakteri tekrar tekrar kullanmak istiyoruz. Bu karakterler arasında Max Caulfield yer alıyor. Şimdi ise bu karakterin büyümüş ve olgunlaşmış haliyle karşı karşıya kalmaya hazırlanıyoruz. Artık o karakterin daha fazla güçlerini kullanmaya yeltendiğini ve daha tecrübeli bir şekilde karşımıza çıkışını izlemeyi bekliyoruz.
 
Yeni oyunla beraber daha farklı olaylar, gizemli maceralar ve çok daha fazlası bizleri bekliyor. Ana karakterimiz Max, büyümüş haliyle karşımıza çıkıyor ve burada iki farklı paralel evrenin, yani iki farklı zaman döngüsünün olduğundan bahsedebiliyoruz. Oyun içerisinde yakın bir arkadaşımız bulunuyor ve bu yakın arkadaşımızın adı Safi olarak karşımıza çıkıyor. Bu arkadaşımız gizemli bir şekilde ne yazık ki öldürülüyor ve biz de bu gizemi ortadan kaldırmak ve tüm sır perdesini aralamak için büyük bir mücadeleye atılıyoruz. İki zaman çizelgesi arasında geçiş yapma özelliğine sahip olduğumuz yapım içerisinde, elbette, ilk oyunda bildiğiniz üzere ana karakterimiz zamanı geriye alabiliyordu ve yaptığı yanlışları düzeltebiliyordu. Ancak bunlar elbette belli bir sınırlamayla karşımıza çıkıyordu. Şimdi ise bu zamanı manipüle etme ve farklı zaman çizelgeleri arasında geçiş yapma yeteneğimizi daha da fazla ön plana çıkarabiliyor ve burada daha gelişmiş bir şekilde yer alabiliyor diyebiliriz. Bu tarz oyunlarda bildiğiniz üzere aynı zamanda her biri oyuncunun farklı bir deneyim elde edebiliyor. Çünkü yapacağınız seçimlerle beraber gidişatınıza yön verebiliyorsunuz.
 
Zamanı manipüle etme, zamanı geriye alma, iki farklı zaman çizelgesi arasında geçiş yapma ve çok daha fazla güçle beraber ortaya çıkan Max adlı karakterimiz farklı maceralara adım atabiliyor. Buralardaki sırları çözmek için dikkatli bir şekilde farklı zaman çizelgelerini adım atabiliyor ve her zaman çizelgesi içerisinde yaptığınız hamleler bir sonraki zamana etkiliyor. Dolayısıyla burada yapacağınız hamlelerin ve manipülasyonların oldukça önemli olduğunu vurgulamaya çalışabiliyoruz. Çünkü yapacağınız bir hamle ile beraber gidişatı kökten değiştirebilir ve bu sadece sizi değil, aynı zamanda diğer karakterleri ve masum olan kişileri de etkileyebilir. Dolayısıyla burada vereceğiniz her bir karar büyük bir sorumluluk gerektiriyor. Durum böyle olunca etrafı iyi bir şekilde gözlemlemeli, olayları iyi bir şekilde analiz etmeli ve çok daha fazlasıyla beraber yer almanız gerekiyor.
 
 

Oyuna adapte olabileceğiniz, dikkatli bir şekilde etrafı keşfedebileceğiniz ve daha fazla detay ile beraber ön plana çıkabileceğiniz yapım içerisinde gidişatınızı en iyi şekilde değerlendirebiliyor ve ana karakterimizle beraber ilerlediğimiz esnada elbette oynanış kısımlarının daha çok keşif, etkileşim mekanikleriyle ön plana çıktığını aktarabiliyoruz. Yani oyunda ana karakterimizi kontroller içerisinde aldığımız zaman burada etrafı keşfedebiliyoruz.
 
Farklı karakterler bulunuyorsa onlarla etkileşime girebiliyor ve diyalog içerisine geçiş yapabiliyor, onları çeşitli alanlarda sorgulayabiliyor, sohbetler edebiliyor, yakınlaşabiliyor, uzaklaşabiliyor, kendi ilişkimizi belirleyebiliyor ve yapacağımız seçimle beraber o karakterle olan aramızdaki ilişkiyi belirleyebiliyoruz. Zaten oyun içerisinde daha çok sinematik bir anlatım bulunduğundan dolayı sürekli olarak diyalogları takip etmek durumunda kalacak; ara sahnelerle beraber karakterlerimizin neler yaptığını görebilecek ve grafik animasyon konusunda da gerçekten üst düzey bir yapıyla karşı karşıya kalabileceğiz. Zaten ilk oyundan bu yana eleştirilen grafik teknolojisi sayesinde gerçekten güzel bir şekilde deneyimler elde ettik ve bu devam oyunu içerisinde de güzel ve dikkat çekici animasyonlarla, mekaniklerle ve çok daha fazlasıyla karşı karşıya kalabileceğiz. Oyun özünde sinematik ve macera deneyimini bizlere sunduğundan dolayı elbette yapacağımız hamlelerle beraber etrafı keşfedebiliyor, etrafta neler olup bittiğini görebiliyor ve farklı manzaralar içerisinde kendimizi bulabiliyoruz.
 
Her bölge içerisinde farklı ortamlar, etkileşime girebileceğimiz karakterler, ilgi çekici keşif unsurları, etkileşime girebileceğimiz nesneler ve çok daha fazlası bizleri bekliyor. Zaten oyunun özünde keşif unsurlarının bir hayli ön planda olmasıyla beraber etrafta bulunan nesneleri elimize alabiliyor, bunları inceleyebiliyor, bunların ne işe yaradığını öğrenmeye çalışıyoruz ve aslında bunlar bazı durumlarda gerçekten işimize yarayacak unsurlar arasında yer alıyor. İlk oyunda da aynı şekilde, biliyorsunuz ki kullandığımız çevre unsurları ile gidişata yön verebiliyorduk ve bunların bir karakter tarafından bulunması veya bizim tarafımızdan ele geçirilmesi büyük sırları çözmeye yarıyordu. Şimdi ise bu durum aynı şekilde devam ediyor ve etraftaki unsurları kullanmak, onları kurcalamak, aktif hale getirmekle çok daha fazla detay ile beraber etkileşime girmek oldukça önem arz ediyor.
 
 

Ana karakterimiz Max ile beraber hızlı bir şekilde ilerleyebileceğimiz yapım içerisinde aynı cinayeti tekrar tekrar çözmeye çalışıyor veya bu cinayeti önlemek durumunda kalıyoruz. Cinayet mi, yoksa farklı şekillerde ortaya çıkan bir komplo mu? Bunu elbette ortaya çıkarmak tamamen bizim işimiz oluyor. Oyunda katilin yakında tekrar saldıracağını fark eden ana karakterimiz, her iki gerçeklik arasında geçiş yapabiliyor ve burada olayları durdurmaya ve sırları çözmeye başlıyor. İki zaman çizelgesi arasında geçiş yapma gücü ile beraber ana karakterimiz hem büyümüş haliyle hem de daha farklı bir şekilde karşımıza gelmeye hazırlanabiliyor.
 
Aynı cinayet üzerinde farklı şekillerde yer alabileceğimiz olayları farklı perspektiflerden görebileceğimiz ve hem katilin hem de diğer karakterlerin bu anda ne yaptığını ve nasıl bir diyalog gerçekleştirdiğini görebildiğimiz yapım içerisinde bir olayın tüm detayları ile öğrenilmesini sağlayacak bir mekanikte karşı karşıya kalabiliyoruz. Oyunda yer alan temel ve ana hikaye tüm detayları ile beraber bizlere aktarılıyor ve her bir karakterin gözünden bunları görme durumunda kalabiliyoruz. Durum böyle olunca elbette olaylara daha fazla hakim olabiliyor, her bir gördüğümüz bilgi ile beraber şaşırabiliyor ve daha fazla detayın sahibi oldukça ve derinlere indikçe olayların perde arkası yavaş yavaş aralanıyor. Dolayısıyla oyunda aslında merak uyandıran bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyoruz.
 
Zaten bu tarz seri oyunlarında ana hikayenin dikkat çekici olması bir hayli önem arz ediyor. Zaten oyun sinematik ve tek oyuncu ile bir deneyim sunduğundan dolayı oyunun bizlere sunduğu hikayenin ilgi çekici olması gerekiyor. Eğer böyle bir durum gerçekleşmezse ve oyuncular hikayeyi ilgi çekici görmezse, zaten oyun herhangi bir şekilde oynanmıyor ve sıkıcı bir hale gelebiliyor. Dolayısıyla oyun içerisinde yer alan hikaye ilgi çekici olarak karşımıza çıkmaya hazırlanırken biz de oyuncular olarak bu hikayeyi merak etmek durumunda kalıyoruz ve bir sonraki hamlemizi değerlendirmek için elbette oyunda hızlı bir şekilde ilerlemeye çalışabiliyoruz. Durum böyle olunca geliştirici ekip oyunun içerisinde yer alan hikayenin oldukça ilgi çekici olduğuna ve yapacağınız hamlelerle gidişatınıza yön verebileceğinizi aktarıyor. Dolayısıyla burada gerçekten de her bir oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyiminizi burada özelleştirip kişiselleştirebiliyorsunuz. Bu tarz detaylarla beraber oyunda ana karakterimizin nasıl bir yapıya sahip olduğunu, bu olayı nasıl çözümleyebileceğimizi ve çok daha fazlasına doğrudan gözlemleyebiliyoruz.
 
 

Ana karakterimiz Max, bildiğiniz üzere saygın bir üniversite içerisinde fotoğrafçı olarak çalışıyor. Zaten ilk oyun içerisinde de sürekli olarak fotoğraflar çekiyor ve fotoğrafa olan ilgimizi gösteriyorduk. Bununla beraber yine yarışmalar bulunuyordu ve bu yarışmalarda elbette güzel bir şekilde okulumuzu temsil etmek durumunda kalıyorduk. Şimdi ise bu fotoğrafçılığımızı ilerlettiğimizi ve her bir fotoğrafla beraber daha fazla kanadım beraberinde getirdiği bir yapıyla karşı karşıya gelebiliyoruz. Max karakterimizin cinayeti önleyebileceği ve doğru zamana doğru hamle yapma ile beraber elbette gidişatımıza yön verebileceğiniz yapım içerisinde farklı ortamlara doğru geçiş yapabiliyor ve her ortamda farklı atmosferlerle karşı karşıya kalabiliyoruz. Zaten bu tarz oyunlarda etraf ve çevre detaylarının aynı zamanda atmosferin oldukça ilgi çekici olması gerekiyor. Bununla beraber oyunda farklı bölgelere doğru ilerlerken aynı zamanda buraları keşfetmek tamamen bizim işimiz oluyor. Keşif unsurlarının bir hayli ön plana çıktığı yapımda ana karakterlerin eli yüzü düzgün olarak bizlere sunulduğunu ve bununla beraber ilgi çekici karakterlerle karşılaştığımızı aktarabiliyoruz. Oyunda aynı zamanda kış aylarında yer alıyor ve kış mevsiminin getirdiği o soğuklukla beraber içimizin titreyeceği bir ortamda kendi kendimize ısıtmaya çalışabiliyoruz.
 
Katilin yeniden saldırmaya hazırlandığını fark eden ana karakterimiz, yapacağı hamlelerle bu cinayeti tekrar tekrar önlemeye çalışıyor. İki farklı gerçeklik arasında gidip gelirken elbette katilin saldırmadığı bir zamana gelmek durumunda kalıyor ve bu kapsamda saldırıyı önlemek için büyük bir mücadele sergiliyor. Ancak bunları yapmadan elbette belli bir maliyeti ve fedakarlığı bulunuyor. Çünkü ilk oyunda bildiğiniz üzere çok fazla bu gücü kullandığımız zaman karakterimiz güçsüz bir şekilde düşüyor ve burnu kanamaya başlıyordu. Dolayısıyla bu güçleri doğru zamanda ve doğru şekilde kullanmamız gerekiyor ve sürekli olarak kullandığımız takdirde elbette farklı boyutların açılabileceğini ve işimize yaramayacak unsurlarla karşı karşıya kalabileceğimizi söyleyebiliyoruz. Durum böyle olunca oyunda oldukça fazla dikkat etmemiz gerekiyor ve kullanabileceğiniz güçleri en iyi şekilde değerlendirmemiz lazım. Çünkü oyun içerisinde yer aldığı bir süre boyunca boşa harcadığımız her bir güçle beraber karakterimiz daha da yoruluyor ve bu güçlerin daha da etkisinin azaldığını görebiliyoruz.

Sıradan bir hayat yaşadığımız, ancak bu hayatımız olağanüstü güçle beraber harmanlandığı yapım içerisinde ana karakterimiz Max, her zamankinden daha tehlikeli ve daha güçlü bir şekilde karşımıza çıkıyor. Artık ilk oyundaki o toy karakter yerini daha olgun ve daha güçlü bir şekilde bizlere bırakıyor. Heyecan verici doğaüstü bir cinayet gizemini ortadan kaldırabileceğimiz bu cinayetin gizemi ile beraber ön plana çıkabileceğimiz yapım içerisinde yapacağımız hamlelerin ne kadar önemli olduğunu tekrar tekrar vurgulamak gerekiyor. Oyunda tüm bu cinayeti çözmek için büyük bir hamle gerçekleştirebiliyoruz. İki farklı gerçeklik versiyonunda elbette farklı karakterlerle etkileşime girerken onlarla beraber müttefik olabiliyor, yanımıza dost çekebiliyor ve ne kadar çok dost yanımıza çekersek o kadar çok yardımcı bulabiliyoruz. Bu sayede şüphelileri takip edebiliyor, unutulmaz seçimlerle beraber her iki zaman çizelgesini, yani zaman döngüsünü şekillendirebiliyor ve yapacağımız hamlelerle bu sayede cinayete önlemek üzere burada kalıyoruz.
 
 

Bir yandan fotoğrafçı, diğer yandan ise dedektif rolüne büründüğümüz yapım içerisinde Safi adlı karakterin katilini ortaya çıkarmaya çalışıyoruz ve bulduğumuz her bir ipucunun ne kadar önemli olduğunu da görebiliyoruz. İpuçları ile sırlarla ve çeşitli zorluklarla beraber ön plana çıkabileceğimiz yapım ilgi çekici hikâyesiyle ve çok daha fazlasıyla piyasaya sürülmeye hazırlanıyor. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız oyuna göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
2002'de Çıkan Spor Oyunları 2: Sahalarda Rekabetin Yılı 31 Ekim 2002'de Çıkan Spor Oyunları: Sahalarda Rekabetin Yılı 31 Ekim 2002 Yılında Çıkan Simülasyon Oyunları: Gerçekçiliğin Zirvesi 2 31 Ekim Vampire Survivors: Ode to Castlevania DLC'si Çıktı 31 Ekim 2002 Yılında Çıkan Simülasyon Oyunları: Gerçekçiliğin Zirvesi 31 Ekim
Forumdan Konular
DH'den Haberler