Cevat Yerli'nin Crysis 2 Röportajı

 
    Geçtiğimiz günlerde Times Square'de gösterime sunulan Crysis 2'nin kapalı kapılar ardında Xbox 360 demosu gösterildi.
 
    Bu demo'nun hemen ardından VG247 sitesinin mikrofon uzatarak yaptığı röportaj ve bu röportajın ardından bir hotel lobisinde yapılan söyleşiyi sizler için çevirerek altın tepsiyle önünüze sunmaya karar verdim.
 
    Durum Crytek ve aynı kanı paylaştığımız Cevat Yerli olunca bu çeviriyi büyük bir keyifle yaptım, size de okumak kaldı. Bu arada bazı değerli üyelerimiz "Crysis 2 Türkçe altyazısı olacak mı?" diye merak içerisindeler. Maalesef bu soru yabancı sunucu tarafından sorulmadığı için yanıt alamadık. Röportajı biz yapsaydık emin olun ilk soracağımız soru kesinlikle bu ve buna yakın şeyler olurdu.
 
    Sadece Türkiye'nin değil tüm dünyanın merakla beklediği Crysis 2 ile ilgili çoğu merak edilen konuya Cevat Yerli bu röportaj ile ışık tuttu ve çok iddialı demeçler verdi...
 
    Neyse lafı fazla uzatmadan demonun hemen ardından ve ertesi gün, 2 ayrı röportaja tabi tutulan Cevat Yerli şöyle konuştu;
 
Sizce herşey yolunda gitti mi?
 

Cevat Yerli: Bence harika gitti. Çok mutluyum. Oyun harika görünüyor. Biliyorsunuz, bu bir sandbox (Serbest Harita) oyunu ve bir sandbox oyununun demosunu yapmak gerçekten zordur ve bu tarz bir demoyu oynayarak gösterime sunarken eğer oyunu o an kötü oynayarak sunarsanız, oyun kötüymüş izlenimi verir, iyi oynanırsa iyi izlenimi verir. Fakat Nathan gerçekten iyi oynadı ve oyun iyi göründü. Bu yüzden çok mutluyum.  

 
Oyunu Xbox 360'a çıkarma konusunda endişeli miydiniz?
 

Cevat Yerli: Evet. Xbox 360 bir konsol platformu ve bu zor bir aşama, öyle değil mi? Biz de "Bunu doğru yapmalıyız!" dedik. PC demosu yapıp sonra "şimdi de konsol demosu gösteriyoruz" diyemezdik. Bunu risk edeceğimizi söylemiştik, yani sınırları zorlama anlamında... Hala yapım aşamasındaki bir teknolojiden bahsediyoruz, o yüzden herşey iyi gittiği için çok mutluyum.  

 
Konsollara, PC için geliştirdiğiniz oyun teknolojisinin kapasitesini biraz aşağı çekerek uyarlama konusunda sıkıntı yaşadığınızı söylemiştiniz, öyle değil mi? 
 

Cevat Yerli: Sadece kapasiteyi düşürme konusu değil, bizim yapmaya çalıştığımız en önemli şey, PC ve konsolların aynı anda oynanışının sorunsuz olmasını sağlamaya çalışmak. Oyuncuların yaşayacağı deneyim muazzam olmalı. Ormanlar, yükseklikler, tüm çekici deneyim, genel olarak aksamadan oyuncuya sunulmalı. Yüksek kapasite grafikler Xbox 360 içinde geçerli olmalı.

 
Konsollarda hedeflediğiniz Framerate kaç?
 

Cevat Yerli: Saniye başına 30 frame... Hedefimiz 30. Bunun altına düşmemeli. Hala yoğun bir çalışma içerisindeyiz. Oyun çalıştığı için çok mutluyum [Gülerek] Oyunu zorlamamız ve aldığımız sonuç doğrultusunda yakaladığımız nokta beni çok mutlu ediyor. 

 
Doğrusunu söylemek gerekirse oyun harika görünüyor. Muhteşem. New York'daki çevreyi ve binaları yaratırken ne kadar ileri gittiniz? Tamamen bitirdiğinizi söyleyebilir misiniz?
 

Cevat Yerli: Böyle bir atmosferi yaratmak için ilk kısım olarak üretim araçları gerekiyor ve o kısmı bitirdik. Şimdi geriye kafamızdaki dünyayı oluşturmak kaldı. Bu kısım ise halen geliştirilme aşamasında... Bir adım attığımız zaman, geride bıraktığımız tüm alanları da aynı kalitede geliştirmek zorunda kalmak çok zor olabiliyor. Ama biz kaliteden asla ödün vermeyen bir firmayız ve bu bizim önümüzdeki birkaç ay için büyük savaşımız olacak.

 
Demodan anladığımız kadarıyla oyunda yıkım öğesi büyük bir rol oynuyor.
 

Cevat Yerli: Kesinlikle.

Kullanıcı Puanı

7,2

Oyunun Künyesi
Crysis 2 Platformlar: Geliştirici: Crytek Dağıtıcısı: Electronic Arts Tür: FPS Çıkış Tarihi: 25 Mart 2011
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 87 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta