Star Wars: Battlefront'ta senaryonun olmayışı, oyunun basit bir yapıya indirgenmesi birçok incelemede dezavantaj olarak gösterilmişti. EA'in yetkili isimlerinden Blake Jorgenson, konuyla ilgili itiraf niteliğinde açıklamalarda bulundu.
Nasdaq konferansında konuşan Jorgensen, EA'in daha geniş kitlelere hitap edebilmek adına Star Wars: Battlefront'u derin bir yapıya sokmadığını belirtti. Jorgensen, "Star Wars: Battlefront bir FPS oyunu olsa da, piyasada gördüğünüz genç kitlelere hitap eden bir yapım. Dolayısıyla tasarım aşamasında daha geniş kitlelere hitap edebilmek amacıyla yola çıktık. Oyunu 8 yaşındaki bir çocuk da babasıyla oynayabilecek, 20 yaşındaki bir genç de oyunu oynarken zevk alacak. Oyun herkes için tasarlanmış olsa da, 'hardcore' oyuncular istediği derinliği bulamayabilir." açıklamalarını yaptı.