Bitmesi Gereken 10 Oyun Klişesi

Oyun dünyasında, git gide daha fazla kullanılan ve oyunda gördüğümüzde "yine mi aynısı" dediğimiz pek çok klişe bulunuyor. 10 maddeden oluşan ve oyun dünyasının bitmesi gereken klişelerini ele aldığımız bu dosya konumuzla sizleri baş başa bırakmadan önce, bir noktaya değinmek istiyorum. Yazıyı okuduktan sonra, "bunlar da olmasa, oyunlarda ne yapacağız" diyecek pek çok oyuncunun olduğunu biliyorum. Bu yazıyla, "bu dinamiklerin hiçbiri artık oyunlarda bulunmamalı" demek istemiyorum. Asıl değinmek istediğim, bunların yerine göre bulunması gerektiği ve yeni dinamikler görmek istediğimiz.
     10-) Sürüklenme
 
     Elimizde silahımız, üzerimizde az önce etkisiz hale getirdiğimiz onlarca düşmanın kanı ile ilerliyoruz. Peşinden koşturduğumuz ana kötü adamın bir adım ötemizde olduğunun bilincinde tetikte bekliyoruz. Dünyayı bir kez daha kurtarmaktan bir adım, bir kapı ötedeyiz. Ama hamlemizi yaptığımız anda kendimiz script bir sahne ile yerde buluyoruz. Karakterimizin kontrolü elimizden alınıyor, ekran kararıyor. Bilincimiz kaybolurken bir yere sürüklendiğimizi hissediyoruz…
 
     Tanıdık geldi değil mi? Call of Duty, Battlefield gibi serilerde defalarca başımıza gelen bir durum bu. Aslında artık farkına varabiliyoruz, script başladığı anda ister istemez tetiğe basmaya çalışıyoruz, kaçmayı, geriye çekilmeyi deniyoruz ama bayıltılıp sürükleniyoruz. Kimi zamanda bir patlama sonunda yere seriliyoruz ve takım arkadaşımız bizi sürüklemesine izin veriyoruz. Bazen de yaralı bir şekilde sürüklenirken elimize verilen bir silah ile düşmanlarımızın temizlemeye çalışıyoruz. Son teknoloji kıyafetlerimizin olduğu oyunlarda bile kullanılan bu sahneyi görmek artık yeter demeyi gerektiriyor.
 
     9-) Mevzini Koru
 
      Hold the line (Mevzini Koru). Çoğu gerçek zamanlı strateji oyununda karşımıza çıkan ve hemen her zaman yoran, zorlayan bir emir bu. İnsanlık tarihi boyunca süregelen, ister eski ister modern savaşlarda, ciddi anlamda defalarca verilen bir görev olsa da, artık her oyunda karşımıza çıkacağını oyunun kutusu açmadan anlayabiliyoruz. Örnek vermek gerekirse, Company of Heroes serisinde, üstlerimizin verdiği emirle üstümüze gelen onlarca Alman tankına ve birliğine, elimizdeki sınırlı sayıdaki askerle karşı koymaya çalışmak, bizi çileden çıkarabiliyor. Kimi zaman birden çok cephede mevzimizi korumamız gerektiğinde yapımcıların 5-6 tane elimizin olduğunu varsaydıklarını düşünüyoruz.
 
     Birçok shooter oyununda da karşılaştığımız bu görevler, strateji oyunlarına oranla daha kolay olduğunu söyleyebiliriz. Elimize verilen makineli tüfekle veya patlayıcı silahlarla üzerimize gelen düşman ataklarını püskürtüyoruz. Süreyle veya düşman ataklarının sayısıyla sınırlandırılan bu görevlerde artık pek de eğlenmediğimizi belirtmek istiyoruz.
Oyunun Künyesi
Bölüm Sonu Canavarı Platformlar: Geliştirici: Açıklanmadı Dağıtıcısı: Açıklanmadı Tür: Entertainment Çıkış Tarihi: 5 Mayıs 2009
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 24 Forumda Görüntüle
fazliboz 19.9.2014 17:15:49

bunlar olmassa oyun nasıl olacak?

jokerbow 19.9.2014 17:40:00

Çok saçma bir konu olmuş oyunda hikaye önemliyse bunlar da olmalı.

SnavS 19.9.2014 17:47:22

Çok saçma bir konu olmuş ve hiç birine katılmıyorum.

BSC Misafiri 19.9.2014 17:55:22

Yeni senaryo üretemiyorlar. Çıkan oyunlar diğerinin laciverte boyanmış hali. Belki yazıyı hazırlarken bunu düşündünüz. Ama her sene oyun bekleyen ve her sene çıkan oyunu satın alan potansiyel bunları istiyor. Bu sene COD çıkmayacak deseler öyle büyük bir kayba uğrarlar ki. Adamlar 1 sene içerisinde (üretim aşaması elbette 1 sene değil) nasıl bir ekiple beyin fırtınası yapacakta bilmem kaç yıldır devam eden piyasada, piyasaya sürülmemiş bir oyun tarzı planlayıp bunu hayata geçirecekler? Oyun motorları dahi gelecek senenin projesine uygun olarak hazırlanıyor ufak rötuşlarla yola devam ediliyor. Yani bu sene yayınlanan oyunun sonrasında ne olacağı az çok belli. Bahsedildiği şekilde "devrim" yaratacak projeler zaten 2-3 senelik çalışma takvimine sahipler. Bahsettiğiniz genellemeye giren lacivertlerin adı sanı az çok belli, kimlerin bunları ürettikleri de belli.

syndicatedynamics 19.9.2014 18:02:14

Oynadığınız oyuna bağlı dedikleriniz Arma 2 yada arma 3 oynayın görün eskortluk görevi harika bi görevdir apache alıp hiç konvoy korudunuzmu arma 2 de ben yaptım. Hatta arkadaşlarımla coop olararak oynamıştık uh-1 almıştık bi inşaatın çatısına arkadaşlarım inmişti orda ateş filan etmişlerdi filan çok eğlenmiştim.
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
Call of duty e atıfda bulunmuşsunuz black ops 1 i oynamanızı tavsiye ederim fakat oynarken cod un eski serilerini herşeyi unutun objektif olarak bi oyunayın nasıl eğlendiğimi anlatamam kaç kere tekrardan oynadım. Sciprt olayına gelirsek onda haklısınız çok saçma şeyler var.ama sonuçda similamasyonmu yapmışlar adamlar ?????? git similamasyon oyna kaç tane script görerebilecen sanki ? gir arma 2 arrowhead a çöl mapını aç 12 tane asker kendine karşı tarafada bir sürü adam koy 12 kişiyle öldürmeye çalış bakalım yada tek başına en zor da ordan kurtul.Oyun OYNAMAMIŞSIN OYUN OYUN !! EDİTÖRLER CAHİL BEYLER BATTLEFİELD COD DAN BAŞKA BİŞİ BİLMİYORSUNUZ GELMİŞ BİZE KLİŞE DİYİP DURUYOR.

MytHnfr 19.9.2014 18:02:59

Artık aynı şeylerle ne kadar uyuşturmuşlarsa piyasayı ilk yorumdakiler bile bunlar gerçekleşmezse sıradışı bir yapımın gelmeyeceğini düşünmüş. Bahsettiklerinize katılıyorum bunları kullanacaklarsa bile en azından farklı bir şekilde sunulması gerek.

syndicatedynamics 19.9.2014 18:05:48

Tunahan abi arma 2 yi incelermisin halen incelemesi gelmememiş git incele oyun gör ! sonra gel buraya yaz.

MDugur 19.9.2014 18:09:41

Dediklerinizin yarısına katılabilirim. Örneğin git şuradan şu kişiyi kurtar diyor. Oyun boyunca onu kurtarmak için peşinden gidiyoruz. Aralarda ne başka olaylar oluyor ne de düzgün senaryo. Yakınlarının ihanet etmeleri bence en can alıcı noktadır. Her zaman etkilemiştir beni. En çok değinmek istediğim şey ise hikayenin parçaları olan oyuna serpiştirilmiş kitaplar, uzun uzun yazılmış metinler. Türkçe olsa dahi okurken yeter diyip yarısında kapatıyorum. Belki de çok fazla kitap okumayı sevmememdendir :D

speederly 19.9.2014 18:28:08

çoğuna katılıyorum eskortluk etme çok gıcık olduğum birşey tamamen bizi yavaşlatmaya durmadan oyunu tekrar etmemize ölüp ölüp başımızı ağrıtmaya neden olan şu eskortluk. koşsan peşinden gelmez dursan saçma sapan yerde durur gıcık bişey aslında bunlar hep yapay zekanın berbat oluşundan kaynaklı. burda sayılanlar çoğu oyunda vardır ama çok azı bunları eğlenceli göze batmayan hale sokabilmiştir. gta serileri mgs serileri bu bahsedilenlerden nasibini almıştır ama kesinlikle bir olumsuzluk katmadan.

C.H.N 19.9.2014 18:32:01

Bu saydıklarını çıkarırsak işsiz kalırsın tunahan.

Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta