Life is Strange: Double Exposure Switch Çıkış Tarihi Açıklandı

18.11.2024 21:00 Mehmet Tandoğan

 
 
Geçtiğimiz ay piyasaya sürülen Life is Strange: Double Exposure, serinin en yeni oyunu olarak PS5, Xbox Series X/S ve PC platformlarında oyuncularla buluştu. Şimdi ise Nintendo Switch konsol sürümünün çıkış tarihi açıklandı.
 
Life is Strange: Double Exposure Steam'de karışık etiketine sahip
 
 
 
Yayıncılığını Square Enix ve geliştiriciliğini Deck Nine stüdyosunun üstlendiği oyunun piyasaya sürülmeden önce zaten Switch konsoluna geleceğini açıklanmıştı. Ancak bunun hangi tarihte olacağı belli değildi. Şimdi ise net bir tarih ortaya çıkmış durumda. Açıklanan detaylara bakacak olursak 19 Kasım tarihinde oyunun Switch sürümü geliyor.
 
Oyunun yeni Switch sürümü ilk etapta yalnızca dijital olarak satışa sunulacak. Ancak Square Enix, 28 Ocak tarihinde fiziksel bir sürümünün de piyasaya sürüleceğini doğruluyor. Fiziksel sürümlerin ön siparişleri şu anda mevcut durumda.
 
Life is Strange: Double Exposure bildiğiniz üzere sevilen ana karakter Max Caulfield’ı konu alıyor.
 
 
Life is Strange: Double Exposure bizlere neler sunuyor?
 
Serinin en yeni oyunu olarak karşımıza çıkan ve genel olarak oyuncular tarafından sevilen yapının içerisinde yepyeni bir zaman çizelgesine doğru adım atabiliyor ve buralarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışabiliyoruz. Oyun içerisinde hızlı bir şekilde ilerlerken aynı zamanda kendimizi sinematik bir deneyime kaptırmaya hazırlanıyor ve iki farklı zaman çizelgesinin burada olduğunu aktarabiliyoruz. Serinin ilk oyunlarından biri olarak karşımıza çıkan ve burada yer alan Max adlı ana karakterimiz artık büyümüş bir şekilde karşımıza çıkıyor ve yeteneklerini en iyi şekilde kullanmayı hedefliyor. İlk olarak kullandığımız ana karakterimiz, elbette küçük yaşlarda yeni yeteneğini yavaş yavaş keşfetmeye hazırlanıyordu ve o dönemler tam olarak yeteneğini nasıl kullanabileceğini bilmiyordu. Ancak zaman geçtikçe kendi yetenekleri üzerinde ustalaştı ve artık iki farklı zaman çizelgesine doğru gidebileceği bir ortam oluşturdu. Şimdi ise Max adlı ana karakterimiz, en yakın arkadaşlarından birini kaybediyor ve bu kaybediş sıradan bir yapıyı beraberinde getirmiyor.
 
Arkadaşının katledilmesi ve cinayete kurban gitmesi üzerine kendi yeteneklerini ön plana çıkarmaya hazırlanan Max, iki farklı zaman çizelgesi arasında geçiş yapabiliyor ve yeni gücü ile hem cinayetleri çözmeye çalışıyor hem de eski bir zamana giderek, yani arkadaşının ölmediği bir zamana giderek onun ölmesini engellemeye başlıyor. Dolayısıyla oyunda farklı farklı yeteneklerimizi sergilerken aynı zamanda zaman çizelgeleri arasında yapabileceklerimiz oldukça önem arz ediyor. Çünkü burada yapacağımız her bir hamle bir sonraki zaman çizelgesini etkiliyor ve dolayısıyla geçmişte yaptığımız hamleler, geleceği doğrudan etkileyen nitelikte karşımıza çıkıyor. Durum böyle olunca yanlış bir adım atarsak sonuçlarını doğrudan gözlemleyebiliyoruz. Dolayısıyla doğru adımlar atarak bir sonraki zaman çizelgesini şekillendirmek tamamen bizim işimiz oluyor. Ana karakterimiz, bildiğiniz üzere Caledon Üniversitesi'nde bir fotoğrafçı olarak karşımıza çıkıyor ve bu fotoğrafçılığımızı elbette en iyi şekilde kullanabiliyoruz.

Ana karakterimiz fotoğrafçı olduğundan dolayı sürekli olarak dikkat çekici noktaları çekmeye çalışıyor, fotoğraflarını en iyi şekilde paylaşabiliyor ve dolayısıyla manzaraları dilediğimiz gibi gözlemleyebiliyoruz. Dolayısıyla gözlem yeteneğimizin yüksek olması sebebiyle yeteneklerimizi bir araya getirebiliyor ve farklı olayları sonuçlandırabiliyoruz. Hatta yukarıda bahsettiğimiz gibi arkadaşımızın cinayete kurban gitmesine bile önlemeye çalışabiliyoruz. Durum böyle olunca oyunda bir yandan seçim odaklı bir yapının olduğundan bahsedebiliyoruz. Diğer yandan ise sinematik bir repliği bizlere sunacağını söyleyebiliyoruz. En yakın arkadaşımız Safi, karda ölü olarak bulunuyor. Dolayısıyla onun öldürüldüğü düşünülüyor. Durum böyle olunca cinayeti kimin işlediğine, nasıl olduğunu, ne zaman olduğunu ve çok daha fazlasını cevaplandırmak durumunda kalıyoruz.
 
 
 
Bir anda dikkat çekici bir cinayet örneğinin bulunduğu, diğer yandan ise çözmeye çalışabileceğimiz çeşitli sırların yer aldığı yapımda elbette arka plan hikayesinin oldukça önemli olduğunu vurgulamak gerekiyor. Çünkü bu tarz oyunlarda zaten hikâye anlatımı ve sunumu direkt olarak öne çıkan özellikler arasında bulunuyor. Oyunda yapacağımız her bir hamle oldukça önem arz ettiğinden dolayı yapacağımız her bir seçimi kafamızda tasarlayabiliyor, ileride acaba bu seçimi yaptığımızdan dolayı neler olabileceğini kestirmeye çalışıyor ve tehlikede olduğumuz zaman hangi hamleleri yapabileceğimizi düşünebiliyoruz. Dolayısıyla her bir oyuncu burada farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyimini burada özelleştirip kişiselleştirebiliyor. Aynı zamanda oyun içerisinde cinayeti çözmek için elbette türlü hamleler yapmak gerekiyor ve diğer taraftan bu tarz oyunlarda etrafı keşfetmek oldukça önem arz ediyor. Oyunda zaten herhangi bir aksiyon unsuru bulunmadığından dolayı etrafı keşfederek ve yürüme simülasyonu deneyimiyle ön plana atılarak yapacağımız her bir hamleyi en iyi şekilde tartmaya çalışıyor ve etrafı keşfettiğimiz anda elbette buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz.
 
Diğer taraftan oyun içerisinde etrafı keşfederek etkileşime girebileceğimiz unsurlarla karşı karşıya kalabiliyor, bir nesnenin ne işe yaradığını ve ileride işimizi görebilecek bir yapıya sahip olup olmadığını anlayabiliyor ve akabinde ise etrafı keşfederek farklı ipuçlarına rastlayabiliyoruz. Bununla beraber oyunda elbette sorgulamaya geçiş yapabileceğimiz ve diyaloglara girebileceğimiz çeşitli karakterler bulunuyor. Ve bu karakterlerle beraber de iletişime girmek oldukça önem arz ediyor. Dikkat çekici ortamlara geçiş yapabileceğimiz yapım içerisinde tüm bu unsurlarla beraber ilgi gören bir yapıyla ilerlemek durumunda kalır ve kendi deneyimimizi en iyi şekilde değerlendirebiliyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca hem atmosfer anlamında hem de içerik anlamında ilgi çekici bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyor ve kendi yolumuzu burada değerlendirerek yapacağımız seçimlerle hem kendi kaderimizi hem de arkadaşlarımızı ve dünyanın kaderini elimizde tutabiliyoruz. Dolayısıyla burada verebileceğimiz her bir karar oldukça önem arz ediyor ve kendi kararlarımızı sorgulamak tamamen bizim işimiz oluyor.

Kendi yolumuza bakabildiğimiz ve katilin tekrar saldıracağını fark ettiğimiz esnada iki farklı zaman çizelgesi arasında geçiş yapabiliyor ve bu zaman çizgelerinin elbette bizlere neler sunduğu konusunda fikir sahibi olabiliyoruz. Oyunda arkadaşımızı kurtarmak için zamanı geriye sarabiliyor ve yıllardır hiç kullanmadığımız bu gücü tekrardan ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Ana karakterimiz Max ile beraber ilerlemeye başladığımız yapımda bir yandan özelleştirme sistemleri ile beraber kendi kıyafetlerimizi değiştirebiliyor, farklı tasarımlarla dolabımıza bakabiliyor ve daha fazla detayın sahibi olabiliyoruz.
 
 
 
Bunun dışında oyun içerisinde en yakın arkadaşımız Safi’yi, yukarıda bahsettiğimiz gibi karlar üzerinde ölü bir şekilde buluyor ve bunu yapanı ve bu suçu işleyeni en iyi şekilde cezalandırmak tamamen bizim işimiz oluyor. Dolayısıyla kötü bir trajedi ile beraber karşı karşıya kaldığımız yapımda yıllardır kullanmadığımız bir gücü ortaya çıkarmaya çalışıyoruz ve bu gücümüzün paslanıp paslanmadığını oyun içerisinde görebiliyoruz. Durum böyle olunca iki farklı gerçeklikte beraber ilerlemek durumunda kalıyor. Ana karakterimiz, katilin yakında tekrar saldıracağını fark ediyor ve hayatta kaldığı döneme doğru geçiş yapmak durumunda kalıyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca ana karakterimiz, arkadaşının hala hayatta olduğu ve hala tehlikede olduğu paralel bir zamana doğru geçiş yapmak durumunda kalıyor. Hal böyle olunca elbette yapacağımız her bir hamleyle arkadaşımızı kurtarmak için büyük bir hamle yapabiliyor ve yapacağımız her bir doğru hamle ile elimizdeki şansı üst seviyeye çıkarabiliyoruz.

İki zaman çizelgesi arasında geçiş yapma yeteneğiyle beraber ön plana çıkmaya hazırlanan ana karakterimiz, aynı anda cinayeti çözmeye çalışırken diğer taraftan suçu işleyeni bulmak durumunda kalıyor. Olağanüstü bir şekilde ilerleyebileceğimizi yapımda, iki farklı alternatif dünyada neler yaparsak diğer dünyanın etkilendiğini söyleyebiliyoruz. Dolayısıyla oyunda her zamankinden daha tehlikeli ve heyecan verici bir doğaüstü maceranın olduğundan bahsedebiliyoruz.
 
Türlü gizemlerin içerisine çekildiğimiz esnada yapabileceğimiz hamlelerin ne kadar değerli olduğunu vurguladıktan sonra oyun içerisinde her bir versiyonda farklı müttefikler, etkileşime girebileceğimiz karakterler ve çok daha fazlası bizleri bekliyor. Dolayısıyla burada şüphelileri takip edebiliyor, onları neler yaptığı konusunda fikir sahibi olabiliyor, etrafı keşfederek çeşitli ipuçları toplayabiliyor ve daha fazla detayın sahibi olabiliyoruz. Seçimlerimize beraber her iki zaman çizelgesinin şekillendirebileceğimiz oyunda, elbette iki farklı gerçeklik versiyonunda yeni müttefikler oluşturarak burada kendimize dost edinebiliyoruz. Ancak bu dostlar elbette diğer zaman çizelgesinde farklı şekillerde yer alabiliyor ve dolayısıyla orada düşmanımız olan bir karakter başka gerçeklikte dost olarak karşımıza çıkıyor. Durum böyle olunca iki farklı gerçekliğin birleşiminden bizlere bambaşka bir deneyim sunulmuş oluyor.
 
 
 
Oyunda yapacağımız her bir hamlenin ne kadar önemli olduğunu tekrar tekrar vurgulamak gerekiyor çünkü oyun, seçim odaklı bir yapıya sahip olduğundan dolayı karar verebileceğimiz ve seçebileceğimiz her bir detay ile beraber farklı şekillerde gidişatımızı ön plana çıkarabiliyor ve bu sayede oyundaki yerimizi alabiliyoruz. Oyunda zaten keşif unsurlarının bir hayli ön planda olmasıyla doğaüstü cinayetin gizemini çözmeye hazırlanabiliyor ve içine sürüklendiğimiz esnada, elbette etrafı keşfederek sağa sola bakabiliyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor, karakterleri irdeleyebiliyor, onlara sorular sorabiliyor ve aslında onları bir nevi sorguya çekebiliyoruz. Dolayısıyla oyunda her bir noktada bazı karakterlerin yalan söylediğini, bazı karakterlerin ise doğrudan göründüğü gibi olduğunu hissedebiliyoruz.
 
Burada hangi karakterin komplo içerisinde olduğunu, hangi karakterin ise gerçekten dost olduğunu öğrenmek tamamen sizin işiniz oluyor. Bunları öğrenmek için de yapacağınız seçimler, etrafta bulduğunuz ipuçları ve iki farklı gerçeklik arasındaki geçişleriniz oldukça önem arz ediyor. Dolayısıyla oyunda yer aldığınız süre boyunca etrafı keşfetmek ve gözlerinizi dört açmak bir hayli önemli. Her bir oyuncu bu seçimlerle beraber kendi gidişatına yön verebiliyor ve kendi deneyimlerini özelleştirip kişiselleştirebiliyor. Durum böyle olunca, yapacağınız her bir hamlenin ne kadar önemli olduğunu yukarıda vurguladıktan sonra, kendi kaderimizin dışında üniversitenin kaderini ve bölgenin kaderini elimizde tutabiliyoruz. İpuçları ile ve sırlarla dolu yapım içerisinde, aynı zamanda verebileceğimiz zor kararların olduğundan bahsetmek gerekiyor. Bununla beraber, canlı bir kış kampüsünün iki farklı versiyonunu keşfetmek durumunda kalıyor ve mevsimin kış olduğunu doğrudan gözlemleyebiliyoruz.

Kış mevsimine girdiğimiz bu süreçte, elbette soğuklarla beraber böyle bir oyun oynamak gerçekten içimizi titretecek ve ürpertecek bir yapıyı beraberinde getiriyor. Seri oyunlarıyla başarı yakalayan bu yapım, elbette arka planda zengin bir film müziği ile karşımıza çıkıyor. Bu film müzikleri ve arka plan şarkıları gerçekten seri içerisinde oldukça önemliydi ve bu yapım içerisinde de dikkat çekici bir yapıya sahip. Özellikle oluşturulan listelerle beraber farklı müzikler eşliğinde oyunu oynayabiliyor, açılı sekanslarında ve dikkat çekici durumlarda bu arka plan müziklerinin kulakları iyi geldiğini aktarabilir ve daha fazla detay ile beraber hem müziklerin hem de ses efektlerinin oldukça güzel bir şekilde harmanlandığını belirtebiliyoruz.
İmkansız başarmaya çalışabileceğimiz ve kendi seçimlerimize gidişatımıza yön verebileceğimiz yapımda, iki farklı gerçeklik versiyonunda müttefikler oluşturabiliyor ve şüpheleri burada takip etmek durumunda kalıyoruz.
 
 
 
Unutulmaz seçimlerle beraber her iki zaman çizelgesini şekillendirebiliyor ve yapacağımız her bir hamlenin oldukça önemli olduğunu tekrar tekrar vurgulamak gerekiyor. Amansız bir dedektif olarak karşımıza çıkan ana karakterimizle beraber ilerlerken, elbette yapacağımız hamlelerle aslında düşmanların hedefi haline geliyor ve bir yandan kendi hayatımızı tehlikeye attığımız, diğer yandan ise arkadaşımızı kurtarmaya çalıştığımız yapım, seriyi severlere ve sinematik seçim odaklı yapımlardan hoşlananlara hitap ediyor. Heyecan verici kararlarla beraber ilerlemeye başladığımız yapımda, etrafı keşfederek neler olup bittiğini öğrenebiliyor, ipuçlarını elimize almaya çalışırken, elbette doğru zamanda doğru hamle yapmaya çalışıyor ve çok daha fazla manzaralarla karşı karşıya gelebiliyoruz. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız, oyuna göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var. Bununla beraber, oyun içerisinde yer aldığınız süre boyunca seçimleriniz, sizin kaderinizi belirliyor. Son olarak, oyun Steam platformunda 40 dolarlık fiyat etiketi ile satışta.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Perfect World Shanghai Major 2024 Turnuvasında 2. Gün Karşılaşmaları Tamamlandı! 01 Aralık Horizon'dan Esinlenen Light of Motiram'ın Oynanış Görüntüleri 01 Aralık Baldur's Gate 3'ün Mod İndirilme Sayısı 70 Milyona Ulaştı 01 Aralık Fallout 76, 21 Milyon Oyuncuyu Geçti 01 Aralık The Witcher 4, Witcher 3 ve Cyberpunk 2077'ten Daha Büyük Olacak 01 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler