Assassin's Creed Shadows'un Savaş Sistemi Nasıl Olacak?

12.12.2024 18:38 Mehmet Tandoğan

 
 
Ubisoft tarafından şu anda geliştirilme aşamasında bulunan Assassin's Creed serisinin en yeni oyunu Assassin's Creed Shadows için yeni detaylar ortaya çıkmaya devam ediyor. Şimdi ise yayınlanan birçok fragman, oyunun dövüş sisteminin nasıl bir yapıya sahip olacağını gözler önüne seriyor.
 
Assassin's Creed Shadows bekleneni verebilecek mi?
 
 
 
Assassin's Creed Shadows içerisinde bildiğiniz üzere iki farklı karakter yer alıyor ve bu karakterlerin her birinin kendine özgü savaş yetenekleri ve becerileri bulunuyor. Naoe ve Yasuke'nin iç içe geçmiş hikayelerini yaşayabileceğimiz oyunun dövüş kısmı, videolardan da görebileceğiniz üzere başta Ghost of Tsushima olmak üzere birçok Uzak Doğu yapımına benziyor.
 
Oyuncular, genel olarak oyunu Assassin's Creed: Ghost of Tsushima olarak adlandırıyor. Aşağıda paylaştığımız oynanış kesitlerine bakacak olursak, Naoe karakteri katana, kusarigama, hançer ve gizli bıçak kullanabiliyor. Yasuke ise uzun bir katana, naginata, kanabo, yumi bow ve çakmaklı tüfek ile ön plana çıkıyor.
 
Her iki karakter de saldırılardan kaçabiliyor, gelen saldırıları bloklayabiliyor ve savuşturabiliyor. Ayrıca özel beceriler ve yetenekler sergileyebiliyor. Bunun yanı sıra hafif ve ağır saldırılar da gerçekleştirebiliyor.
 
Beklenen oyunlar arasında bulunan Assassin's Creed Shadows, 14 Şubat tarihinde piyasaya sürülmeyi bekliyor.
 
#1 
 
 
 
#2 
 
 
 
#3  
 
 
 
#4  
 
 
 
#5  
 
 
#6 
 
 
 
#7 
 
 
 
#8 
 
 
#9 
 
 
#10 
 
 
 
Assassin's Creed Shadows'ta neler var?
 
Feodal Japonya döneminde geçen ve dikkat çekici bir aksiyon-macera sistemi ile karşı karşıya kalabileceğimiz yapım, bildiğiniz üzere Assassin's Creed serisinin en yeni oyunu olarak bizlere sunulmak isteniyor. Uzun zamandır serinin en yeni oyunu bekleniyordu ve bu yapım, gidişatı kökten değiştirecek gibi duruyor. Çünkü Ubisoft ekibi, normal şartlarda oyunu bu sene piyasaya sürecekti ancak oyunculardan gelen büyük tepkilerin ardından oyunun çıkış tarihini bir sonraki yıla erteledi ve bu da akıllarda bazı soru işaretlerini bıraktı.
 
Oyunun ertelenmesi ile beraber, gibi bir soğuk hava hissedildi ve ne yazık ki beklenildiği gibi hisseler düşmeye başladı. O dönemden bu yana gerçekten de zor bir süreç yaşanıyor. Çünkü Assassin's Creed serisi, bildiğiniz üzere sürekli olarak aynı şeyleri tekrarlayan bir yapıyı içeriyor ve belli bir yerden sonra ise kullanıcılar sanki aynı oyunu, farklı temasını oynuyor gibi hissediyor. Durum böyle olunca, elbette aynı model üzerinden ilerlemek geliştirici ekip için her ne kadar kolay olsa da, ne yazık ki oyuncular kanadında büyük bir tepkiyle karşılanmasına sebep oluyor. Bu durumda kolay yoldan para kazanma gibi bir algı ortaya çıkıyor.
 
Durum böyle olunca, elbette oyuncular artık daha farklı bir seri oyunuyla karşı karşıya kalmak, farklı hareketlerin, koşu sisteminin, mekaniklerin, görevlerin ve çok daha farklı unsurların olması gerektiğini vurguluyor. Elbette geliştirici ekip, bu durumdan dolayı seriyi aslında daha yukarılara doğru çıkarmak için şu anda ertelenmiş durumda. Geldiğimiz noktada oyunun oynanış videolarına bakacak olursak, daha çok Ghost of Tsushima adlı oyuna benzerlik gösterdiğini doğrudan görebiliyoruz. Oyundaki hareketler, kılıç animasyonları, yapacağınız hamleler, darbeler, savunma şekilleri ve çok daha fazlası elbette benzerlik gösterse de nihayetinde farklı bir yapıyı beraberinde getiriyor. Bunun dışında, yine oyunda bildiğiniz üzere iki farklı karakteri kontrol edebiliyor ve bu karakterlerin kendine özgü yetenekleri ve becerileri yer alıyor. Dolayısıyla oyun içerisinde, elbette hızlı bir şekilde ilerleyebiliyor, her bir karakterin farklı becerisinden yararlanabiliyor ve daha farklı şekillerde yolunuza bakabiliyorsunuz.
 
 

Oyunda farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, feodal Japonya'nın nasıl bir yapıya sahip olduğunu doğrudan gözlemleyebiliyor ve bölgelere hakim olmak için birçok siyasi grubun olduğundan bahsedebiliyoruz. Biz de elbette gölgelerden ilerlemek durumunda kalarak bu kötü gidişatı durdurmak ve oyun içerisinde iki farklı karakteri kontrol etmek durumunda kalıyoruz. Bu iki farklı karakter hakkında daha fazla detaya girecek olursak, bildiğiniz üzere bir samuray karakteri, bir de şinobi karakteri bulunuyor. Bir kadın bir de erkek olmak üzere iki farklı karakterin bulunduğu yapımda, samuray karakteriyle beraber elbette ağır hareketler sergileyebiliyor, düşmanları elimizdeki palayla, uzun kılıçlarla ve çok daha fazlasıyla beraber indirebiliyor ve ağır saldırılar ile hafif saldırılar olmak üzere iki farklı saldırı stili arasında geçiş yapabiliyoruz. Oyunun aynı zamanda bitirici vuruşları da gerçekten de estetik bir şekilde karşımıza çıkıyor ve bu da oyuna yeni eklenen detaylar arasında bulunuyor diyebiliriz.
 
Ek olarak, yine oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca bu bitirici vuruşlar oldukça ön plana çıkarken, samuray karakteri ile beraber doğrudan aksiyona dalmak istiyorsak, oldukça kullanışlı bir şekilde karşımıza çıkıyor ve diğer karakter ise daha çok gizlilik ve suikast odaklı karşımıza çıkıyor. Eğer bir bölgede doğrudan aksiyona dalmak istiyorsanız, samuray karakterini elinize alabilir, düşmanları toplu bir şekilde ortadan kaldırabilir ve kendi gücünüzü ortaya koyabilirsiniz. Bunun dışında, yine gizlilik odaklı bir yapıyla ilerlemek, düşmanları tek tek gaflet anında avlamak ve çok daha fazlasıyla beraber daha temkinli yaklaşmak istiyorsanız, şinobi karakterini alabilirsiniz. İki farklı karakterin iki farklı becerisi ile beraber ilerleyebileceğiniz yapım içerisinde yine seriden aşina olduğunuz animasyonlar, mekanikler ve çok daha fazlası yer alıyor. Aynı zamanda görev dizaynının da hemen hemen benzer şekilde olması bekleniyor.
 
Tarihin akışını değiştirebileceğimiz ve feodal Japonya'ya doğru ilerleyebileceğimiz yapımda, buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor, geçmişe doğru ilerledikçe daha çok kargaşanın ve kaosunun olduğunu söyleyebiliyoruz ve aksiyon-macera hikayesi ile beraber karşı karşıya kaldığımız esnada elbette tarihi bir yapıyla ilerlemek durumunda kalıyoruz. Bu tarz eserlerle beraber oyunda farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, her bölge içerisinde neler olup bittiğini öğrenebiliyor ve aynı zamanda her bölgede farklı manzaralar, atmosferler, düşmanlar, görevler, etkileşime girebileceğimiz karakterler ve çok daha fazlası değişkenlik gösterebiliyor. Zaten oyunun özünde açık bir dünya bulunduğundan dolayı bu açık dünyada neler olup bittiğini öğrenebiliyor ve dilediğinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Bununla beraber, yine karakterlerinize en iyi şekilde hayatta tutmak için yeteneklerinden faydalanabiliyor, daha önceki serilerde yer alan duman bombalarını ve çok daha fazlasını kullanabiliyor ve bölgeden kaçmak için elbette bu duman bombaları oldukça işlevsel bir şekilde bizlere sunuluyor. Dolayısıyla oyunda farklı araçları ve silahları da kullanabiliyorsunuz, bu da oyundaki hayatta kalma şansınızı arttıran detaylar arasında yer alıyor.
 
 

Feodal Japonya bölgesinde yer aldığımız süre boyunca farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, bu bölgelerde yukarıda bahsettiğimiz gibi neler olup bittiğini öğrenebiliyor ve her bölge içerisinde dikkat çekici atmosferler, etkileşime girebileceğimiz karakterler ve çok daha fazlası yer alıyor. Oyunda yer aldığımız süre boyunca açık dünyayı keşfederken, ölümcül yeteneklerimizi kullanabiliyor, tamamlayıcı oynanış tarzı ile beraber oyuna adapte olabiliyor ve istersek bir suikastçı istersek de samuray olarak oynamak tamamen bizim işimiz oluyor. Oyunda iki farklı karakterin bir yerde hikayeleri birleşiyor ve bu birleşme ile beraber yeni bir çağın başladığını aktarabiliyoruz. Oyunda birbirini tamamlayan oyun tarzları üzerinde ustalaşmaya çalışırken, kendi birliğinizi yaratabiliyor, sığınağınızı özelleştirebiliyor ve yukarıda bahsettiğimiz gibi Japonya'da yepyeni bir çağı başlatabiliyorsunuz.
 
Oyunda sadece bu detaylar değil, aynı zamanda değişen mevsimlerin ve duyarlı ortamların olduğundan da bahsetmekte fayda var. Dolayısıyla bu da hem ortamı, hem atmosfere, hem de çevreyi değiştiren detayları arasında bulunuyor. Ve oldukça gerçekçi bir yapıyla beraber karşı karşıya kaldığımızın göstergesi zaten bu tarz oyunlarda hem gece ve gündüz döngüsünün, hem de mevsimsel geçişlerin oldukça ön plana çıkması bir hayli önemli. Bununla beraber, hem gerçekçi bir yapı ile karşı karşıya kalabiliyor, hem de sürekli olarak aynı yerlerde takılmadığımızı söyleyebiliyoruz. Örneğin kış mevsimi ile beraber gelen karlarla, elbette bembeyaz örtüyle ortamların çok daha farklı bir hal aldığını söyleyebiliyoruz. Bunun dışında, yine güneşli bir günün veya yağmurlu bir sabahın elbette oldukça değişkenlik gösteren bir yapıyı beraberinde getirdiğini aktarabiliyoruz. Her bir deneyimle beraber ortamların değiştiğini, çok daha güzel bir hal aldığını ve daha da fazla detay ile beraber karşı karşıya kalabildiğimizi aktarabiliyoruz. Oyuncular kanadında bu tarz detaylar ve içerikler oldukça önem arz eder. Dolayısıyla bu oyun içerisinde böyle bir değişimin ve dinamik sistemin olması oldukça önemli.

Diğer taraftan, oyun içerisinde elbette feodal Japonya'nın baştan çıkarıcı açık dünyası ile beraber ilerlemek durumunda kalıyoruz ve burada yapacağımız hamlelerle gidişatımızı en iyi şekilde değerlendirebiliyoruz. Ustalaşabileceğimiz çeşitli yeteneklerin bulunduğu yapımda hem ana görevlerden hem de yan görevlerden ilerlemek durumunda kalıyoruz ve bu da karakterlerimizi geliştirmek için oldukça önem arz ediyor. Öngörülemeyen hava koşulları ile beraber ilerlemek durumunda kaldığımız yapımda, muhteşem kale yerleşimlerinden en hareketli limanlara kadar oldukça farklı ortamların olduğundan bahsedebiliyoruz ve buradan da huzurlu mabetlere ve savaşın yıktığı kırsal alanlara kadar oldukça farklı alanlara doğru geçiş yapabiliyoruz.
 
 
 
Beklenmedik şekilde aynı safta yer alan iki farklı karakterle ilerleyebileceğimiz oyun içerisinde yapacağımız hamlelerle gidişatımızı en iyi şekilde yukarıda bahsettiğimiz gibi değiştirebiliyoruz. Japonya'da yepyeni bir çağı başlatabiliyor ve önceki oyunlarda olmayan ancak bu yapım içerisinde yer alacak olan sığınak sistemi bulunuyor. Bu sığınak sistemi aslında kendinize ait bir özelleştirme sistemini beraberinde getiriyor. İstediğiniz şekilde bu sığınağınızı özelleştirebiliyor, farklı ticaretler yaparak buralara değişiklikler getirebiliyor ve aynı zamanda mürettebat üyelerinizi alarak elbette kendi sığınağınızı daha da fazla güvenli unsurlar ekleyebiliyorsunuz. Epik bir maceraya katılabileceğimiz yapımda, sürükleyici bir hikayenin olması bekleniyor. Bu hikayeyle beraber kendimize oyuna kaptırabiliyor ve iki karakteri içinde farklı beceriler, ekipmanlar ve ilerleme sistemi bulunuyor. Dolayısıyla her bir karakterin kendine özgü yetenekleri ve becerileri yer alıyor. Bunun dışında daha önce ortaya çıkan haberlerle ve doğruladığımız üzere oyunda herhangi bir sezon bileti sistemi bulunmuyor ve bu biletin tamamen iptal edildiğini aktarmakta fayda var.
 
Aynı zamanda oyunu herhangi bir şekilde erkenden erişim sağlayamıyorsunuz ve oyun çıktığı zaman Steam platformunda da yer almaya hazırlanıyor. Dolayısıyla daha önce bildiğiniz üzere bu saat sadece oyunlarını ilk etapta kendi mağazası üzerinden yayınlıyordu ancak şimdi ise Steam platformunda ilk günden yer alıyor diyebiliriz. Bu da elbette oyuncular tarafından oldukça güzel bir gelişme. Bununla beraber, Assassin's Creed oyunlarına Steam platformunda yavaş yavaş başarım sistemleri ekleniyor ve oyuncuların senelerdir mücadele ettiği bu yapı, elbette kazanılmış bir şekilde karşımıza çıkıyor. Çünkü oyuncular genel olarak bu platform üzerinde başarım kazanmak için ellerinden geleni yapmak durumunda kalıyor ve profillerinde sergilemek oldukça önem arz ediyor. Durum böyle olunca, Assassin's Creed oyunlarında neredeyse bu başarım sistemi bulunmuyordu fakat şimdi yavaş yavaş ekleniyor diyebiliriz. Eklenen son oyunlar arasında Assassin's Creed Revelations, Assassin's Creed Unity ve çok daha fazlası yer alıyor.
 
 

Dikkat çekici ortamlara geçiş yapabileceğimiz ve evimiz olacak bir yer, yani sığınak inşa edebileceğimiz yapım içerisinde benzersiz kabiliyetlerimizi ön plana çıkarabilir ve görevlerden kazandığımız tecrübe puanları ile beraber kendi yeteneklerimizi yükseltebiliyor ve düşmanlara karşı daha güçlü bir şekilde çıkabiliyoruz. Hemen bunun dışında yukarıda bahsi geçen evimiz olacak bir yer inşa edebileceğimiz kısmında, elbette büyüyen birliğimizi daha da genişletmek istersek ekibimizi eğitebiliyor, gerekirse mallar üretebiliyor, kilit karakterlerle etkileşime girebiliyor ve bu tarz detaylarla beraber kendi sığınağımızı, yani evimizi özelleştirip kişiselleştirebiliyoruz. Aynı zamanda kendi yerleşim düzenimizi kurabiliyor, dekorasyonlarımızı alabiliyor ve aksesuarlarımızı seçerek elbette buranın nasıl bir yapıya sahip olduğunu doğrudan kendimizi düşüncelerimize göre tasarlayabiliyoruz. Tamamen özelleştirilebilir bir sığınak yaratabileceğimiz oyunda, elbette bu tarz bir detay, oyundaki geçirebileceğimiz vakti uzatan detaylar arasında bulunuyor.

Genel olarak kapanacak olursak, serinin en yeni oyunu elbette büyük beklentilerle beraber çıkış yapmaya hazırlanıyor. Umuyoruz ki güzel bir oyun deneyimi ile karşı karşıya kalır ve uzun süredir beklediğimiz seri oyunuyla birlikte oyuna dahil olabiliriz. Bu tarz oyunlardan hoşlanırsanız, elbette oyuna atlamanızda fayda var. 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
PlayStation Patronu Eski Serileri Canlandırmaya Açık Olduklarını Belirtti 28 Aralık Epic Games'in Bugünkü Ücretsiz Oyunu Erişime Açaıldı 28 Aralık Ocak Ayında PlayStation Plus'tan Ayrılacak Oyunlar 28 Aralık 2si1: Oyun Konsollarının Geleceği, PS5 Pro Satışları ve Dahası 28 Aralık Guacamelee Geliştiricisi Drinkbox Studios'tan Yepyeni Proje Yolda 27 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler