Killzone: Shadow Fall'ın geliştiricisi Guerrilla Games'in yaptığı açıklamalarda, oyunun
senaryo bölümünün 1080p doğal çözünürlükte 30 FPS, multiplayer bölümünün de yine 1080p doğal çözünürlükte 60 FPS hedefiyle çalıştığını söylüyordu
(Resmi Kaynak). Fakat görünüşe göre Guerrilla, bu açıklamalarda biraz kelime oyunu yapmış. Ya da nazikliği bir kenara bırakırsak, oyunculara yalan bilgi aktarmış.
Özellikle yeni nesil konsolların çıkış döneminde adını sıkça duyduğumuz Digital Foundry, Killzone: Shadow Fall ile ilgili yeni bir rapor yayınladı. Sitenin raporuna göre Killzone: Shadow Fall'ın multiplayer bölümü 1080p doğal çözünürlükte çalışmıyormuş.
Yayınlanan rapora göre Killzone: Shadow Fall'ın multiplayerını Guerrilla, 960'a 1080 çözünürlüklerde çalıştırmış. Buna ek olarak firma, oyunun senaryo modunda kullandığı bazı oyun içi öğeleri, multiplayer haritalarında daha düşük çözünürlüklerle kullanmış. Tüm bunlara rağmen yapımcı ekip, 60 FPS sabit değerleri yakalayamamış görünüyor.
Yapılan açıklamalara göre Guerrilla'nın kullandığı 960x1080 çözünürlük oranı, 720p'ye göre çok daha fazla bir piksel sayısına sahip değil. Firmanın neden bu durumu daha önce yanlış bilgilerle aktardığı ise henüz bilinmiyor.