Konami tarafından piyasaya sürülmesi beklenen Metal Gear Solid Delta: Snake Eater için resmi PC sistem gereksinimleri açıklandı. Oyunun
Steam sayfası üzerinden açıklanan gereksinimlerle hangi donanım parçalarına sahip olmanız gerektiğine bir bakış atabiliyorsunuz.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater için bekleyiş sürüyor
Unreal Engine 5 tarafından desteklenen yeniden yapım sürümünü oynamak için PC oyuncularının en az 16 GB RAM'e, Intel i5-8600 veya AMD Ryzen 5 3600 işlemciye ve NVIDIA GeForce RTX 2060 Super ekran kartına ihtiyacı olacak. Bununla beraber oyun 100 GB boş disk alanı istiyor ve SSD gereksinimini beraberinde getiriyor.
28 Ağustos tarihinde piyasaya sürülmesi planlanan oyunun tavsiye edilen sistem gereksinimleri ise şu şekilde:
Tavsiye edilen
- 64-bit işlemci ve işletim sistemi
- İşletim Sistemi: Windows® 10, Windows® 11 (64-bit OS gerekli)
- İşlemci: Intel i7-8700K veya AMD Ryzen 5 3600
- Bellek: 16 GB RAM
- Ekran Kartı: RTX 3080
- DirectX: Sürüm 12
- Depolama: 100 GB kullanılabilir alan
- İlave Notlar: SSD gerekli
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater neler vadediyor?
Metal Gear Solid: Snake Eater Hideo Kojima'nın efsanevi Metal Gear serisinin en unutulmaz oyunlarından biri olarak oyun dünyasında önemli bir yer edinmeye devam ediyor. 2004 yılında PlayStation 2 için piyasaya sürülen bu yapım serinin kronolojik olarak en erken dönemini anlatıyor ve oyuncuları Soğuk Savaş döneminin ortasına götürüyor.
Snake Eater 1964 yılında geçiyor ve oyuncuları Naked Snake karakterinin yerine koyuyor. ABD Sovyetler Birliği ile gergin ilişkiler yaşarken Snake gizli bir operasyon için düşman topraklarına sızıyor. Görevi Sovyet bilim adamı Nikolai Sokolov'u kaçırmak ve yeni geliştirilen süper silah Shagohod’un inşasını engellemek oluyor.
Ancak operasyon beklenmedik bir hal alıyor. Snake’in akıl hocası ve aynı zamanda efsanevi bir savaşçı olan The Boss Sovyetler Birliği’ne ihanet ediyor gibi görünüyor. The Boss ve onun elit asker grubu Cobra Unit Snake’in önündeki en büyük engellerden biri hâline geliyor. Oyuncular ihanetin ardındaki gerçeği çözmeye çalışırken büyük bir hayatta kalma mücadelesi veriyor.
Snake Eater önceki Metal Gear oyunlarından farklı olarak doğada hayatta kalma mekaniğini oyuna dahil ediyor. Oyuncular ormanda yiyecek buluyor yaralarını tedavi ediyor ve düşmanlardan gizlenerek görevlerini tamamlamaya çalışıyor. Kamikaze saldırılar hayvan avcılığı ve kamuflaj sistemleri sayesinde oyuncular doğanın zorluklarına karşı direnmeye devam ediyor.
Özellikle kamuflaj sistemi oyunun en dikkat çeken yeniliklerinden biri oluyor. Oyuncular farklı ortamlara uygun kamuflajlar seçerek düşmanların dikkatini çekmeden ilerleyebiliyor. Ayrıca yiyecek sistemi sayesinde Snake vahşi doğada hayatta kalmak için hayvanları avlıyor ve enerji seviyesini yüksek tutmaya çalışıyor.
Hideo Kojima’nın anlatım tarz Metal Gear Solid: Snake Eater’da zirveye çıkıyor. Oyunun uzun ara sahneleri derin karakter analizleri ve dramatik anlatımı bir aksiyon oyunundan çok bir Hollywood filmi izliyormuş hissi veriyor. The Boss ve Snake arasındaki karmaşık ilişki oyunun en çarpıcı noktalarından biri hâline geliyor. Ayrıca oyun James Bond tarzı bir giriş sekansı ile açılıyor ve efsanevi "Snake Eater" şarkısı oyunun temasını mükemmel bir şekilde yansıtıyor. Oyunun müzikleri ve ses tasarımı oyuncuların kendilerini Soğuk Savaş atmosferinde hissetmesini sağlıyor.
Metal Gear Solid serisinin en iyi özelliklerinden biri olan ileri seviye yapay zeka Snake Eater’da daha da geliştiriliyor. Düşman askerleri oyuncunun izlerini takip ediyor saklandığı noktaları araştırıyor ve hatta yiyecek kaynaklarını tüketerek Snake’in hayatta kalmasını zorlaştırıyor. Cobra Unit’in her bir üyesi kendine özgü bir savaş tarzına sahip oluyor. The Pain The Fear The End The Fury ve The Sorrow gibi düşmanlar oyunculara hem fiziksel hem de psikolojik meydan okumalar sunuyor. Özellikle The End ile yapılan keskin nişancı savaşı oyun tarihindeki en uzun ve en zekice tasarlanmış boss savaşlarından biri olarak kabul ediliyor.
Oyunun en büyük tehditlerinden biri Sovyetler Birliği tarafından geliştirilen devasa süper silah Shagohod oluyor. Bu tank benzeri mekanizma nükleer başlıkları fırlatabilme yeteneğiyle Soğuk Savaş’ı daha da tehlikeli bir noktaya getirmeye devam ediyor. Oyuncular Shagohod'u yok etmek için zorlu bir mücadeleye giriyor ve Sovyet askerleriyle destansı çatışmalara giriyor.
2004 yılında çıkan bir oyun olmasına rağmen Metal Gear Solid: Snake Eater döneminin en etkileyici grafiklerine sahip olmaya devam ediyor. Orman detayları hava durumu efektleri ve ışıklandırmalar oyunculara gerçekçi bir dünya sunuyor. Karakter animasyonları ve yüz ifadeleri oyunun duygusal derinliğini artırıyor. Ayrıca oyunun sunduğu geniş oyun alanı oyuncuların keşfetmesi için birçok farklı bölge içeriyor. Gizlilik mekanikleri ve düşmanlarla etkileşim oyuncuların taktiklerini sürekli değiştirmesini gerektiriyor.
Metal Gear Solid: Snake Eater serinin en sevilen ve en çok övgü alan oyunlarından biri olmaya devam ediyor. Çıktığı dönemde büyük beğeni topluyor ve "tüm zamanların en iyi oyunlarından biri" olarak gösteriliyor. Özellikle hikâye anlatımı oynanış derinliği ve karakter gelişimi oyunun en güçlü yönleri arasında yer alıyor.
Snake Eater yıllar içinde Metal Gear Solid 3: Subsistence ve Metal Gear Solid HD Collection gibi remaster sürümleriyle yeniden piyasaya sürülüyor. 2023 yılında ise Metal Gear Solid Delta: Snake Eater adlı remake versiyonu duyuruluyor ve hayranlar büyük bir heyecanla bu yeni uyarlamayı beklemeye devam ediyor.
Orijinal oyuna göre oldukça farklı yenilemelerle karşımıza çıkmaya hazırlanan yapım, bildiğiniz üzere 2004 yapımı orijinal oyundan oldukça farklı bir şekilde bizlere sunulacak. Burada yer aldığımız süre boyunca farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor, hayatta kalma temalı gizlilik ve casusluk unsurları ile beraber karşı karşıya kalıyor ve kendimizi oyuna kaptırabiliyoruz. Oyunda bildiğiniz üzere oldukça farklı mekanikler bulunuyor ve yukarıda bahsettiğimiz gibi kamuflaj mekaniği ile beraber düşmanlardan gizlenebiliyoruz.
Düşmanların yanına kadar sokulabiliyor ve onları tek hamlede ortadan kaldırabiliyoruz. Bunun dışında yapım içerisinde elimizdeki tüm silahları ve unsurları düşmanlara karşı kullanabiliyor, onların nasıl bir yapıya sahip olduğunu anlayabiliyor ve elimizdeki silahları, susturuculu tabancaları, bıçakları ve çok daha fazlasını en iyi şekilde kullanmak tamamen bizim işimiz oluyor. Bir yandan hayatta kalmaya çalışırken, diğer yandan ise yeniden yapım sürümü içerisinde nelerin değiştiğini doğrudan gözlemlemeye çalışıyoruz. Yepyeni grafiklerin, 3 boyutlu modellemelerin ve çok daha fazlasının yer aldığı yapımda, elbette aynı zamanda arka planda bulunan müzikleri ve efektlerin de bir hayli önemli olduğunu aktarmakta fayda var. Bildiğiniz üzere bu tarz oyunlarda bir yandan ilerlerken, diğer yandan ise gerilim dolu müziklerle karşı karşıya kalmak, oyuncuları oyuna bağlayan unsurlar arasında bulunuyor.
Bunun yanı sıra hem hikayenin hem de atmosferin daha da güçlenmesine sebebiyet verebiliyor. Dolayısıyla oyundaki müziklerin ve efektlerin bir hayli önemli olduğunu tekrar tekrar vurgulamakta yarar var. Bunun yanı sıra oyunda yeniden yapım sürümü bulunduğundan dolayı, elbette yeniden düzenlenmiş ve sıfırdan oluşturulmuş karakter modellemeleri, çevre detayları, atmosferler ve çok daha fazlası bizleri bekliyor. Kendimizi oyuna kaptırdığımız esnada, elbette buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor, hızlı bir şekilde yolumuza bakabiliyor, hikayenin bizleri nereye götürdüğü konusunda fikir sahibi olabiliyor ve orman atmosferinin ne kadar düzgün bir şekilde yansıtıldığını burada görebiliyoruz. Durum böyle olunca, oyunda gerçekten de hem gerçekçilik anlamında hem de casusluk teması anlamında oldukça dikkat çekici ortamlarda kendimizi bulabiliyoruz. Oyunda aynı zamanda farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyor ve hemen hemen her oyuncu burada farklı bir deneyimle karşı karşıya kalabiliyor.
Bildiğiniz üzere bu tarz oyunlarda her bir oyuncu, yeni ve özelleştirilmiş silah deneyimiyle beraber ilerlemek durumunda kalıyor. Oyunda yeniden yapım sürümü bulunduğundan dolayı, elbette her şeyin baştan başladığı bir sistemle ilerlemek durumunda kalıyoruz ve soğuk savaşın kriz dönemi ile beraber oyundaki yerimizi alabiliyoruz. Oyunda bildiğiniz üzere Snake adlı karakteri kontrol ediyoruz ve bu karakterle beraber ormanların içinden ilerleyebiliyoruz. Düşmanları gaflet anında avlamak için, onların nasıl hareket ettiğine bir göz atabiliyor ve vardiyalı gezinen düşmanları ortadan kaldırmak için öncelikle onların nereye doğru ve nasıl hareket ettiğini kafamızda tasarlayabiliyor ve doğru zamanda doğru hamle yapmak, onları tek hamlede ortadan kaldırmak tamamen bizim işimiz oluyor.
Özel kuvvetlerde çalışabileceğimiz ve akıl hocalığı yapan bir karakterin eşliğinde ilerlemeye çalıştığımız yapımda, elbette sevdiğimiz her şeyin ve daha fazlasının burada olduğunu aktarabiliyoruz. Orijinal ve aynı zamanda sansasyonel bir geri dönüş hikayesi ile karşı karşıya kalabileceğimiz yapımda, ara sahnelerde ve diğer unsurlarda yeni bir atılımın olduğundan bahsedebiliyoruz. Geliştirici ekip gerçekten de oyun içerisinde hemen hemen her oyuncunun farklı şekillerde bulabileceği bir sistemin olacağından bahsediyor. Yani hem hayranlar hem de yeni gelecek oyuncular, oyun içerisinde gerçekten de kendine ait bir parça bulabilecek ve böylece kendini oyuna kaptırabilecek. Dolayısıyla oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca beklentilerimizin de bir hayli yüksek olduğunu aktarmakta fayda var. Yepyeni grafiklerle, orman atmosferiyle, vahşi yaşam kapsamında karşılaşabileceğimiz hayvanlarla ve çok daha fazlasıyla yer alabileceğimiz yapım gerçekten de nihai bir yeniden yapım sürümünü temsil ediyor.
Oyunda genel olarak gizlilik odaklı aksiyon-macera sistemi yer alıyor. Ancak oyunda gizlilik odaklı gidip gitmemek, elbette sizin seçimlerinize bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Dolayısıyla doğrudan aksiyona dalış yapabileceğiniz ve düşmanları üzerinize çekebileceğiniz bir yapıyı kucaklayabiliyorsunuz.
Bunun dışında oyunda ilgi çekici grafikler yer alıyor ve bu grafiklerle beraber dikkat çekici sahnelerle, ara kısımlarla, yepyeni ve büyüleyici ortamlarla, bataklıklarla ve çok daha farklı atmosferlerle karşı karşıya kalabiliyoruz. Oyunda geliştirici ekibin belirttiğine göre, karakterlerin yüzleri, kırışıklıkları, gözenekleri ve hatta göz bebekleri gibi çok önemli detaylar gerçekçi bir şekilde bizlere aktarılmış durumda ve bunları oyun içerisinde doğrudan gözlemleyebileceğiz. En ince ayrıntısına kadar duyguları bizlere yansıtmayı hedefleyen jest ve mimik mekanikleriyle beraber de oyundaki yerimizi alabiliyor, istediğimiz gibi ilerleyebiliyor, o duyguyu doğrudan yaşayabiliyor ve kendi yolumuza bakabiliyoruz. Dolayısıyla oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca, tüm bu unsurlarla beraber kendi yolumuza bakabiliyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyor ve hızlı bir şekilde yolumuza bakabiliyoruz.
Aynı zamanda oyunda yer aldığımız süre boyunca farklı hamleleri gerçekleştirebiliyor, kendimize özgü planlamalar ve stratejileri ortaya koyabiliyor ve daha farklı şekillerde yolumuza bakabiliyoruz. Bunun dışında oyunda savaş içerisinde hasar sistemi bulunuyor. Bu hasar sistemi sayesinde, elbette ana karakterimizin giysilerindeki yıpranmaları, vücudundaki yaraları ve çok daha fazlası oldukça gerçekçi bir şekilde bizlere sunuluyor. Bunun yanı sıra mermi izlerinin de gerçek zamanlı olarak yansıtıldığını aktarmakta fayda var. Dolayısıyla aldığımız yaralar, teknik olarak iyi bir şekilde bizlere yansıtılıyor ve aldığımız yaralara göre yaraların açılması veya kapanması oldukça olağan. Bununla beraber eşsiz bir serüvene adım atmak durumunda kalıyoruz. Bir yandan yeni teknolojilerle desteklenen oyunda, diğer yandan ise oyuncular arka plan hikayesine kendini kaptırabiliyor ve görevleri tamamlamak için ellerinden geleni yapmak durumunda kalıyor.
Metal Gear Solid: Snake Eater sadece bir oyun değil aynı zamanda bir sanat eseri olarak değerlendiriliyor. Oyunun sunduğu derin karakter gelişimi sürükleyici hikâyesi ve yenilikçi oynanış mekanikleri onu video oyun tarihinin en unutulmaz yapımları arasına sokuyor. Hideo Kojima’nın ustalığı bu oyunda kendini en üst düzeyde göstermeye devam ediyor.
Eğer casusluk, hayatta kalma ve sürükleyici bir hikaye arıyorsanız Metal Gear Solid: Snake Eater sizi Soğuk Savaş döneminin tehlikeli dünyasına çekmeye devam ediyor. Bunun yanı sıra, bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız elbette oyuna göz atmanızda ve çıkış yaptığı zaman bir şans vermenizde fayda var diyebiliriz.