Prison Architect 2 Ertelendi: İşte Yeni Tarih

22.02.2024 15:21 Mehmet Tandoğan

 
 
Yayıncılığını Paradox Interactive'in ve geliştiriciliğini ise Double Eleven stüdyosunun üstlendiği hapishane yönetim simülasyon oyunu Prison Architect 2 ne yazık ki ertelenmek durumunda kaldı. Devam oyunu olarak karşımıza çıkmaya hazırlanan oyun daha önce 26 Mart tarihinde piyasaya sürülecekti ancak yeni bir erteleme ile beraber 7 Mayıs'a alındı.
 
Devam oyunu 3 boyutlu grafiklerle geliyor 
 
 
 
Prison Architect 2 yeni tarihi ile beraber PlayStation 5, Xbox Series ve PC için çıkışını gerçekleştirecek. Oyunun PC sürümü Steam platformu üzerinden yayınlanacak ve 40 dolarlık bir fiyat etiketi ile beraber piyasaya sürülecek olan bu yapım için geliştirici ekip çeşitli açıklamalarda bulundu ve neden ertelendiğini bizlere açıkladı. Açıklamalar arasında şu ifadeler yer aldı:
 
“Yaptığımız değerlendirmelerden sonra Prison Architect 2 oyununun çıkış tarihini 7 Mayıs 2024 tarihine ertelemek durumunda kaldık. Bu ekstra süreyi oyundaki hataları düzeltmek ve aynı zamanda oyunu tüm platformlarda optimize etmek için harcayacağız. Sizlere ilk günden itibaren sorunsuz bir deneyim sunmak için çaba harcıyoruz.”
 

Oyun bizlere neler sunuyor? 
 
Devam oyunu olarak karşımıza çıkmaya hazırlanan Prison Architect 2, yepyeni bir boyutla geliyor. İlk oyunda bildiğiniz üzere 3 boyutlu bir yapı bulunmazken, devam oyununda tamamen 3 boyutlu bir hapishane yönetimi deneyimi bizleri bekliyor. Klasik hapishane inşa ve yönetim mekaniklerini 3 boyutlu bir alana taşıyan oyun, kontrolü tamamen elimize veriyor ve yapacaklarımız her zamankinden daha önemli hale geliyor.

Mimar olarak işe başlayacağımız bu yapımda kendi cezaevi inşa etmek için elimizden geleni yapıyoruz. Cezaevi tasarımını istediğimiz şekilde yapabiliyor, kişiselleştirebiliyor ve özelleştirebiliyoruz. Kendi bölgemizi tasarlayarak ve planımızı oyuna dahil ederek hem kendimizi usta olma yolunda ilerletiyor hem de burada bulunan kaçakları yani suçluları himaye altına almaya çalışıyoruz.

Daha fazla gelişmiş içerik ve mekaniklere sahip olan Prison Architect 2, her oyuncuya farklı bir deneyim sunuyor. Yapabileceklerinizle beraber farklı boyutlara geçebiliyor ve inşa edebileceğiniz binaların yapısının da değişkenlik gösterebildiğini aktarabilirim.

3 boyutlu yapım içerisinde yer alabileceğiniz kısımda tüm cezaevindeki kısımları yönetmek ve aynı zamanda bina planlamalarını yapmak oldukça önemli. Zaten oyunun temelinde de bu yer alıyor. Bunun dışında oyunda elimizdeki kaynakları en iyi şekilde kullanmamız gerekiyor. Bu kaynakların da belli bir miktara ulaştığı zaman çeşitli zorluklar çektiğimizi de aktaralım. Dolayısıyla oyunda ilerlememize ilerleyiş katmak için bu kaynakları doğru zamanda ve doğru yerde kullanmamız ve sürekli olarak harcamamamız gerekiyor. Bize getirisi olan bir kaynağı elbette doğru şekilde kullanmak buradaki temel hedeflerimizden biri. Bunun dışında hapishanemizi inşa etmek için elbette bu kaynaklardan yararlanabiliyor ve bu kaynakları ne kadar az harcarsak o kadar çok maliyetsiz bir duruma geçebiliyoruz. Öte yandan oyunda tüm bu unsurları yönetebiliyor ve kontrol etmek için kullanabiliyoruz.
 
 

Oyunun sunduğu bakış açısıyla beraber suçluların neler yapabileceği konusunda çeşitli planlamalar yapabiliyor ve onları dışarıya kaçmaması için uyarabiliyoruz. Bu uyarma dışında eğer yine uymazlarsa elbette kendi planlamalarımızı ve yapım biçimimizi ona göre tasarlayabiliyoruz.

Mimar olarak yer alabileceğimiz yapımda usta olmak için farklı farklı planlamalar içerisine girebiliyor ve aklımızdaki strateji ve planlamayı oyuna doğrudan dahil edebiliyoruz. Her yeri idare edebileceğimiz günlük programlarla beraber politikalara kadar oldukça fazla detaylarla karşılaşabileceğimiz yapımda oyun ilk etapta belki de zorlu bir deneyim sunmayı hedefliyor. Daha sonrasında ise bu zorlu deneyim elbet yerini usta olma yoluna bırakabiliyor. Çünkü oyunda çok fazla yönetim unsuru olduğundan dolayı bu yönetim unsurlarını akılda tutmak ve hangi yönetim unsurunun ne işe yaradığını öğrenmek belli bir yere kadar zor olabiliyor. Ancak daha sonrasında oyunun içerisine adapte olduktan sonra bu zorlu unsurlar da yerini kolaylığa bırakabilir ve biz de usta olma yoluna geçiş yapabiliriz.

Kendi cezaevi inşa edebileceğimiz yapımda öncelikle etrafta bulunan büyük duvarı inşa edebilir ve bu duvarlarla beraber de korumaları buraya atabiliriz. Elbette burada suçluların hiçbir şekilde kaçmamasını sağlamaya çalışıyor ve burada yaptığımız hamlelerle beraber de içeride aslında büyük bir barış sistemini yakalamak durumunda kalıyoruz. Oyunda yer aldığımız süre boyunca suçluların bir araya gelip kendi aralarında grup kurduğunu ve aynı zamanda yönetimi indirmeye çalıştığını da görebiliyoruz.

Prison Architect 2, 3 boyutlu yapısıyla hapishane yönetimi simülasyonu türüne yeni bir soluk getiriyor. Geliştirilmiş mekanikleri, detaylı yönetim unsurları ve sürükleyici hikayesiyle bu yapım, hapishane inşa ve yönetim oyunlarının hayranlarını oldukça memnun edecek gibi görünüyor.
 
 

Bu yapım içerisinde kendi kendini idare edebilen ve güvenli bir hapishane olduğunu görebildiğimiz bir yapı bulunuyor. Bu yapı ile beraber istediğimiz şekilde korunaklı bir yer inşa etmeye çalışıyoruz. Bu korunaklı yer gerçekten de güzel bir şekilde planlanmazsa bazı açıklar verebileceğine değinebiliriz. Günlük programları derleyebileceğimiz ve bu programlarla beraber istediğimiz şekilde yer alabileceğimiz yapı, birden fazla kata sahip olabiliyor. Kat çıkmak için de burada farklı şekillerde oyunda kendi hamlelerimizi gerçekleştirebiliyoruz.

Son teknoloji ürünlerle beraber kendi cezaevimizi inşa edebileceğimiz bu yapımda yapabileceğimiz oldukça fazla iş bulunuyor. Ve bir sürü yeni ve havalı aracı kullanarak da burada dilediğimiz şekilde yer alabiliyoruz. Hapishane tasarımı ile beraber istediğimiz şekli verebileceğimiz ve aynı zamanda mahkumlarımızın hayatına dokunabileceğimiz yapıda her açıdan etkileyebilecek bir düzeni buraya oturtmaya çalışıyoruz.

Bazı açıkları verdiğimiz zaman burada yer alan suçlular buralardan kaçabiliyor ve ne yazık ki bu da bizim başarısız olmamıza neden oluyor. Dolayısıyla oyunda yer aldığımız süre boyunca bu açıkları kapatmak için en iyi şekilde hapishane tasarımını yapmamız gerekiyor. Bu tasarımla beraber de oyunda güzel bir mimar olduğumuzu kanıtlamaya çalışıyoruz. Aynı zamanda bu tarz oyunlarda her bir oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor. Çünkü bu tarz oyunlarda kendi stratejimizi ve planımızı oyuna dahil ettiğimizden dolayı farklı şekillerde dizayn etme durumu olduğu için her biri burada farklı şekillerde cezaevi tasarlayabilir. Bu da oyuncular açısından çeşitlilik bulunduran unsurlar arasında yer alıyor.
 
 

Oyunun temel özellikleri arasında yukarıda bahsettiğimiz detaylar bulunuyor. Kendi hapishane altyapımızı oluşturmak için burada elimizden geleni yapmaya koyuluyoruz. Kendi bölgemizi oluşturabileceğimiz ve farklı araçları kullanabileceğimiz yapımda en iyi hapishane sistemini oluşturmak burada elbette bizim görevlerimiz arasında bulunuyor. Oyunda farklı tarzda görevler bulunuyor ve bu görevlerle beraber de en iyi şekilde oyuna adapte olmaya çalışıyoruz. Aynı zamanda oyunu adapte olduktan sonra da neyin nasıl olduğunu burada öğrenebiliyoruz.

Cezaevi içerisinde bir sürü inşa edebileceğimiz kısımlar bulunuyor. Sağa sola burada çeşitli kuleler de kurabiliyoruz. Bu kulelerle beraber cezaevini koruma altına alabiliyor ve aynı zamanda burada kendi kendimizi idare edebileceğimiz bir sistemi oturtmak durumunda kalıyoruz. Her açıdan her noktayı etkileyebileceğimiz planlamalarla beraber burada yapacağımız hamleler oldukça önem arz ediyor.

Kuracağımız her ufak bir bina detayı bile burada suçluları oldukça fazla etkileyebilir. Bu da suçluların farklı tarzda planlamalar yapabilmesine sebebiyet verebiliyor. Dolayısıyla kaçış planları da bu planlara göre ortaya çıkabilir ve onların planlarını suya düşürmek için elbette yine detayları ve unsurları da oyuna dahil etmek durumunda kalabiliyoruz.
 
Mahkum ve inşa etme oyunları türüne hitap eden bu yapımda, farklı mahkumlar ve onlar arasındaki ilişkiler ön plana çıkıyor. Her mahkumun kendine özgü planları olduğunu ve bu planların davranışlarını etkilediğini söyleyebiliriz. Bu etkileşim sistemi sayesinde, oyuna dahil etmek istediğimiz yapıya göre mahkumlar da planlamalar yapabilir ve kendi kaçış planlarını oluşturabilirler. Her mahkumun kendine özgü planları vardır ve bunlar bir araya gelerek kendi gruplarını da oluşturabilirler.
 
 

Artık yeni devam oyununda, mahkumların davranışlarını etkileyen çeşitli ilişkiler bulunuyor. Mahkumlar arasındaki bu ilişkilerle birlikte kaçış planlamaları da devreye giriyor. Bunun dışında mahkumların istek ve ihtiyaçları da mevcut. İstek ve ihtiyaçlarına göre bizden çeşitli taleplerde bulunabilirler ve bu taleplerin yerine getirilmediği sürece farklı şekillerde istekte bulunabiliyorlar. Mahkumların etkileşimleriyle ve hapishane içerisindeki günlük sorunlarla da uğraş vermek durumundayız ve onların nasıl bir durumda olduklarını sürekli olarak izlememiz gerekiyor. Yani burada bir nevi kamera gibi olanları seyredebilmemiz mümkün.

Verdiğimiz kararlarla beraber her mahkum farklı şekillerde yer alabilir ve bu süreç boyunca onları ıslah etme yoluna koyabiliriz. Burada bulunan her bir suçlu farklı kademelerde bulunur ve bu kademelerle beraber onları iyi birer vatandaş yaparak tekrar topluma kazandırmak gibi bir gayemiz de bulunur. Bu amaçla beraber yer alabildiğimiz yapımda her açıdan mahkumları etkileyebileceğimiz bir yapıdan bahsedebiliyoruz. Verdiğimiz kararlarla beraber o suçlunun daha kötü veya daha iyi olmasını da sağlayabiliriz. Bu da tamamen bizim sistemlerimizle beraber devreye giriyor ve aynı zamanda nasıl bir tür deneyim yaşayabileceğimizi ve asıl yenilikler sunabileceğimizi de etkiliyor. Oyunda yer aldığınız süre boyunca tüm bu unsurlarla beraber bulunabiliyor, bu unsurları istediğiniz şekilde kullanabiliyor ve aynı zamanda kendi kendine idare edebilen bir cezaevi sistemini buraya oturtmak durumundayız. Sürekli olarak yapılan müdahalelerle beraber oyunda bazı noktaları bozabiliyor, ancak kendi kendine idare edebilen sistemi buraya oturtursak elbette mahkumlar daha fazla rahat edebiliyor ve ona göre daha farklı planlamaları da oyuna getirebiliyoruz.
 
 

Oyunda öncelikle oyunculara hitap eden bir kariyer modu bulunuyor. Bu kariyer modu ile beraber kendimizi geliştirilmiş bir sistem içerisinde bulabiliyor ve kariyer basamaklarını üst sıralara çıkarmaya çalışıyoruz. Bu yapımda mimar olarak bulunuyoruz ve bu mimarlık mesleğini burada icra etmek durumundayız. Oyunda farklı farklı haritalar bulunuyor ve yeni bir dünya haritası içerisinde yer alabileceğimiz yapımda bu bölgelerde değişkenlik gösterebiliyor. Cezaevlerini burada inşa ederek en iyi şekilde sahiplerine teslim etmemiz gerekiyor.
 
İnşa ettiğimiz süre boyunca elbette tepeden tırnağa en iyi cezaevi sistemini kurup burada yönetmek durumunda kalıyor ve hapishanelerin içerisinde yer alan bu süreç dahilinde onları ıslah etme yoluna götürebiliyor veya diğer taraftan onları cezalandırma sistemine geçiş yapabiliriz. Tüm bu seçimlerle beraber yer alabileceğimiz yapım, bizlerin istekleriyle ve ihtiyaçlarıyla beraber de değişkenlik gösterebiliyor. Oyunda diğer taraftan inşa ettiğimiz bu cezaevi sistemi ile beraber paramızı çıkarma yoluna ilerlemeye çalışır ve bu para çıkartma yoluyla beraber de oyunda dilediğimiz şekilde yer alabiliyoruz.
 
 
 
Seçimlerin önemli olduğu bu yapımda, hangi seçimleri yaparsak ona göre kendi kaderimizi belirleyebilir ve mahkumların kaderi de bu şekilde değişkenlik gösterebiliyor. Her bir oyuncu burada farklı bir deneyim elde edebilir, çünkü burada yapacağınız seçimler tamamen değişkenlik gösterebiliyor. Mahkumlarla beraber adım atabileceğimiz, hapishane politikalarını etkileyebileceğimiz ve aynı zamanda çok daha fazlası üzerinde hakimiyet kurabileceğimiz bu yapım yakın zamanda çıkış yapmaya hazırlanıyor.

Dikkatlice planlama yapmazsak suçluların firar edebileceği bu yapımda her türlü sorunla beraber baş başa kalmaya hazırlanıyoruz. Bu tarz oyunlarda da tüm detayları elinize almak oldukça önem arz eder. Oyunu tüm detaylarıyla incelemek için Steam sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilir ve çıkış yaptığı gün bir bildirim alabilirsiniz. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız da bu oyunu takibe alabilirsiniz.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Prison Architect Platformlar: ÇOKLU PLATFORM Geliştirici: Introversion Software Dağıtıcısı: Introversion Software Tür: Simülasyon Çıkış Tarihi: 6 Ekim 2015
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
2003’ün Unutulmaz Aksiyon Oyunları: Adrenalin Dolu Bir Yıl 2 30 Kasım 2003’ün Unutulmaz Aksiyon Oyunları: Adrenalin Dolu Bir Yıl 30 Kasım 2003’ün Efsane Spor Oyunları: Dijital Sahaların Unutulmazları 2 30 Kasım 2003’ün Efsane Spor Oyunları: Dijital Sahaların Unutulmazları 30 Kasım Epic Games'in Bu Haftaki Ücretsiz Oyunu Erişime Açıldı 30 Kasım
Forumdan Konular
DH'den Haberler