Sıkı BSC takipçileri hatırlayacaktır, dün yayınladığımız bir haberde AMD'nin TressFX isimli yeni bir render teknolojisini tanıtacağını sizlere duyurmuştuk. Tanıtım reklamlarında kullanılan ibarelere bakılırsa pek çok kişi bunun saçlar üzerine olacağını tahmin etmişti; doğru da çıktı.
Oyunların 3D dünya ile tanıştıkları günden bu yana gerçekçi saç görünüm ve fiziğini yakalamakta her zaman için zayıf kaldığını ve pek çok oyun yapımcısının bu açığı saç kesimi, şapka ve benzeri oynamalarla kapatmaya çalıştığını belirtiliyor. Basitçe: gerçekçi saçları gerçek zamanlı olarak oyun içine yansıtabilmek şu zamana kadarki en zorlayıcı ve karmaşık engellerden biriydi:
"Ama AMD bunu halletti. Dünyada ilk defa TressFX teknolojisi AMD ekran kartlarıyla gerçek zamanlı saç render etme Tomb Raider oyununda sunuluyor."
AMD tarafından geliştirilen TressFX teknolojisi saçların fiziksel hareketlerini karakterin yürüyüşü, rüzgar ve yer çekimi gibi detaylara bağlı olarak oyun alanına aktarıyor. Teknoloji ayrıca çarpışma saptama yetisine sahip. Yani saçlar birbiri içine veya diğer objelerle etkileşime geçtiğinde (şapka, kafa, vücut veya kıyafet) içlerine girmiyor ve buna göre tepki veriyor. Yapılan açıklamaya göre Radeon 7000 seviyesi ekran kartları bu yeni teknolojiyi kolaylıkla alt edebilecek seviyede.
Ortada herhangi bir resmi açıklama yok ancak yeni nesil konsollarda AMD'nin başrolü oynuyor olması, yeni nesil oyunlarda bu teknolojiyi deneyim edebileceğimiz manasına geliyor.
Bu neslin başında Epic Games bir açıklama yapmış ve gerçekci saç fiziğini yapmanın apayrı bir çaba gerektirdiğini, bu yüzden karakterlerin kısa saçlı, kel veya bandanalı olarak tasarlandığını belirtmişti. Bakalım gelişen teknoloji oyun dünyasında daha hangi engelleri yıkacak?