Batman: Arkham Asylum ile büyük başarı elde eden ve şu sıralar Batman: Arkham City üzerinde çalışan Rocksteady Studios, IGN ile röportaj yaptı ve oyunları ile ilgili yepyeni bilgiler verdi. Bu röportajda Multiplayer modla ilgili söylentiler, Catwoman'ın oyundaki rolü gibi bir çok soru yanıtlandı.
Öncelikle Batman: Arkham Asylum'a gösterilen ilgi nedeniyle gururlandıklarını söyleyen Rocksteady Studios'tan Sefton Hill, çizgi roman oyunlarına karşı oluşan önyargıya rağmen gerek oyun otoritelerinin gerekse de oyunculardan çok olumlu tepkiler aldıklarını söyledi. Oyunun bu kadar beğenilmesinin akıllarını başlarından aldığını söyleyen Hill, tüm ekibin bu nedenle çok mutlu olduğunu söyledi. Hill ayrıca şu açıklamaları yaptı.
Rocksteady Studios, Batman: Arkham City'nin senaryosu üzerinde ciddi olarak 2009 yılından itibaren çalışmaya başlamış. Oyunun konsept tasarım ekibi Şubat 2009'da çalışmalarına başlarken ilerleyen aylarda ise tüm ekip projeyle yakından ilgilenmiş.
Oyunculardan gelen geri bildirimlerde geliştirici ekibe "ne yapıyorsanız, aynen yapmaya devam edin" gibi güven verici sözler söylenmiş. Geliştirici ekibin bu nedenle temel felsefesi "eğer oyuncuların tutkulu olacağı bir şey yapmak istiyorsan, öncelikle kendin de tutkulu olmalısın" olmuş.
IGN'nin oyunda daha fazla düşmanın bulunması nedeniyle hikayenin ilk oyuna göre daha mı geniş olduğu sorusuna ise Rocksteady Games'in yanıtı "amaçlarının bu olmadığı" yönünde oldu. Geliştirici ekip daha büyük değil, daha iyi bir oyun yapma amacındaymış.
Rocksteady Games ayrıca oyundaki düşmanlarımız (büyük düşmanlar) ile ilgili de açıklamalarda bulundu. Geliştirici firma, mesela Hugo Strange'in çoğu oyuncu için tamamen yeni bir karakter olacağını, ama onun Warden'ın Arkham City'deki rolü için harika bir seçim olduğu belirtiyor. Şehirdeki adamları ile güçlü bir kişilik haline gelen Hugo Strange'in bir başka özelliği ise Batman'in gerçek kimliğini biliyor olmasıymış.
Catwoman'ın oyundaki rolü de geliştirici firmanın açıklamaları arasındaydı. Onun özgür, zeki ve diğer süper suçlulardan hiç birinin önünde hizaya gelmeyen karakteri Arkham City'de de bulunacakmış. Batman ile uzun bir geçmişleri olan Catwoman için de Batman kadar tehlikeli bir ortam bulunacak. Geliştirici ekip yine de Catwoman'ın kendi planları olduğunu söylüyor.
IGN'nin önemli sorularından birisi de Arkham Asylum sonrası Arkham City üzerinde çalışmanın daha rahat mı yoksa, beklentiler nedeniyle daha zor mu olduğuydu. Geliştirici ekip ise Arkham Asylum'un kendilerine büyük güven verdiğini, teknik ve oynanış yönünden hayal edemeyecekleri şeylere teşebbüs etmelerini sağladığını söyledi. Rocksteady Games asla yakaladığı şöhretin üzerinde oturmaya çalışmamış ve Arkham City'e hırslı bir şekilde çalışmaya başlamış, çünkü yapacak çok işleri olduğunu biliyorlarmış.
Geliştirici ekipteki her bölüm Arkham City'de yaptıklarından daha iyisini yapmak için yoğun biçimde çalıştığını söyleyen Sefton Hill, beklentilerin farkında olduklarını, ama beklentilerin kendilerini çok fazla etkilemesine izin vermeyeceklerini söyledi. Eğer çok fazla etkilenirlerse bunun kendilerine çok zarar vereceğini düşünüyorlar.
Son dönemlerde sıkça gündeme gelen Batman: Arkham City'nin multiplayer modlara sahip olacağı yönündeki söylentiler de IGN ile yapılan röportajda yanıt buldu. Soften Hill'in açıklamasına göre oyunda herhangi bir multiplayer mod bulunmayacak, yani tamamen tek kişilik bir macera bizi bekliyor. Bunun nedenini ise multiplayer modlara bütün enerjiyi harcayıp, Arkham City'nin senaryo modunu yeterince iyi yapamama endişesi yatıyormuş ki bizce tamamen haklılar.
Rocksteady Games'in uzun zaman sonra Arkham City ile ilgili açıkladığı bilgiler bu şekilde. Onların ilk oyundaki gibi başarılı bir iş çıkartıp yine çok beğenilen bir oyun geliştireceklerine herkesin inancı tam. Umarız beklentileri karşılarlar.