Final Fantasy 13'ün gün yüzüne çıkmasından sonra gözlerin çevrildiği ve hala bir muamma halinde bulunan Final Fantasy Versus 13'ten kısa bir bilgi geldi.
Haftalık yayınlanan ve sadece Japonya'nın değil oyun dünyasının da nabzını tutan dergilerden biri olan
Famitsu ile ropörtaj yapan Tetsuya Nomura, Versus 13 hakkında kısa da olsa konuştu. Daha çok
Kingdom Hearts : Birth by Sleep için ropörtaj veren Nomura, gelen sorular üzerine başında bulunduğu bir diğer proje yani Final Fantasy versus 13'ten de bahsetmek durumunda kaldı.
Nomura'nın uzun süredir bir bilgi alamadığımız oyun hakkındaki açıkladığı detay ise
dünya haritası sistemi üzerine oldu. Hemen hemen tüm
Final Fantasy oyunlarında oldukça önemli bir yer teşkil eden
dünya haritası Versus 13'te de olacak.
Nomura, oyunun dünya haritası için köklü bir değişikliğe gidildiğini, bu durumun da oyunu E3'te gösterilmesini zorlaştırdığını sözlerine ekledi. "
Değiştirilen dünya haritasında baş kahramanımız Noctics'in minyatür bir halini yönlendiriyor ve gitmemiz gereken mekanlar arasında dolaşıyorduk."
Bu cümleye baktığımızda sistemin oldukça klasik olduğunu anlayabiliyoruz. Yani dünya haritası sistemi değişmeden önce
FF 8 veya FF9'dakine benzer bir sisteme sahipmiş.
Son olarak bu sistemin oyuna oldukça tuhaf bir hava kattığını belirten Nomura, sonunda
dünya haritası sisteminde köklü değişikliklere gidildiğini söyledi. Anlaşılan Final Fantasy Versus 13 bir süre daha muamma olarak kalacak. Şahsen en çok merak ettiğim FF oyunlarından biri olan Versus 13'ün oyunun kendi havası gibi karanlıkta kalmasına biraz üzülüyorum. Versus 13'ü Kingdom Hearts ekibinin çekirdek kadrosunun yaptığını da belirtelim.