Geçtiğimiz Mayıs ayında Square Enix yönetimi sektörün oyun servisi yönünde ilerlediğiniz söylemişti ve başkan Yousuke Matsuda'nın yeni yaptığı açıklama ile birlikte bunu pekiştirmiş oldular. Hissedarlar için yapılan açıklama ile oyunların birer servis olarak sunulmasının geleceğe giden yol olduğu söyleniyor.
Oyunların tek kişilik senaryoya odaklanarak Multiplayer'ı ikinci plana ittiği günlerin geride kaldığını söyleyen Matsuda, artık Multiplayer oyunların liderliği aldığını ve uzun soluklu oynanış sunmanın standart olduğunu belirtiyor. Bu şekilde insanların oyunları bitirip bir kenara atmaları yerine uzun bir süre oynamalarını sağlayarak daha fazla memnuniyet ederek oyunların değerinin daha fazla verildiğini düşünüyor.
Elbette bu yayıncılara da daha fazla kazanç sağlıyor. Aynı oyun oynanamaya devam edildikçe hem satış miktarı artmaya devam ediyor hem de oyun için üretilen içeriklerden kazanç sağlanabiliyor. Yayıncının çıkarmaya hazırlandığı Final Fantasy XV Multiplayer eklentisi de bunun bir göstergesi. Aslında bir bakıma MMO satış planlarına geri dönüyoruz. Season Pass'ler, DLC'ler vs bunların bir parçası. Fakat ileride oyunların standart aylık ücretlerle, daha az içerikle çıkarak bunları aylara bölerek yeni içerikmiş gibi sunan modellerle karşılaşmaya başlayabiliriz.