Crysis ilk çıktığı dönemde çoğu PC'nin kaldırabileceği bir oyun değildi. Her ne kadar çok sayıda oyuncu bundan şikayetçi olsa da oyunun grafiklerinin yüksek kalitede olması şikayetleri bastırıyordu. Crysis 2'de farklı bir yol izleyen Crytek oyunu herkesin oynayabileceği bir şekle getirmek için çabalamıştı.
Cevat Yerli'ye göre bu planlarının sonucu bekledikleri gibi olmadı. Bu açıklamanın nedeni ise satış rakamlarının yeterli olmaması gibi görünüyor. Cevat Yerli'nin konu hakkındaki açıklamaları şu şekilde: "Crysis 1'in amacı 'bu oyunu 3 yıl sonra oynasaydım bile şunu söylemeliydim' harika görünüyor. Oyun bunu gerçekten de başardı. Buna rağmen bu durum başlangıç seviyesindeki oyuncular için zordu."
Crytek'in patronu Yerli, Crysis 2'de farklı bir yol izlediklerini ve planlarının biraz geri teptiğini söyledi. Devam oyunu DirectX9 destekliydi ve (DirectX10 ve 11 desteği bulunmuyordu) grafiksel olarak en yüksek standartlar hedeflenerek geliştirilmemişti. Crytek'ten her zaman olabildiğinin en iyisini bekleyen bazı oyuncular ise bu durum nedeniyle biraz hayal kırıklığına uğramıştı.
Aradan 3 ay geçtikten sonra bu Pazartesi günü DirectX 11 ve yüksek kaplama paketi yayınlanacak ve Cevat Yerli'nin açıklamasına göre bu paket yüksek sisteme sahip kitleye yönelik bir hediye olacak.
Bu paket sayesinde oyuncular gelecekte PC teknolojisinin ne tür görseller verebileceğine yönelik bilgi sahibi olacaklar. Ne diyelim keşke Crytek bu tür destekleri ilk aşamadan itibaren oyunculara sunsaydı.