Blizzcon 2011’in şüphesiz en beklenilen panellerinden biri de Diablo III’dü. Diablo III yapım aşamasında denildiği günden beri oyuncular ve hayranları tarafından büyük bir heyecan ile bekleniyor şüphesiz. Bakalım Blizzcon 2011, kısa bir süre önce Beta’sına başlayan oyun için daha neleri aydınlattı?
Achievement Sistemi
Achievement sistemi Blizzard oyunlarında gördüğümüz sistemle aynı. Normal başarılarınız yani, bir bölümü bitirdiğiniz zaman aldığımız achievement’lar, diğeri zor yapılan, zaman alan achievement’lar bir de eğlence amaçlı alabildiğimiz, bir boss’u sadece elinizle yumruk atarak öldürme gibi “ilginç” sayılacak achievement’lar.
Oyunda oyuncu bayrakları var, bu bayraklar kişiselleştirmeye açık, her achievement aldığınızda bayrağınızda buna göre daha da görkemli hale gelecek. Tek bir cümleyle anlatmak gerekirse “Bayrağınız oyun boyunca yaptığınız başarıların bir simgesi olacak.” Bunun yanında Co-Op modunda arkadaşlarınızla oynarken bu banner’ları oldukça kullanışlı bulacaksınız çünkü bir oyuncunun banner’ına tıkladığınızda onun yanına teleport olabileceksiniz. Bu da oyun içindeki zaman kaybını oldukça düşürecek şüphesiz.
Banner ile iş bitmiyor tabii, bir de oyunun daha rahat olabilmesi için daha kullanışlı elementler ekleniyor oyuna. Bunlardan biri ve en işe yarayacak olanı Stone of Recall. Stone of Recall istenildiği kadar kullanılan, sizin zor zamanlarınızda en iyi arkadaşınız olacak olan “Geri Çağırma Taşı”. Kısacası kaybolduğunuz, “evinize” geri dönmek istediğiniz zamanlarda bu taşa sarılacaksınız. Bu taş Diablo I ve II’de kullandığımız Scroll of Town Portal, Tome of Town Portal gibi önemli ancak bir o kadar pahalı olan sistemin yerini alacak. İşin güzel kısmı taşı kullandıktan sonra eski Town Portal büyüleri gibi geri de bir portal bırakıyor olması, portaldan geri dönebilme şansınız olacak ancak bunu sadece siz kullanabileceksiniz.
Cauldron of Jordan: Bu özellik sayesinde bir köye koşmak zorunda kalmadan çantanızda biriken gereksiz eşyaları olduğunuz yerden satabileceksiniz.
Cube of The Nephalem: Çantanızda bulunan gereksiz eşyaları mesleğiniz için kullanabilmek adına bu kutunun içine atıyorsunuz o da sizin için gerekli eşyalar çıkarıyor.
Meslekler
Crafting yani oyun içinde size şüphesiz çok yardımcı olacak olan meslekleriniz. Şimdi Diablo II’den şöyle bir hatırlayalım, eskiden bir eşya alabilmek için ya bir NPC’den satın alırdınız ya da büyük düşmanları öldürerek istediğiniz eşyanın düşmesini beklerdiniz. Bu kadar uğraştıktan sonra da 1-2 level sonra daha iyisi çıkardı ya geri satardınız ya da arkadaşınıza verirdiniz.
Diablo III’de bunun önüne geçilmeye çalışılıyor, öncelikle eşyalarınızın değerini yükseltebilecek bir NPC eklendi oyuna, The Mystic, eşyalarınızı güçlendirmek için konulmuş bir NPC, üstünüzdeki herhangi bir eşyayı ona vererek üstündeki stat’leri yükseltme şansınız olacak. Tabii bu o kadar da kolay değil, her şey yanlış gidebilir ve elinizdeki eşya bambaşka bir şeye de dönüşebilir. O yüzden risklerin farkında olarak işinizi halletmeye çalışın.
Bunun yanında kendisi yine çok ilginç bir işle uğraşıyor, o da anormal build’ler çıkarabilmesi, bunun en büyük örneği şüphesiz Ok silahları kullanan bir sınıf olan Demon Hunter’ın balta ve kalkan kullanması olacaktır.
Bunun en büyük amacı sınıfların belirli bir şeye bağlı kalmamalarını sağlamak ve absürd olabilecek build’leri de denetmek, belki çok başarısız olabilirsiniz ama en azından denemiş olursunuz.
Geçen sene Arena modu ile Diablo III, Blizzcon’da bir ön gösterim yapmıştı bu sene de bunu Team Death Match için yaptı. Team Death Match’de öldükten sonra 3 saniye içinde geri gelebilecek ve savaşa geri dönebileceksiniz. Bu modda sürekli bir aksiyon var,durmuyorsunuz aksine sürekli aksiyonun içindesiniz, 4 kişilik takımlarla yarışıyor ve 10 dakika içinde en çok oyuncu öldüren takım kazanıyor. PvE karakterlerinizi kullanabileceksiniz.
Neden Auction House?
Yapımcılara göre bunun en büyük nedenleri Diablo serisinin en önemli noktalarından biri takas, bunu daha kolay ve güvenli bir şekilde yapmanın en kolay yolu ise Auction House. Düşen eşyalar tamamen rastgele ayarlanmış bu yüzden kendinize gerçekten çok yarayan bir eşyayı düşürmek oldukça düşük bir ihtimal, bu yüzden takas sayesinde istediğinizi alabilme şansınız çok daha yüksek. Üstelik Diablo II’de bir çok websitesi Diablo II eşyaları yaparak ya da düşürerek gerçek para karşılığında satıyordu, Blizzard’ın Auction House’u oyuna koymasının nedeni de bu. Üstelik ekliyorlar, “Biz daha iyisini yapabiliriz.” Kısacası Auction House;
• Kolay ve güvenli
• Gerçek para ya da oyun içi gold kullanabilme
• Eşyalar, mesleklerle yapılan zırhlar, oyun içi gold satılabilir, alınabilir
• Bir eşyayı Auction House’a koymak için ücret ödenmiyor (çoğu zaman)
Auction House için Yenilikler Neler?
•
Akıllı Arama Seçeneği: Bu özellik sayesinde AH’ye gittiğinizde sistem sizin statlerinize ve sınıfınıza göre arama yapabilecek.
•
Gelişmiş Arama Seçeneği: İstediğiniz eşyanın üzerinde bulunan stat veya başka bir şeyi belirlemek için kullanabileceğiniz arama seçeneği.
•
Üstüste konulabilen Eşyalar: Auction House’a sadece 1 eşya koymak yerine 20’lik stack’ler halinde eşyalar konulabilecek.
Beta’dan ve Geçen Senenin Blizzcon’undan Sonra Gelen Yenilikler ve Değişiklikler
Diablo evreninde bolca bulunan yaratıklar artık daha güçlü ve akıllı. Bazı yaratıklar
Melee sınıflara oldukça zorluk çıkarıyordu artık bunun yerine yeni özellikler getirerek yakın dövüş (Melee) ve b(menzilli) sınıflar yaratıklarla aynı zorlukta savaşacaklar.
Passive Beceriler geliştirildi. Örneğin Barbar sınıfı artık daha defansif bir şekilde oynayabilip neredeyse Tank rolünü alabilecek.
Barbarian Sınıfı
• Genel olarak şu anda iyi bir durumda olduğu düşünülüyor, üzerinde çok oynama yapılmamış.
• Fury toplama yeniden gözden geçirildi, dengelendi.
• Beta’da görülmese de Nightmare, Inferno gibi zorluk seviyelerinde Barbarian sınıfının hayatta kalması mücadeleye dönüşüyordu, bu da düzeltiliyor.
Wizard Sınıfı
• Genel olarak şu anda iyi durumda olduğu düşünülüyor, üzerinde çok oynama yapılmamış.
• Signature olan ve olmayan büyüler arasındaki farklar ve bunların nasıl kullanılacağı yeniden gözden geçiriliyor.
• Kullanılan silahlar artık silaha göre de hasar veriyor. Bu da şu demek silahınız DPS’i ne kadar yüksekse o kadar hasar vereceksiniz ancak bu demek değil ki bir Wizard olarak kocaman baltalar taşımalısınız, bunu engellemek için silahların üzerinde bulunan attack speed, sizin büyüyü ne kadar hızlı atacağınızı belirleyecek.
Witch Doctor Sınıfı• Beta’da neredeysse sınırsız manaya sahip olan bu sınıf artık manasını geri kazanmak için uğraşmak zorunda kalacak.
• Yine Beta’da göremediğiniz bu mana geri kazanma olayı oyunun ilerki safhalarında daha etkili olacak.
• Yeni Pasif Beceri : Circle of Life: Bu özellik sayesinde yakınınızda öldürdüğünüz bir düşman anında sizin emrinizde bir zombi olarak geri dönecek.
Monk Sınıfı
• Level 1-15 arası hayatta kalabilmesi geliştirildi.
• Mantra’lar geliştirildi.
• Kombo atakların üzerinde değişiklikler yapılmaya başlandı.
Demon Hunter Sınıfı
• Hatred becerilerinin kullandığı Hatred dengelendi. Artık daha dengeli atışlar yapılabilecek.
• Tuzak, kapanları geliştirildi.
Zorluk Seviyeleri
Normal Zorluk seviyesinde başlangıç alanına yakışır zorlukta yaratıklar olacak;
• Düşmanlar sizi daha zor farkedecek
• Yaratıklar daha az vuracak
• Limitli yetenekleri olacak
• Oyuna yeni başlayanlar için Normal Zorluk seviyesi çok kolay olacak
Nightmare - Hell Zorluk seviyeleri;
• Oyuna derinlik eklenecek.
• Eşyalara eklenecek olan yenilikler gerçekten önemli olacak.
• Rare ve Champion olan düşmanlar zorluk seviyesine göre gittikçe zorlaşacak.
Inferno Zorluk Seviyesi;
• Solo yapılabilecek
• Bu seviye her zaman çok zor olacak, ister level 50 olun ister 60.
• Rare ve Champion düşmanlar oyundaki en iyi zırhları, eşyaları düşürecek.