Mafia: The Old Country'den Yepyeni Fragman: 2025 Yazında Geliyor

13.12.2024 13:12 Mehmet Tandoğan

 
 
Yayıncılığını 2K ve geliştiriciliğini Hangar 13’ün üstlendiği Mafia: The Old Country resmi olarak tanıtıldı. The Game Awards 2024 etkinliği kapsamında yayınlanan fragmanı haberimizin en altından izleyebilir ve o heyecan verici anlara tanıklık edebilirsiniz.
 
Mafia: The Old Country suç dünyasına yeni bir bakış sunacak
 
 
 
Mafia: The Old Country açıklanan detaylara göre 2025 yazında PlayStation 5, Xbox Series ve Steam üzerinden PC için piyasaya sürülecek. Öte yandan Hangar 13 başkanı Nick Baynes bir basın açıklamasında "Mafia: The Old Country, oyuncuların organize suçun kökenlerini ortaya çıkarabilecekleri eski tarz yapıya sahip olacak" ifadelerini kullandı.
 
1900'lü yılların Sicilya’sına geçiş yapabileceğimiz oyunda yeraltı suç dünyasına adım atabiliyor, beğenilen Mafia serisinin en yeni suç destanına ortak olmaya çalışıyor ve ilgi çekici yeni karakter kadrosuyla türlü olaylara tanıklık edebiliyoruz.
 
Son olarak oyun çizgisel bir yapıya sahip olacak ve arka planda yer alan hikaye hem ara sahnelerle hem de karakterler arası diyaloglarla desteklenecek. Aynı zamanda geliştirici ekip, grafiksel olarak da çarpıcı ve sinematik bir deneyim sunulacağını belirtiyor.
 
 
 
Mafia: The Old Country neler vadediyor?
 
Metninizdeki yazım yanlışlarını düzelttim. İşte düzenlenmiş hali:
Hangar 13 ve 2K Games, efsanevi Mafia serisini yeni bir yapımla genişleterek oyuncuları bir kez daha suç dolu bir dünyaya götürmeye hazırlanıyor. Mafia: The Old Country, serinin köklerine inerek mafya hikayelerini daha önce görülmemiş bir bakış açısıyla anlatmayı hedefliyor. 1930’ların İtalya’sında geçen oyun, hem tarihi hem de dramatik unsurları harmanlayarak oyunculara sinematik bir deneyim sunuyor. Serinin hayranları ve suç hikayelerine ilgi duyan yeni oyuncular için bu yapım, heyecanla beklenen bir macera olarak öne çıkıyor.

Mafia: The Old Country oyuncuları İtalya'nın güneyinden başlayarak mafya dünyasının köklerine götürüyor. Oyunun hikayesi, oyuncuların Antonio Ricci adlı genç bir adamı kontrol ettiği dramatik bir yolculuğa odaklanıyor. Antonio, ailesini korumak ve fakirlikten kurtulmak için kendini mafya dünyasına adamak zorunda kalıyor. Ancak bu karar, onu sadece zenginlik ve güçle değil, aynı zamanda ihanet ve trajediyle de yüzleştiriyor.

Oyunun hikayesi, İtalya’nın büyüleyici ama tehlikelerle dolu sokaklarını, köylerini ve kırsal alanlarını detaylı bir şekilde keşfetmeye olanak tanıyor. Şehir meydanlarından üzüm bağlarına, dar sokaklardan dağlık bölgelere kadar her ortam, oyunculara nefes kesen bir atmosfer sunuyor. Oyun, mafya aileleri arasındaki güç mücadelelerini, politik oyunları ve Antonio’nun iç çatışmalarını derinlemesine işliyor. Ayrıca, oyuncular, Mussolini İtalya’sında geçen bir hikayede dönemin sosyal ve politik gerilimlerini de yakından hissediyor.
 
 

"Mafia: The Old Country," serinin klasik üçüncü şahıs aksiyon mekaniklerini modern dokunuşlarla yeniden tanımlıyor. Oyuncular, Antonio’nun gangsterlik kariyerinde hem silahlı hem de yakın dövüş becerilerini kullanarak düşmanlarını alt edebiliyor. Detaylı silah animasyonları ve gerçekçi fizik motoru, her çatışmayı daha yoğun ve tatmin edici bir hale getiriyor. Ayrıca, dönemine uygun silahların kullanımı, çatışmalara otantik bir hava katıyor.
İlk kez seride tamamen açık dünya bir yapıya sahip olan "Mafia: The Old Country," oyunculara İtalya’yı özgürce keşfetme imkanı sunuyor. Harita, küçük kasabalardan büyük şehirlere kadar geniş bir çeşitlilik sunuyor. Oyuncular, görevler sırasında İtalya’nın farklı bölgelerine seyahat ederken çeşitli yan görevler ve etkinliklerle de karşılaşıyor. Üzüm bağlarında gizli toplantılar düzenlemekten, yerel halkla ilişki kurmaya kadar birçok detay, oyuncuları oyunun atmosferine daha fazla çekiyor.

Oyuncular, yalnızca Antonio’nun hikayesine odaklanmakla kalmıyor, aynı zamanda kendi mafya ağını kurup yönetebiliyor. Oyunda, mafya dünyasında ilerlemek için stratejik kararlar almak büyük önem taşıyor. Hangi aileyle iş birliği yapacağınızı seçmek, hangi düşmanları etkisiz hale getireceğinizi planlamak ve sadakati yönetmek, oyuncuların başarısında belirleyici rol oynuyor. Bu sistem, oyunun yalnızca aksiyon odaklı değil, aynı zamanda düşünmeye ve planlamaya yönelik bir deneyim sunmasını sağlıyor.

Görev tasarımı, hem dramatik hem de aksiyon dolu unsurları içeriyor. Oyuncular, suikastlar, kaçakçılık operasyonları, büyük banka soygunları ve aileler arası çatışmalara katılarak mafya dünyasının zorlu yüzünü deneyimleyebiliyor. Her görev, oyunculara farklı oyun stillerine uyum sağlayabilecek esneklik sunuyor. Sessizce ilerlemek isteyen oyuncular, düşmanlarını gizlice alt edebilirken, doğrudan çatışmayı tercih edenler, döneme uygun silahlarla aksiyonun tadını çıkarabiliyor.

Grafik ve Ses Tasarımı
 

Mafia: The Old Country Unreal Engine 5 teknolojisiyle geliştirilerek oyunculara görsel bir şölen sunuyor. İtalya’nın tarihi yapıları, doğal manzaraları ve dönemin otantik atmosferi, detaylı bir şekilde işlenmiş durumda. Gölgelendirme, ışıklandırma ve karakter animasyonları, her sahneyi sinematik bir deneyim haline getiriyor. Özellikle gece sahneleri, atmosferik aydınlatma efektleriyle büyüleyici bir hava sunuyor.

Oyun, dönemin İtalyan halk müzikleri ve operalarıyla desteklenen bir müzik altyapısına sahip. Ses tasarımı, çatışmalardan günlük yaşam seslerine kadar detaylı bir şekilde işlenmiş. Karakter seslendirmeleri, oyuncuların hikayeye bağlanmasını sağlayacak şekilde etkileyici bir performans sergiliyor. Ayrıca, diyaloglarda kullanılan İtalyanca dokunuşlar, oyunun otantik havasını güçlendiriyor.

"Mafia: The Old Country," duyurulduğu andan itibaren büyük bir heyecan yarattı. Oyuncular, serinin köklerine dönmesini ve açık dünya keşiflerini içeren bir deneyim sunmasını memnuniyetle karşılıyor. Özellikle oyunun İtalya’da geçmesi, serinin hayranlarına farklı bir bakış açısı sunuyor. Sosyal medya platformlarında ve forumlarda yapılan tartışmalar, topluluğun oyunun potansiyeline duyduğu güveni ortaya koyuyor.

Ancak, bazı oyuncular, oyunun açık dünya yapısının hikaye anlatımını gölgeleyebileceği konusunda endişelerini dile getiriyor. Serinin önceki oyunlarında hikaye odaklı bir yapı benimsenmişken, açık dünya formatının bu odaktan sapabileceği düşünülüyor. Yine de, geliştirici ekip, hikayeye olan bağlılıklarını koruyacaklarını ve oyunculara hem geniş bir dünya hem de güçlü bir anlatı sunacaklarını belirtiyor.

Çıkış Tarihi ve Platformlar
 
 

"Mafia: The Old Country," 2025 yılında PlayStation 5, Xbox Series X/S ve PC platformlarında çıkış yapacak. Oyun, çıkışından önce bir beta süreciyle oyunculara test etme şansı sunacak. Bu süreç, topluluktan gelen geri bildirimlerle oyunun daha iyi bir hale gelmesine olanak tanıyacak.
Geliştirici ekip, oyun çıktıktan sonra da düzenli olarak yeni içerikler sunmayı planlıyor. Yeni görevler, kozmetik eşyalar ve hikaye genişletmeleriyle oyuncuların oyuna olan ilgisinin uzun süre korunması hedefleniyor. Ayrıca, topluluk geri bildirimlerine dayalı olarak dengelemeler ve iyileştirmeler yapılması bekleniyor.

Sicilya bölgesinde bulunduğumuz yapım içerisinde elbette yapacağımız hamlelerle mafya topluluğunun kökenlerine doğru inmek durumunda kalıyoruz. Oyunda geliştirici ekibin belirttiğine göre çarpıcı görseller, sinematik bir hikaye içeriği ve çok daha fazlası yer alıyor. Zaten geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen The Game Awards etkinliği kapsamında yayınlanan videoya bakacak olursak, sinematik bir görsel deneyimin oldukça ön planda olduğunu vurgulayabiliyor ve bu tarz detaylarla beraber oyunda tamamen tek oyunculu ve hikaye odaklı bir yapı ile karşı karşıya kalabileceğimizi aktarabiliyoruz. Bildiğiniz üzere ilk üç oyun serinin temel yapı taşını oluşturuyor. Ancak ilk oyun oldukça fazla beğenilmişken, üç oyun ne yazık ki açık dünyası sebebiyle yerden yere vuruluyor.
 
Durum böyle olunca, geliştirici ekip, ilk iki oyunda bahsi geçen mekaniklerin, içeriklerin ve hatta dünya yapısının dördüncü oyunda da olacağının vurgusunu yapıyor. En son çıkan oyuna bakacak olursak, açık dünyada gerçekten de birbirini tekrar eden görevlerle karşı karşıya kaldık. Sürekli olarak benzer mekanları bastık ve aynı şeyleri yapmaktan gerçekten de bir yerden sonra oldukça bıkkınlık gelebiliyor. Durum böyle olunca, elbette açık dünyada boş boş dolanmaktan ve aynı şeyleri yapmaktan ziyade dördüncü oyun açık dünya konseptini benimseyecek. Ancak açık dünyadaki görevler, ilk iki oyunda yer alan konseptle beraber bizlere sunulacak. Dolayısıyla açık dünya her ne kadar yer alsa da, yine de görev dizaynı doğrultusunda bu açık dünyaya istediğimiz şekilde keşfedebilecek ve böylece ilerlemek durumunda kalabileceğiz.
 
 
 
Oyunda yer aldığımız süre boyunca dikkat çekici ortamlara doğru geçiş yapabilecek, bu ortamları keşfedebilecek, açık dünyada neler olup bittiğini öğrenebilecek ve aynı zamanda arka planda yer alan bu detaylarla beraber hikayenin gidişatına konu olabileceğiz. Zaten oyunda tamamen tek oyunculu ve hikaye odaklı bir yapı yer aldığından dolayı, bu hikayenin hem ara sahnelerle hem de karakterler arası diyaloglarla beraber bizlere aktarılacağını aktarmakta fayda var. Hayatta kalma savaşı verebileceğimiz ve farklı ve ikonik karakterlerle karşı karşıya kalabileceğimiz yapımda, mafya sırlarını ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Bu sırların ne demek olduğunu doğrudan oyun içerisinde görmeye başlıyoruz ve 1900'lü yılların elbette acımasız yeraltı dünyasına doğru adım atmak durumundayız.

Oyunda yer aldığımız süre boyunca suçun kökenlerine doğru inmek durumunda kalıyoruz. Bu suçlarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyor ve dikkat çekici entrika içeriklerle beraber yolumuza bakabiliyoruz. Bunun dışında yine karakterler arası diyaloglarla beraber, elbette arka planda komplolar kuran karakterlerin de olduğundan bahsedebiliriz. Bu karakterlerin elbette istediğimiz şekilde ortadan kaldırılmasını sağlayabiliyoruz. Hızlı bir şekilde ilerleyebileceğimiz hem araçlarla hem de videoda görebileceğimiz gibi atlarla beraber hızlı bir şekilde yolumuza bakabileceğimiz yapım içerisinde buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz.
 
Bu kısımda elbette neler olup bittiğini öğrenirken aynı zamanda hızlı bir şekilde yolumuza bakabiliyor ve daha fazla detay ile beraber yolumuzu en iyi şekilde değerlendirebiliyoruz. Bu tarz detayların akabinde ise, elbette hikayenin tamamen çizgisel olduğunu aktarmakta fayda var. Oyunda herhangi bir şekilde seçim yapabileceğimiz bir durum yer almayacak, yani seçimlerinizle beraber gidişatı herhangi bir şekilde yön vermeyeceğiz. Dolayısıyla oyunda rol yapma unsurları herhangi bir şekilde bulunmayacak, sadece aksiyon ve macera deneyimiyle aynı zamanda nişancı unsurlarıyla beraber düşmanları ortadan kaldırabileceğimiz bu tarz detaylarla beraber oyunda hızlı bir şekilde yerimizi alabilecek, buralarda neler olup bittiğini öğrenebilecek ve aynı zamanda yapacağımız hamleleri en iyi şekilde değerlendirmemiz gerekecek.
 
 
 
Oyunun aksiyon tarafına, yani savaş kısmına bakacak olursak, siper odaklı bir sistemin olduğundan bahsedebiliyoruz. Zaten sinematik fragmanı içerisinde de görebileceğiniz üzere, savaş sahnesine geçtikten sonra direkt olarak bir duvarın neslini ve farklı unsurların arkasına saklanıyor ve bu da oyun içerisinde doğrudan siper savaşlarının olacağının göstergesi olarak karşımıza çıkıyor. Zaten serinin temeline bakacak olursak, bu tarz siper savaşlarına katılabiliyor, herhangi bir nesnenin, duvarın veya daha farklı unsurun arkasından düşmanlara karşı silahımızı sıkabiliyor ve çok daha farklı detay ile beraber yolumuza bakabiliyoruz.

Bunun dışında yine fragmandan çıkarabileceğimiz üzere, elbette sadece yürüyerek veya yaya olarak değil, aynı zamanda at sırtında veya otomobillerin direksiyonuna doğru geçiş yaparak farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyoruz ve buralarda açık dünyada neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Dönemin tarzını ve temasını oldukça güzel bir şekilde yansıtacağına inandığımız oyun içerisinde, umuyoruz ki güzeldir hikaye içeriği ile de karşı karşıya kalabilir ve arkası dolu karakterlerinde olduğunu söyleyebiliriz. Farklı silahlarla yakın dövüş malzemeleri ile veya menzilli silahlarla beraber düşmanlar ortadan kaldırabiliyor. Bu silahların kullanımı tamamen bize ait oluyor ve bu silahlar arasında tahmin edebileceğiniz üzere tabancalar, makine tüfekleri, pompalı tüfekler ve çok daha fazlası yer alıyor. Tüm bu detaylarla beraber, elbette kendi yolumuza bakabiliyor ve bu yolda neler olup bittiğini öğrenmek durumunda kalıyoruz.
 
Mafia: The Old Country serinin köklerine geri dönerek, oyunculara hem nostaljik hem de yenilikçi bir deneyim sunmayı hedefliyor. İtalya’nın mafya dünyasında geçen bu dramatik hikaye, hem eski hayranları hem de yeni oyuncuları cezbetmeyi başarıyor. Geliştirilmiş görselleri, stratejik oynanışı ve derin hikayesiyle bu yapım, 2025’in en çok beklenen oyunlarından biri olmaya hazırlanıyor. Hangar 13, bu projeyle oyunculara yalnızca bir oyun değil, aynı zamanda etkileyici bir sinematik macera sunmayı vaat ediyor. "Mafia: The Old Country," mafya hikayelerine olan tutkunuzu yeniden alevlendirmeye hazırlanıyor.
Son olarak, oyunun Steam sayfası şu anda açık durumda. Dilerseniz bu sayfa üzerinden istek listenize ekleyebilir ve beklemeye koyulabilirsiniz. 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 4 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Epic Games'in Bugünkü Ücretsiz Oyunu Erişime Açaıldı 53 Sn önce Ocak Ayında PlayStation Plus'tan Ayrılacak Oyunlar 7 Saat önce 2si1: Oyun Konsollarının Geleceği, PS5 Pro Satışları ve Dahası 8 Saat önce Guacamelee Geliştiricisi Drinkbox Studios'tan Yepyeni Proje Yolda 27 Aralık Büyük Sızıntı 1999'daki Halo Demosunu Ortaya Çıkardı 27 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler