Microsoft ilk kez oyun konsolu geliştirdiğini duyurduğunda, herkes bu duruma biraz soğuk baktı. Çünkü 90’larda Microsoft hardware değil software programları ile biliniyordu. Neredeyse 20 yıl sonra Microsoft’un Xbox’ı, Sony ve Nintendo’ya karşı popüler hale geldi. Ama Xbox bir ülkeye rahatça ulaşamadı: Japonya.
Microsoft Xbox’ı 2001’de Amerika’da duyurduğunda, Japonya zaten bir oyun deviydi. O zamanlar Japonya en iyi geliştiricilere sahipti ve üç büyük konsolun da ana marketiydi: Nintendo, Sega ve Sony. Xbox, Japon geliştiricileri kendi oyunlarını geliştirmeleri için ve oyuncuların konsolu almaları için ikna etmesi gerekiyordu.
Günümüzde Microsoft hala konsolunu Japonya’ya satmak konusunda sıkıntı yaşıyor. International Data Corporation'a göre, 2019'un ikinci çeyreğinde dünya genelinde satılan 46,9 milyon Xbox One'ın yalnızca %0,3'ü Japonya’ya ait. Japonya video oyunlar için çok büyük bir market de olsa, VentureBeat’teki GamesBeat’in baş yazarı olan Dean Takahashi Microsoft’un Japonya marketine çok güvenmediğini belirtti. Takahashi, “Japonya, Microsoft için hala bir problem olsa da milyar dolarlar kazanmaya ihtiyaçları yok” dedi.
Microsoft’un CNBC’ye verdiği bir röportajda, Japonya’nın küresel oyun komitesi için çok önemli olduğu söylendi. Microsoft'un genel başkan yardımcısı Phil Spencer, “Japonya’nın oyun yaratıcılarının oyunlarını küresel ve geniş bir kitleye taşımak istiyoruz.” dedi.