Çok sayıda dövüş oyununun senaryosunun pek de iyi olmadığını biliyoruz. Oyuncuların büyük bölümü bu oyunları senaryosundan ziyade "oynanabilirliği" için tercih ediyor. Örneğin Street Fighter x Tekken'in senaryosunun ne kadar basit olduğunu göz önüne alalım.
Capcom USA başkan yardımcısı Christian Svensson'ın açıklamaları da bunu doğrular nitelikte. Firmasının dövüş serilerinin senaryo modlarının daha iyi hikayelere shaip olması gerektiğini söyleyen yetkili, sadece multiplayer modlarla işlerin yürümediğini belirtiyor.
Özellikle Tekken gibi dövüş oyunlarının senaryoya da büyük önem verdiğini görüyoruz. Street Fighter serisi ise senaryosu ile önplana çıkmaya çalışan bir seri değil. Svensson'ın dediği gibi kaliteli senaryoya sahip dövüş oyunlarına ilgi de artacaktır.