NetherRealm, yeni Mortal Kombat ile birlikte oyundaki karakterlerin arasındaki dengeyi dinamik olarak oyuncuların farkında bile olmadan ayarlayabileceği bir teknoloji geliştirmiş. Böylece güncellemeye gerek kalmadan oyundaki özel hareketlerin ve vuruşların daha fazla hasar vermesi ya da sınırlandırılması kolaylıkla yapılabiliyor.
Yapım ekibinden Ed Boon, "Eğer oyunda sonsuz döngü oluşursa (Programlamada çakılmaya neden olan sorunlar) ya da bir karakter çok güçlüyse hemen anında değiştirebiliyoruz." şeklinde açıklarken teknolojinin nasıl çalıştığıyla ilgili bir bilgi vermedi.
Bu teknolojinin aksine, Marvel vs Capcom 3 ya da Street Fighter IV gibi Capcom oyunlarında karakterler arasındaki dengenin sağlanması ya da oyunun bir sorununun giderilmesi için güncelleme yüklemeniz gerekiyor. Fakat Mortal Kombat'ta, güncellemeye gerek duyulmadan ve ruhunuz bile duymadan sorunlar giderilmiş olacak.