Yeni nesilin gözdelerinden birisi olan The Division hakkında yeni açıklamalarda bulundu yapımcı Ubisoft Massive ve kıyamet sonrası bir dünyada geçen oyunda askerimizin temiz su ve yemek bulmak için artıkları araştırma ve takaslama gibi yöntemlere başvuracağımız belirtti.
The Division'ın tasarım yönetmeni Axel Rydby, oyunun "medeniyetin çökmesi" temasına sahip olacağı ve günlük hayatta ulaşması oldukça basit olan hayati ihtiyaçların oyun alanına tükenmek üzere olan kaynaklar olarak yanısıtılacağını açıkladı:
"Temiz su ve yiyecek sadece dışarı çıkıp onları arayacağınız şeyler değil. Ayrıca bu ürünler, çok kıymetli takaslık kaynaklar olacak. Hayatta kalmak için su içme/yemek yeme temasını ise oyunda pek istemiyoruz. Evet, su ve yemek oyunun çok önemli bir parçası olacak ancak oyuncular hayatta kalmak için bunlara tamamen bağlı kalmayacaklar."
Karakterinizin ilerleyişi ve artıkları araştırma tarzı tamamiyle size bırakılmış durumda. Oyuna başladığınızda çantamızda sadece 72 saat süreliğine yeterli olacak malzeme bulunacak. Bir silah, bir zırh/kıyafet ile yola çıktığımız bu yolculukta ilerleyişimizi saülam temellere oturtabilmek için bolca araştırma yapmalı, yağmalamalı ve teçhizatlarımıza yenilerini ve daha iyilerini eklemeliyiz. Oyun bu yönüyle RPG türünden ilham almış durumda.
Yapımcılarla gerçekleştirilen söyleşide New York'da gördüğümüz terk edilmiş arabaların, oyuncular tarafından kullanılıp kullanılamayağı yönünde gelen sorulara cevap veren oyun tasarım yönetmeni Rydby, soruya şöyle bir cevap verdi:
"Medeniyet çöker, aniden su ve yemek için avlanacak pozisyona gelirseniz öylece mahallenizdeki bakkala gidip istediğinizi alamazsınız. Sahip olduklarınızı korumalı ve yine sahip olduğunuz önemli kaynakları nasıl kullanmanız gerektiği üzerine düşünmelisiniz. Şayet benzininiz olsaydı bunu temiz suya ulaşmak, jeneratörü çalıştırıp yemeğinizi pişirmek veya elektriğe kavuşmak için mi kullanırdınız yoksa araba kullanmak mı? Ben ne yapacağımı biliyorum."