Battlefield: Bad Company'yi İyi Oyun Yapan Neydi?

24.06.2014 14:52 B.Onur Yıldız

 
     Battlefield hayranlarından bazıları uzun zamandır yeni bir Bad Company oyunu bekliyor. Bu açıdan duyurulan yeni oyunun Hardline olması onlar için bir hayal kırıklığı oldu denebilir.
 
     DICE patronu Karl-Magnus Troedsson, Eurogamer'a bazı açıklamalarda bulundu. Hardline yerine Bad Company 3 yapmaları gerektiğini söyleyen insanlar olduğunu belirten Troedsson, DICE'ın Bad Company oyunlarında beğenilen şeyin tam olarak ne olduğunu bilmediğini söyledi. 
 
     Battlefield: Bad Company, 2008'de PS3 ve Xbox 360 için çıktığında, oldukça iyi yorumlar almıştı. O dönemde "konsoldaki en iyi FPS deneyimi" olarak nitelendirilen oyun, ayrıca seride bir senaryo moduna da sahip olan ilk oyundu. 2010'da onu takip eden devam oyunu Bad Company 2 ise konsolların yanı sıra PC'ye de çıkıp yine çok olumlu yorumlar almayı başarmıştı. Ancak o zamandan beri Bad Company serisiyle ilgili yeni oyun duyurulmadı, DICE Battlefield 3, 4 ve şimdi de Hardline ile ilgilenmekte. 
 
     Troedsson şunları belirtti: "Bazı oyuncular kontrolleri daha hızlı bulduğunu söylüyor. Kimisi de senaryo modundaki karakterleri ve mizahı sevdiğini belirtiyor. O halde biz de düşünüyoruz; eğer bir devam oyunu yapacaksak tam olarak neler yapmalıyız? Serinin hayranları yaptığımız en iyi multiplayer modunun Bad Company 2'de olduğunu söylüyorlar ancak bunun nedenini tam olarak açıklayamıyorlar. Bu bizim için de oldukça zor oluyor. Onun gibisini bir daha yapabilir miyiz? Elbette. Bizim de kendimize göre teorilerimiz var."
 
      Peki DICE yeni bir Bad Company oyunu yapacak mı? EA patronu Andrew Wilson birkaç gün önce yeni çıkacak oyunun şimdiden Battlefield 4 olarak tahmin edilmemesi gerektiğini belirtmişti. Bu belki ihtimalleri biraz güçlendirir. Troedsson ise bu soruya "bekleyin ve görün" yanıtını veriyor.  
 
     
 
      

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Battlefield: Bad Company 2 Platformlar: ÇOKLU PLATFORM Geliştirici: Dice Dağıtıcısı: EA Games Tür: FPS Çıkış Tarihi: 2 Mart 2010
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 28 Forumda Görüntüle
Ertugruly 24.6.2014 15:07:26

Şehirden ne kadar çok uzaklaşırlarsa o kadar iyi.

waltran 24.6.2014 15:11:49

Para gözlülük olmaması ve SAVAŞ ALANI!!! COD özentiliği değil. battlefield deyipte saçma sapan oyunlar çıkarırsanız...

darknesfx 24.6.2014 15:16:10

.bad company 2 den sonra vietnam gibi harika bi ek paket sunabilen şirket, her ne oluyosa bi kac yıl icinde balon oyunlar yapıp balon dlc lerle milleti activisiondan daha fena yolar hale geldi. bence bad company 2 tadında bi oyun yapmak istiyolarsa oyundaki karambol olayını cözmeleri gerek. en ufak bi strateji olmaksızın haritada koşan bi ton adam. ayrıca bf3 ve bf4 arcade oyun tarzına oldukca yer vermiş iki oyun ama battlefield ın özü bu değil. eski günlere geri dönmek istiyolarsa oyunda vuruş ve çatışma hissini vermeliler bad company 2 de catışma hissi vardı ama maalesef yeni oyunlar arcade

Deadpool1239 24.6.2014 15:21:28

YIKILABİLİRLİK VARDI B AKILSIZ CEO :D ADAMIN HALA KAFA BASMIYO YA KÜÇÜK İKİ KATLI EV YAPIN HERYERİ YIKILSIN ÇOK ZOR BİRŞEY DEĞİL Kİ

AdamJensen 24.6.2014 15:23:10

Battlefield'ın severek oynadığım tek oyunu.

thanatos03 24.6.2014 15:24:24

o donemdeki en iyi fps oyunlarindan biriydi severek ve bikmadan oynadigim oyun.

kongking 24.6.2014 15:26:47

quote:

Orijinalden alıntı: darknesfx .bad company 2 den sonra vietnam gibi harika bi ek paket sunabilen şirket, her ne oluyosa bi kac yıl icinde balon oyunlar yapıp balon dlc lerle milleti activisiondan daha fena yolar hale geldi. bence bad company 2 tadında bi oyun yapmak istiyolarsa oyundaki karambol olayını cözmeleri gerek. en ufak bi strateji olmaksızın haritada koşan bi ton adam. ayrıca bf3 ve bf4 arcade oyun tarzına oldukca yer vermiş iki oyun ama battlefield ın özü bu değil. eski günlere geri dönmek istiyolarsa oyunda vuruş ve çatışma hissini vermeliler bad company 2 de catışma hissi vardı ama maalesef yeni oyunlar arcade
Hocam bc2 de dediginiz gibi harita buyukde olsa 24 kisiye ragmen catisma hissi vardi. Bf3 ve bf4 te (64 kisi olmasina ragmen) gercekten de arcade olmus, catisma hissini bir turlu alamadim yapay san ki. Bf3 ve bf 4 e kotu demiyorum, bf3 ve bf4 iyi ise bc2 sahaserdi, demek istedigim bu.

kongking 24.6.2014 15:33:44

Hocam benim diyecegimi agzimdan aldin. meselede o bc ve bc2 yi zevkli yapan en onemli detay iki katli binalari haritaya mukemmel adapte etmislerdi. Ps4 olmasina ragmen hala bc2 oynarim acayip zevkli multisi.

Wayward Son 24.6.2014 15:47:23

En sevdiği MP oyun BC2 olan biri sıfatıyla, sen kafanı yorma EA ben sana sıralayayım: 1) Müthiş sınıf dengesi vardı. Taş - kağıt - makas mantığı sınıflar arasında çok iyi oturtulmuştu. Medic, Assault, Recon ve Engineer sınıfları vardı. Haritaya göre hepsinde ustalaşmanız gerekebiliyordu. Yani taktiksel olarak daha çok kafa yoruyor, daha çok düşünüyordunuz. 2) Yıkım özelliği efsaneydi, hemen hemen tüm binalar yıkılıyordu. BF4 ile bu özellik geri geldi neyse ki. BF3 çok kısırdı. 3) Haritalar ve temaları çok çeşitliydi. Tropik, çöl, karlı vs. birçok farklı temada sıkılmadan oynuyorduk. Her bir harita kendi içerisinde feci eğlenceliydi. Tek bir yola değil, birden çok alternatife sahiptiniz. BF4 haritaları yine bu anlamda BC2 kadar olmasa da keyifli diyebiliriz. 4) Araçlar ve araç kullanımı çok eğlenceliydi. Hele bir yandan Skype açıp bir yandan da arkadaşınızla aynı araçta gitmenin keyfi başka hiçbir şeyde yoktu. ATV falan BF'de vardı ama o haritalarda ATV'nin efektifliği çok daha fazlaydı. Az yardırmadık düşman hattının arkasına. Resmen stealth-action çevirdiğimiz dönemler oluyordu. 5) Silahlar BF3 ve 4'e göre daha az ama daha efektifti. Ona keza vuruş hissi de daha toktu. Gadget ve diğer öğeler yine sınıf dengesine göre güzel dağıtılmıştı. 6) Arayüz çok sadeydi. Ekstra bir menüye girmeden tüm silahları, ekipmanları değiştirebiliyorduk. Bir multiplayer oyuna katılmak daha pratikti. Multiplayer için hız kavramının ne kadar önemli olduğunu söylememe gerek yok. BC2, arayüzüyle büyük nimetti. 7) BC serisi özellikle konsol temel alınarak geliştirildiği için crosshair ve karakter boyutları daha büyüktü. Bunun amacı, daha kolay adam vurulmasını sağlamaktı. BF3 ve 4'te crosshair küçüldü, adamların boyutları da ufaldı (haritalar daha da büyüdü çünkü). Dolayısıyla konsollar tarafında BF oynamak biraz daha zorlaştı. Küçük crosshair kullanmak için (merak eden BC2 Red Dot Sight ile BF3-4'ün RDS'sini konsolda karşılaştırsın) mouse hassasiyeti şart. Bu yüzden PC'de çok daha keyifli oyun. Yeni BF-BC oyunlarında bu detaya dikkat edilmeli. 8) Senaryo modu müthişti çünkü karakterler keyifliydi. Klasik Amerikan aksiyon filmi senaryosu (BF3-4) yerine zevk alarak oynadığınız bir tecrübe sunuyordu. 9) Daha az adam var diye daha az eğlence olacak diye düşünmeyin. Evet 32 vs 32 değildi oyun ama çatışmalar kesinlikle daha keyifliydi. 32 vs 32 için BF4 haritaları bile yer yer ufak kalabiliyor. Elbette özellikle BF4 ile BC2'de eksik olan birçok özellik seriye katıldı. İnkar etmeyelim. Ancak bir eğlence yüzdesi olsa, "BF4 mü BC2 mi?" diye sorsalar, "BF4'ten %65, BC2'den %90 oranında keyif aldım" derim. EA BC2 Remake'i bile yapsa ilk alacak adamlardan biri kesinlikle ben olurum. Bu kadar rafine ve eğlenceli bir multiplayer deneyimi zor bulunur. Unutmadan, BC 2 Limited Edition almıştım. Normal versiyon ile aynı fiyataydı. Ve Limited aldığınız zaman daha sonradan oyuna eklenen tüm haritalara bedavadan sahip oluyordunuz. 80 TL vermiştim, bir daha para bayılmamıştım (Vietnam hariç). Şimdi uçan kuşa DLC diyerek para isteyen EA'in bence en çok önem vermesi gereken nokta budur: Amatör ruh. Her şey para almak değil, güzel oyun yapmak olmalı.

kongking 24.6.2014 15:58:26

quote:

Orijinalden alıntı: Wayward Son En sevdiği MP oyun BC2 olan biri sıfatıyla, sen kafanı yorma EA ben sana sıralayayım: 1) Müthiş sınıf dengesi vardı. Taş - kağıt - makas mantığı sınıflar arasında çok iyi oturtulmuştu. Medic, Assault, Recon ve Engineer sınıfları vardı. Haritaya göre hepsinde ustalaşmanız gerekebiliyordu. Yani taktiksel olarak daha çok kafa yoruyor, daha çok düşünüyordunuz. 2) Yıkım özelliği efsaneydi, hemen hemen tüm binalar yıkılıyordu. BF4 ile bu özellik geri geldi neyse ki. BF3 çok kısırdı. 3) Haritalar ve temaları çok çeşitliydi. Tropik, çöl, karlı vs. birçok farklı temada sıkılmadan oynuyorduk. Her bir harita kendi içerisinde feci eğlenceliydi. Tek bir yola değil, birden çok alternatife sahiptiniz. BF4 haritaları yine bu anlamda BC2 kadar olmasa da keyifli diyebiliriz. 4) Araçlar ve araç kullanımı çok eğlenceliydi. Hele bir yandan Skype açıp bir yandan da arkadaşınızla aynı araçta gitmenin keyfi başka hiçbir şeyde yoktu. ATV falan BF'de vardı ama o haritalarda ATV'nin efektifliği çok daha fazlaydı. Az yardırmadık düşman hattının arkasına. Resmen stealth-action çevirdiğimiz dönemler oluyordu. 5) Silahlar BF3 ve 4'e göre daha az ama daha efektifti. Ona keza vuruş hissi de daha toktu. Gadget ve diğer öğeler yine sınıf dengesine göre güzel dağıtılmıştı. 6) Arayüz çok sadeydi. Ekstra bir menüye girmeden tüm silahları, ekipmanları değiştirebiliyorduk. Bir multiplayer oyuna katılmak daha pratikti. Multiplayer için hız kavramının ne kadar önemli olduğunu söylememe gerek yok. BC2, arayüzüyle büyük nimetti. 7) BC serisi özellikle konsol temel alınarak geliştirildiği için crosshair ve karakter boyutları daha büyüktü. Bunun amacı, daha kolay adam vurulmasını sağlamaktı. BF3 ve 4'te crosshair küçüldü, adamların boyutları da ufaldı (haritalar daha da büyüdü çünkü). Dolayısıyla konsollar tarafında BF oynamak biraz daha zorlaştı. Küçük crosshair kullanmak için (merak eden BC2 Red Dot Sight ile BF3-4'ün RDS'sini konsolda karşılaştırsın) mouse hassasiyeti şart. Bu yüzden PC'de çok daha keyifli oyun. Yeni BF-BC oyunlarında bu detaya dikkat edilmeli. 8) Senaryo modu müthişti çünkü karakterler keyifliydi. Klasik Amerikan aksiyon filmi senaryosu (BF3-4) yerine zevk alarak oynadığınız bir tecrübe sunuyordu. 9) Daha az adam var diye daha az eğlence olacak diye düşünmeyin. Evet 32 vs 32 değildi oyun ama çatışmalar kesinlikle daha keyifliydi. 32 vs 32 için BF4 haritaları bile yer yer ufak kalabiliyor. Elbette özellikle BF4 ile BC2'de eksik olan birçok özellik seriye katıldı. İnkar etmeyelim. Ancak bir eğlence yüzdesi olsa, "BF4 mü BC2 mi?" diye sorsalar, "BF4'ten %65, BC2'den %90 oranında keyif aldım" derim. EA BC2 Remake'i bile yapsa ilk alacak adamlardan biri kesinlikle ben olurum. Bu kadar rafine ve eğlenceli bir multiplayer deneyimi zor bulunur. Unutmadan, BC 2 Limited Edition almıştım. Normal versiyon ile aynı fiyataydı. Ve Limited aldığınız zaman daha sonradan oyuna eklenen tüm haritalara bedavadan sahip oluyordunuz. 80 TL vermiştim, bir daha para bayılmamıştım (Vietnam hariç). Şimdi uçan kuşa DLC diyerek para isteyen EA'in bence en çok önem vermesi gereken nokta budur: Amatör ruh. Her şey para almak değil, güzel oyun yapmak olmalı.
Bc2 remake NOKTA. ilk alacaklarin arasina bende girdim.

Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
DOOM: The Dark Ages'in Çıkış Tarihi Sızdırıldı 20 Aralık STALKER 2: Heart of Chornobyl Maliyetini Karşıladı 20 Aralık Elden Ring: Nightreign'de Dark Souls'tan Düşmanlar Bulunacak 20 Aralık XDefiant'ın Son İçerik Güncellemesi Yayınlandı 20 Aralık Black Desert Steam'de Ücretsiz Oldu: Kalıcı Olarak Hesabınıza Ekleyin 20 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler