"EA, Açık Dünyaya Yöneliyor Çünkü Oyuncuları Daha İyi Söğüşlüyorlar"

Yukarıdakiler aslında yayıncı için Dolar işaretli banknot
23.10.2017 19:25 Gökhan Yılmaz

 
      Mass Effect: Andromeda'nın serinin en iyi oyunu olmadığı ortada ve yapımcı Bioware Montreal'in EA'in bir başkası stüdyosu EA Motive ile birleşmesine neden olmuştu. Oyundan da kısa süre içerisined senaryo modu desteği çekilmişti. Eski stüdyo çalışanlarından Manveer Heir, işin kaynağında paranın olduğunu söyledi.
 
      Yapmış olduğu röportajda açıklamaları şu şekilde oldu: "EA içerisinde işler gerçekten de bu şekilde yürüyor. Daha çok açık dünya merkezli oyun geliştirmek için yapımcıları zorluyorlar çünkü bu şekilde işi daha kolay paraya dökebiliyorlar. Kullandıkları motto da şu: "Tekrar tekrar gelmelerini sağlayın." Oyuncuların umursadıkları şey mikro ödemelerle kart paketleri almak. O yüzden Mass Effect 3'e kart paketleri ekledik. Yoksa oyuncuların sürekli oyuna geri gelmesini nasıl sağlardık ki? 60-100 saat oynayıp bırakırlardı.
 
     Burada sorun şu, oyun geliştirirken bize ayrılan bütçeleri 100 Milyon Dolar'ın üzerine çıkardık ve buna rağmen oyunlar için iyi bir senaryo modu geliştiremiyoruz. Neden ikisine de sahip olamıyoruz? Neden illa iyi bir Multiplayer ya da iyi bir senaryo olmak zorunda? Bunun nedeni EA ve onun gibi büyük yayıncıların sadece yaptıkları yatırımı ve ondan maksimum kazanç elde etmeyi önemsemesi. Oyuncuların ne istediklerini hiç önemsemiyorlar, oyuncuların neye para ödeyeceğini önemsiyorlar. Bu noktada mikro ödemelerle dönen paranın miktarını bir anlamanız gerekiyor.
 
     Mass Effect 3 ile kart paketleri satarak dünyanın parasını kazandık, o kadar başarılı olduk ki bunun sonucunda Dragon Age'e Multiplayer eklendi. Yani EA'in daha önce Multiplayer modu olmayan oyunlarına Multiplayer'ın gelmesinin sebebi bu, çünkü turnayı gözünden vurduk ve tonla para kaldırdık. Sürekli bir gelir elde etmeyle oyunu tek bir sefer satmayı bir karşılaştırın. Mass Effect Multiplayer kartlarına 15.000$ harcayan adamlar biliyorum."
 
     Açıklamalar bu şekilde. Oyun dünyasının durumu ortada. Eğer yüksek bütçeli oyunlara çok para harcandığı için sahip oluyorsak, bunun karşılığında da her yönüyle iyi yapımlara hayır demeyiz. İsteyen istediği kadar parayı vermekte serbest. Ama sonuçta olay sadece paraya odaklanıyor, herşeyi yoluna uygun yapanlar azalıyor.
 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Mass Effect: Andromeda Platformlar: PC PS4 XBOX ONE Geliştirici: Bioware Dağıtıcısı: EA Games Tür: Action RPG Çıkış Tarihi: 23 Mart 2017
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 19 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
PlayStation Patronu Eski Serileri Canlandırmaya Açık Olduklarını Belirtti 28 Aralık Epic Games'in Bugünkü Ücretsiz Oyunu Erişime Açaıldı 28 Aralık Ocak Ayında PlayStation Plus'tan Ayrılacak Oyunlar 28 Aralık 2si1: Oyun Konsollarının Geleceği, PS5 Pro Satışları ve Dahası 28 Aralık Guacamelee Geliştiricisi Drinkbox Studios'tan Yepyeni Proje Yolda 27 Aralık
Forumdan Konular
DH'den Haberler