MMORPG dediğimizde ilk aklımıza gelen şeylerden biri oyun sonudur. Oyun sonu, yarattığınız karakterin son seviyeye ulaşması sonucunda oyunun içeriğinin size ne sunduğu ile değişir aslında. Bazı MMORPG'ler oyun sonunda size sadece zindan ve Heroic zindanlar sunarken, bir çok oyun Raid'de sunuyor. Raid genelde 20 ve üzeri kişi yapılan, oyunun büyük düşmanlarının öldürülmeye çalışıldığı kıyası kıyasına, taktik gerektiren bir savaştır. Genellikle çok uzun sürer ve bir çok kez ölürsünüz, bunun da farkında olan bir çok oyun yapımcısı değişik yöntemlere gitmeye çalışıyorlar bu aralar. Bunun en büyük sebebi ise bütün gün çalışan oyuncuların oynadıkları oyundan, en az oyunu bütün gün oynayan oyuncular kadar zevk almasını sağlamak.
Rift kesinlikle MMORPG dünyasına getirdiği yeniliklerle konuşulan bir oyun. Şimdi ise yapımcılar Raid sistemine yenilikler ekliyorlar. Chronicles of Telara ile gelen ve Hammerknell'in içinde yer alan Raid zindanı eskiden 24 kişi ile yapılabilirken şimdi ise 2 kişi hatta çok iyi eşyalarınız varsa tek kişi bile yapılabilecek. İşin bir diğer güzel kısmı ise Raid'in konusunun aynı kalmayacak olması. Yapımcılar bu raid zindanının konusunun, yaratıkların, büyük düşmanların hepsinin değişikliğe uğrayacağını belirtiyor. Yapımcılardan Simon, özellikle belirtiyor; "Raid zindanını kaldırmıyoruz, bu aynı zindanın içinde yepyeni bir yolculuk olacak."
Daha önce de bir kaç MMORPG buna benzer yenilikler getirmişti oyunlarına, bakalım Rift'in yaptığı ne kadar beğenilecek?