Gothic, Risen ve Elex oyunlarını geliştiren Piranha Bytes'ın, 25 yılı aşkın bir sürenin ardından kapatıldığı bildirildi. CD Action'a konuşan eski bir çalışana göre Alman stüdyonun ana şirketi Embracer Group, Haziran ayı sonunda faaliyetlerini durdurdu.
Piranha Bytes oyuncular tarafından sevilen bir stüdyoydu
Ocak ayında Piranha Bytes stüdyosu, çatı şirketi Embracer tarafından yeniden yapılanma sürecine girdi. Bu sürecin bir parçası olarak şirket kapanma tehlikesiyle karşı karşıya kaldı. Her ne kadar bu eşiğe gelse de ekip, Unreal Engine 5 oyun motorunu kullanarak Gothic'e benzeyen yeni bir karanlık fantezi oyunu geliştirmek için Embracer'dan nakit yardımı talep etti. Ancak bu talebin karşılıksız kaldığı ortaya çıktı.
Kapatıldığı bildirilen Piranha Bytes şu anda herhangi bir resmi açıklama yapmamış durumda. Oyun sektöründeki önemli kişiler böyle bir açıklamanın gelmeyeceğini ve stüdyonun sessiz sedasız kapalı kapılar ardında kepenk indirdiğini vurguluyor.
1997 yılında kurulan Piranha Bytes, Mayıs 2019'da Embracer tarafından satın alındığında yaklaşık 31 tam zamanlı geliştiriciye sahipti. Gothic stüdyosunun kapanacağına dair haberler, Piranha Bytes'ın kıdemli kişileri Björn Pankratz ve Jennifer Pankratz'ın yeni bir stüdyo kurmasıyla aynı zamana denk geliyor.