2. Dünya Savaşı teması daha önce bir sürü first-person shooter oyununa konuk oldu ve hatta Battlefield serisinde de işlendi ancak DICE Battlefield V ile yepyeni bir 2. Dünya Savaşı deneyimi sunacaklarını iddia ediyor.
"Sıradaki Battlefield’ı planlarken 2. Dünya Savaşı’na geri dönme fırsatı bir kez daha doğdu. Bu dönemle ilgili oyunlar hep aynı şeylere değiniyordu ve artık oyuncuları yormuştu. Biz o aynı kıyı çıkarmalarını, benzer muharebeleri tekrarlamak istemedik. Battlefield 1’de kullandığımız 'daha önce anlatılmamış, oynanmamış, görülmemiş' yaklaşımını koruduk. Böylece beklentileri karşılamak zorundaymışız gibi hissetmekten kurtulduk ve bizi heyecanlandıran şeylere odaklanabildik."
Beklenmedik Yerlerde Savaş
DICE tarafından belirtilene göre, Battlefield V'te Battlefield 1942’nin mekanlarına tekrar gitmek yerine başka yerleri keşfetmeye ve oyuncuların bilmeme ihtimali olabilecek savaş hikayeleri anlatılacak.
Battlefield V çok oyunculuda çatışmalar tarlalarda, bataklıklarda, köprülerde, kanallarda ve yıkılmış kentlerin enkazında geçiyor. Nerede savaşmayı seçerseniz seçin, mekanların hepsi zaman içinde nispeten unutulmuş olmakla birlikte kilit önem taşıyan yerler.
Tanıtım fragmanı buna bir örnek. Bu videoda savaşın başında Kuzey Fransa’daki yoğun çatışmalar gösteriliyor. 2. Dünya Savaşı'yla özdeşleşmiş unsurları deneyimleyeceksiniz; mesela görev açısından kritik önem taşıyan bir köprünün yanına gökten düşen hava indirme askerleri. Ama bu sefer bu indirmeler, Almanların, Escaut boyunca uzanan İngiliz mevzilerine yaptığı taarruz kapsamında olacak. Bunun sonrasında Dunkırk'teki dramatik olaylar vuku bulmuştu.
Tek oyunculu mod olan War Stories’de de beklenmedik mekanlar var. Battlefield V, İsveç'in Stockholm kentinde geliştirildiği için ekibin aklına gelen ilk yer Norveç olmuş. Burada, Alman işgali sırasında Norveç direnişinde yer alan genç bir savaşçının hikayesi anlatılıyor Hikaye, dünyayı kurtarmak gibi genel bir tema yerine daha samimi bir bakış açısını ele alıyor: sevdiklerimizi kurtarmak. DICE anlatılan her hikayede bir sonraki adımda ne olacağını asla bilememeniz için yeni açılar, yeni paletler ve yeni oyun mekanikleri kullanmak istiyor.
Bölüğünüzdeki Askerlerle Sürekli Değişen Bir 2. Dünya Savaşı Deneyimi
Battlefield V dünyasındaki serüveniniz kendi Bölüğünüzle başlayacak. Bu Bölükteki askerlerin her birini parlatıp öne çıkarmak sizin elinizde. Niyetimiz, 2. Dünya Savaşı’ndaki serüveniniz boyunca Bölüğünüzdeki askerler ve taşıtlarla birlikte gelişmeniz. Askerlerinizin, silahlarınızın ve taşıtlarınızın sadece görünümlerini değil, oynanışlarını da istediğiniz gibi uyarlayabilecek ve baştan yaratabileceksiniz.
Bölük size daha kişisel ve taktiksel bir deneyim yaşatacak. Giydiğiniz postallar sizin askerlerinize özel olacak ve taşıtlarınızın görünümünü değiştirebileceksiniz. Yüz, giysi ve savaş boyası seçimlerini değiştirerek erkek ya da kadın askerlerinizin görünümünü belirleyip sınıf, arketip ve ekipman seçimleriyle de oynanışlarını ayarlayacaksınız.
Büyük Teknolojik İlerlemelerin Yaşandığı Bir Dönemin Silahları ve Taşıtları
"Battlefield V’in hem gerçek hem de beklenmedik bir 2. Dünya Savaşı olmasını istiyoruz. Yani hiç bilinmeyen ve çok iyi bilinen unsurlar arasında ince bir dengeyi tutturmamız gerekiyor. Bu durum özellikle silahlar ve taşıtlar için geçerli.
2. Dünya Savaşı sırasında askeri teçhizatların evrimini yakından inceledik; tarihsel gerçeklerden kopmadan oyun mekaniğini etkileyen araçlar sunmak için yeni bakış açıları bulmaya çalışıyoruz. Tabii ki dönemin klasik silahlarını kullanabileceksiniz ama savaş meydanında V1 Roket saldırısı gibi yıkıcı şeylere de tanık olacaksınız.
“İcatlar gereklilikten doğar” derler. 2. Dünya Savaşı sırasında yaşanan, eşi benzeri görülmemiş teknolojik evrim için kesinlikle doğru bir söz. Mesela tank şasisi genel hatlarıyla aynı kalırken tankın üstünde ve yanlarında çok hızlı iyileştirme ve uzmanlaşma görülmesi buna iyi bir örnek. Battlefield V’te bu gerekliliklerin sonuçlarını çok net göreceksiniz; mesela mobil uçaksavarla aynı şasiyi kullanan bir hafif tank kullanırken.
Daha önce defalarca gördüğünüz, artık kalıplaşmış taşıtları aynı mekanda size göstermek de istemiyoruz. Taşıtların, silahların ve askerlerin kendi öyküleri olsun istiyoruz; baktığınızda onun başından neler geçtiğini size düşündürsün istiyoruz. Taşıtlar çoğu zaman seyyar evler gibiydi. Sonu gelmeyen çatışmaların izlerini mutlaka taşımalılar. Savaşta kişiselleştirici müdahaleler ve modifikasyonlar yaygın olarak görülmüştü. Biz de bunu oyuna taşıyarak kendi kişiliğinizi ve oyun tarzınızı yepyeni biçimlerde görselleştirmenize olanak tanıdık."