Yeni nesil konsollarla birlikte daha fazla 60 FPS'de çalışan oyun görmeyi umut ederken, genel anlamda çok fazla 60 FPS'de sabit çalışan oyun duyurusuyla karşılaşamadık. Ryse da bunlardan birisiydi. Grafiksel açıdan oyun sektöründe başarılı işler yapan Crytek'in kurucularından Cevat Yerli, FPS kıyaslaması adına konuştu.
Cevat Yerli'nin konuyla ilgili açıklamaları şu şekilde; "Oyunların 60 FPS'de mi yoksa 30 FPS'de mi çalışacağı yapımcının tercihine kalmış bir şeydir. Örneğin biz Ryse'da 30 FPS'yi tercih ettik. Bu tercihle birlikte daha güçlü ışıklandırma, daha iyi çevre ve karakter detayı sunma imkanına eriştik. Böylelikle Ryse, göze daha iyi hitap eden ve daha duygusal bir oyun haline geldi. "
"Biz 30 FPS'yi tercih ettik. İnanıyorum ki, daha zengin bir dünya sunmak isteyen çoğu yapımcı da 30 FPS'yi tercih edecektir. Çünkü oyunları 60 FPS'de çalıştırmak için iki kat daha güçlü render hızına sahip bir donanıma ihtiyacınız var. Mesela son yıllarda 48 FPS'de çekilen animasyon filmlerini de gördük. Bunlar tamamen tercihle ilgili."