Epic Games, “önce geliştirici” yaklaşımını benimseyen, multiplatform olarak yeni oyun yayınlama girişimini duyurdu.
Epic Games Publishing'de yer alacağını duyuran ilk ortaklar; gen DESIGN (The Last Guardian), Playdead (Inside, Limbo) ve Remedy Entertainment (Control) oldu.
Epic Games, oyun geliştiricilerinin iddialı oyunlar yapmaya odaklanabilmesi için sektörün en geliştirici dostu şartlarına sahip olmayı hedefliyor. Bu şartlar:
- Geliştiriciler, ürettikleri eserlerin tüm fikri mülkiyet haklarına ve eserler üzerinde yaratıcılık açısından %100 kontrole sahip olacaklar.
- Epic Games Publishing, geliştirme maliyetlerinin %100’ünü karşılayacak. Buna geliştirici maaşlarından kalite güvencesi, yerelleştirme, pazarlama gibi pazara açılma maliyetlerine kadar tüm yayınlama maliyetleri de dâhil olacak.
- Geliştiriciler eserleri için adil bir pay alacak. Maliyetler düşüldükten sonra geliştiriciler tüm kârın en az %50’sini kazanacak.
Epic Games’in Kurucusu ve CEO’su Tim Sweeney, “Biz yayıncılarla çalışırken kendimiz için istediğimiz yayınlama modeli neyse, şu an onu oluşturuyoruz.” dedi.
Epic Games Publishing Genel Müdürü Hector Sanchez, "gen DESIGN, Remedy ve Playdead sektörün en yenilikçi ve yetenekli stüdyoları arasında. Oyun yapmaya sağlam bir vizyonla yaklaşıyorlar.” dedi ve şöyle devam etti: “Onlar kreatif tarafta tam kontrole sahip olacak, Epic de projeyi fonlayıp hizmet sunarak sağlam bir temel oluşturacak.”
Daha fazla bilgi, geliştirici ortaklar ve oyunlar önümüzdeki aylarda açıklanacak.