Borderlands serisi geliştiricisi Gearbox Software'da skandal bir olay daha yaşandı.
Gearbox Software, oyun sektöründe diğer firmalara kıyasla çalışanlarına ortalamanın altında maaş ödeyen bir firma ve bunu primlerle kapatmaya çalışıyor. Oyunlardan gelen işletme paylarının %60'ı şirkete ve yöneticilere giderken %40'ı çalışanlar arasında dağıtılıyor. Bu sistem firmanın kurulduğundan bu yana uygulanıyor.
2012'de Borderlands 2'nin büyük sükse yapmasından sonra çalışanlar iyi miktarda prim alabilmişti fakat Aliens: Colonial Marines (2013) ve Battleborn (2016) oyunlarından sonra ödenen primler ve ödenme aralıkları epey bir azaldı. Bu durumun Borderlands 3 ile değişmesi planlanıyordu.
Kotaku'nun altı farklı Gearbox Software çalışanından öğrenmiş olduğu bilgilere göre, firma bir yıl önceden çalışanlarına altı rakamlı prim ödeneceğinin sözünü vermiş ve bazı çalışanlar da planlarını buna göre yapmış. Fakat firmanın CEO'su Randy Pitchford dün düzenlenen bir toplantıda söz verilenin aksine çok daha düşük bir ödeme yapılacağını açıklamış. Randy Pitchford toplantıda ayrıca işletme payları sistemini beğenmeyenlere kapı orada diye de belirtmiş.
Üstüne üstlük bunun sebebi Borderlands 3'ün kötü satması da değil. Oyun maddi anlamda çok iyi satış ve gelir elde etti. Hatta 2K'nın ana şirketi Take-Two'nun CEO'su Strauss Zelnick, serinin en çok satan oyunu olmasını beklediklerini belirtti.
Sebep olarak oyunun üretim masraflarının çok olması belirtildi ve ayrıca şirket büyümeye gitmiş.
Bu arada Randy Pitchford'un 2016'da Borderlands 3'ün geliştirme süreci başlarken 12 milyon dolar bonus aldığını hatırlatalım.