Hikaye Odaklı Fotoğrafçılık Oyunu FOMOGRAPHY Duyuruldu

10.09.2024 16:00 Mehmet Tandoğan

 
 
Yayıncılığını DANGEN Entertainment ve geliştiriciliğini Brendan Keesing’in üstlendiği hikaye odaklı fotoğrafçılık macera oyunu FOMOGRAPHY resmi olarak duyuruldu. Açıklanan detaylara göre oyun 2025'in başlarında PlayStation 5, Xbox Series, Switch ve PC için piyasaya sürülecek. Oyunun PC sürümü ise Steam mağazası üzerinden yayınlanacak.
 
FOMOGRAPHY dokunaklı bir hikaye sunuyor
 
 
 
FOMOGRAPHY, dikkat çekici grafikleri ve sanat tarzına sahip bir fotoğrafçılık deneyimine adım atabileceğimiz bir yapıyı içeriyor. Oyunda geçmişi irdeleyebiliyor, çocukluğumuza dönebiliyor, geçmişimizi yeniden keşfedebiliyor ve unutulmuş ayrıntıları ve gizemleri ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Birinci şahıs kamera bakış açısıyla ilerleyebildiğimiz yapımda duygusal odaklı bir hikaye mevcut.
 
Zamanla kaybolan ancak sadece fotoğraflarla ortaya çıkan sırları açığa çıkarabileceğimiz yapımda, her görüntü yakaladığımızda çeşitli gizemler beliriyor ve bunları çözmek tamamen bizim işimiz oluyor. Dolu dolu yaşanmış bir hayatın gizemlerini ortaya çıkarabileceğimiz oyunda dokunaklı bir maceraya adım atmak durumunda kalıyoruz.
 
 
 
Oyun bizlere neler vadediyor?
 
FOMOGRAPHY, bağımsız oyun geliştiricisi Brendan Keesing tarafından hayata geçirilen, fotoğrafçılık ve keşif temalı bir bulmaca-macera oyunudur. Fotoğraf sanatını merkezine alan bu oyun, oyunculara dijital bir dünyada yaratıcı ve stratejik bir deneyim sunmayı hedefliyor. 2025 yılında piyasaya sürülecek "FOMOGRAPHY," görsel tasarımı, özgün mekanikleri ve sakinleştirici atmosferiyle oyun dünyasında dikkat çekmeye hazırlanıyor. Bu yazımızda, "FOMOGRAPHY"nin genel özelliklerinden, oynanış mekaniklerinden, grafik ve ses tasarımından ve elde ettiği başarıdan bahsediyoruz.

"FOMOGRAPHY," minimalist ve zarif bir sanat tasarımına sahip olan, rüya gibi bir dünyada geçiyor. Oyunun hikayesi, oyuncuların, bu soyut dünyada dolaşarak çeşitli sahneleri fotoğraflaması ve bu fotoğraflar aracılığıyla gizemleri çözmesi üzerine kurulu. Belirli bir hikaye örgüsü veya karakterler yerine, oyunun temel amacı oyuncuları keşfetmeye ve kendi anlatılarını oluşturmaya teşvik etmek oluyor.

Oyuncular, her seviyede benzersiz manzaralar, ilginç yapılar ve çeşitli nesnelerle dolu ortamları keşfediyor. Bu dünyayı anlamak ve ilerlemek için fotoğraf makinesi kullanarak belirli açılardan ve kompozisyonlarda sahneler çekmek zorunda kalıyorlar. Fotoğrafçılık sadece bir araç değil, aynı zamanda bulmacaların çözümüne giden bir yol haline geliyor. Oyun, hem görsel hem de zihinsel bir yolculuk sunuyor ve oyunculara çevreyi daha derinlemesine anlamaları için bir platform sağlıyor.

"FOMOGRAPHY," fotoğrafçılığı merkez alan benzersiz bir oynanış sunuyor. Oyuncular, belirli hedefleri ve gizli bulmacaları çözmek için fotoğraf makinelerini kullanarak sahnelerden parçalar yakalıyor. Fotoğraflar, oyuncuların keşfetmekte oldukları ortamlarla doğrudan etkileşim kurmalarını sağlıyor ve bulmacaların çözümüne katkı sağlıyor.
 
 

Dikkat çekici içeriği ile beraber oyun içerisinde istediğimiz gibi dolanabiliyor, sağı solu keşfedebiliyor ve buralarda neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyoruz. Hafızasını kaybeden yaşlı bir adam olarak ilerleyebileceğimiz yapımda kayıp anılarını yeniden ortaya çıkarmaya çalışıyorum ve burada yer aldığımız süre boyunca geriye dönüp onun hayatını zorlaştıran durumlara fotoğraflamamız gerekiyor. Bazı fotoğraflarla beraber eski sırlar açığa çıkabiliyor ve herhangi bir şekilde bu sırları kullanabiliyor ve buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Hayatın neşesine gittiğiniz yerleri tanıyabilir, insanları ve çok daha fazlasını keşfedebilirsiniz. Yapımda oldukça farklı sistemlerle karşı karşıya kalıyor ve kendinizi duygu yüklü bir hikaye içerisinde bulabiliyorsunuz. Dolayısıyla burada yer aldığınız süre boyunca elinizdeki fotoğraf makinesi ile istediğiniz gibi ilerleyebiliyor, yemyeşil Avustralya ormanlarında dolaşabiliyor, yeraltı mağaralarına bir dalış yapabiliyor ve hayat dolu kasabaların atmosferine kendinizi bırakabiliyorsunuz. Dolayısıyla yapının içerisinde yer aldığımız süre boyunca istediğimiz gibi ilerleyebiliyor ve buraları keşfetmek durumunda kalıyoruz.
 
Her ortamın içerisinde keşif unsurları farklılık gösterdiğini ve akabinde buralarda neler olup bittiğini öğrenebileceğimiz ipuçlarını barındırdığını söylemekte fayda var. Bu tarz detaylarla beraber anlık görüntüler alabiliyor ve bir sonraki keşif için kendimizi hazırlamak durumunda kalıyoruz. Zaten bu tarz oyunlarda bildiğiniz üzere oldukça rahatlatıcı bir deneyim bizleri bekliyor. Bu deneyimle beraber kendimize oyuna kaptırabiliyor ve fotoğraflamamız gereken birçok unsuru görebiliyoruz. Eski günleri hatırlayabileceğimiz ve anıları tekrardan gün yüzüne çıkarabileceğimiz yapımda yaşlı bir adam olarak buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Hatırlayamadığımız şeyleri burada hatırlamak durumunda kalıyor ve eski günlere giderek buradaki fotoğraflarla keşfedilecek bir dünyanın olduğundan bahsedebiliyoruz. Aynı zamanda bu fotoğrafladığımız anılarla beraber tekrardan o anıları yaşayabiliyor ve geçmişte neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. Objektifimiz karşısında görsel bir yolculuğa çıkabileceğimiz yapımda gerçekten de farklı bir atmosferin olduğundan bahsedebiliyor ve bu atmosferde kendimizi kaybetmek durumunda kalıyoruz. Dolayısıyla her bir oyuncu rahatlatıcı bir deneyimle karşı karşıya kalmaya hazırlanıyor.

Oyun içerisinde anıları tekrardan yakalayabiliyor, görsel bir yolculuğa dalış yapabiliyor ve farklı ortamlara doğru geçiş sağlayabiliyoruz. Bunun yanı sıra oyunda unutmayı tercih ettiğimiz şeylerin bile fotoğraflarla beraber tekrardan gün yüzüne çıktığını söyleyebiliyor ve her anlık görüntünün gerçekten dikkat çekici bir yapıya sahip olduğunu aktarabiliyoruz. Küçük ayrıntıların bile oldukça farklı sırları bünyesinde barındırdığı yapımda keşfedilecek bir dünyanın olduğundan bahsedebiliyor ve bu dünya aslında bizim içsel yolculuğumuza açılan bir kapıyı temsil ediyor. Anıları yakaladığımız, düşüncelerimizi varsaydığımız ve bize sınırlamasına izin vermeyen fotoğraflarla karşı karşıya kaldığımız yapımda kameramızı özelleştirebiliyor ve onu aslında bir yaratıcılığımızın uzantısı olarak kullanabiliyoruz. Dolayısıyla duygu yüklü bir macera ile karşı karşıya kalıyor ve aynı zamanda arka plan hikayesinin de bu denli ilgi çekici olduğundan bahsedebiliyoruz.
 
 
 
Oyunda sakin ve rahatlatıcı bir ortamın olduğundan bahsedebilir ve kendimizi oyuna kaptırmak durumunda kalıyoruz. Bu tarz detaylarla beraber oyun içerisinde istediğimiz gibi ilerleyebiliyor, sırtımızı yaslayarak oynayabileceğimiz bir yapı ile karşı karşıya kalıyor ve akabinde ise farklı travmaları unutmak ve onların karşısında güçlü bir şekilde durmak için büyük bir mücadeleye atılabiliyoruz. Dikkat çekici unsurlarla beraber yer alabildiğimiz her macera karşısında farklı fotoğraflarla karşı karşıya geliyor ve duyguları yakalayan lenslerle beraber kameramızı özelleştirip kişiselleştirebiliyoruz. Bu sayede her bir oyuncu burada farklı bir deneyim elde edebiliyor ve kendi deneyimini burada özelleştirip kişiselleştirebiliyorsunuz. Kasabanın renkli atmosferine dalış yapabileceğiniz, hareketli ortamlara bir bakış atabileceğiniz ve çok daha fazlasıyla yer alabileceğiniz yapımda maceramızla beraber kameramızın bize neler sunduğunu görebiliyor ve kendi maceramızı burada yakalamak durumunda kalıyoruz. Farklı anıları yakalayabileceğimiz filtrelerle, anıları boyayan filtrelerle ve hikayemizi hassasiyetle çerçevelerle beraber oyun içerisinde gerçekten güzel ortamlarda kendimizi bulabiliyor ve bu ortam içerisinde kendi deneyimimize özelleştirebiliyoruz.

Geçmiş sahneleri yeniden ziyaret edebileceğimiz ve bu anılara tekrardan bir bakış atabileceğimiz yapımda kişisel bir albüm oluşturmaya çalışıyor ve bu albümü dilediğiniz şekilde kişiselleştirebiliyoruz. Fotoğrafçılık hünerlerimizi ortaya çıkarabileceğimiz ve bu önerileri oyun içerisinde sergileyebileceğimiz sistemle beraber birçok anıyı düzenleyebiliyor, bu anıları tekrardan ortaya çıkararak fotoğraflarımızın ne kadar güzel olduğunu ortaya dökebiliyoruz. Bu tarz detaylarla beraber oyunun mantığını az çok anlıyorsunuz ve bununla beraber bulmanız gereken yüzlerce unsurun olduğundan bahsedebiliyor ve neyin fotoğrafını çekmek istiyorsanız ona göre bu fotoğraflamaları yapabiliyorsunuz. Oyunda, örneğin bir manzaranın fotoğrafını çekebiliyor, ışıltılı mücevherlere bir bakış atabiliyor, tuhaf kasaba halkını görüntüleyebiliyor ve gizemli ipuçlarını bulmak için bu fotoğraf makinesini kullanmak durumunda kalıyorsunuz. Yani oyun içerisinde kullanabileceğiniz, fotoğraflayabileceğiniz ve aynı zamanda etkileşime geçebileceğiniz birçok unsurun ve öğenin olduğundan bahsediyoruz.
 
Bunun yanı sıra kameramızla beraber istediğimiz gibi ilerlerken geçmiş anılara bir göz atabiliyor, sadece yaşadığımız anlar değil, geçmiş anılar üzerinde oldukça fazla durmak durumunda kalıyoruz. Fotoğraflar aslında bizim evimiz olarak karşımıza çıkıyor ve bu fotoğraflarla farklı hikayelere bir bakış atabiliyor ve buralarda neler olup bittiğini öğrenebiliyoruz. İpuçları bulabileceğimiz ve tuhaf kasaba halkını görüntüleyebileceğimiz, çeşitli manzaraları bir bakış atarken yeşillikleri görüntüleyebileceğimiz oyunda doğru açıyı yakalamaya çalışıyor ve en güzel fotoğrafları bizim çekmemiz gerekiyor çünkü oyun içerisinde zaten fotoğrafçılık hünerlerimizi göstermeye çalışıyor ve bu hünerlerimizle beraber elbette diğer insanlara meydan okumak durumunda kalıyoruz. En iyi fotoğrafı çekebileceğimiz, geçmiş anıları görüntüleyebileceğimiz ve genel olarak ilgi çekici bir yapının ortada bulunduğu oyunda gizli sırları açığa çıkarabiliyor ve fotoğraflarımız gereken birçok unsur bulunuyor.
 
 

Oyunun ana mekaniği fotoğraf çekmek üzerine kurulu. Oyuncular, fotoğraf makineleri ile belirli sahneleri veya nesneleri doğru açılardan yakalamak zorunda kalıyor. Bazı bulmacalar, doğru kompozisyonu yakalamak ve doğru açıyı bulmak üzerine kurulu olup, oyuncuları hem dikkatli gözlem yapmaya hem de yaratıcı düşünmeye teşvik ediyor. Her fotoğraf, oyunculara yeni ipuçları veriyor ve oyunun dünyasını daha iyi anlamalarına olanak tanıyor. Fotoğraf makinesi, oyuncuların çevreyle etkileşim kurma araçları arasında en önemlisi oluyor.

Oyuncular, her seviyede çeşitli bulmacalarla karşılaşıyor ve bu bulmacalar, dikkatli gözlem ve stratejik düşünme gerektiriyor. Çekilen fotoğraflar, bulmacaların çözülmesinde kilit rol oynuyor. Her bölüm, oyunculara farklı zorluklar ve keşif fırsatları sunuyor. Bulmacaların bir kısmı doğrudan fotoğrafla ilgili olsa da, diğerleri çevreyi anlamak ve etkileşimde bulunmak üzerine kurulu oluyor. Bu da oyuna derinlik katıyor ve oyuncuların her aşamada farklı çözüm yolları bulmasını sağlıyor.

FOMOGRAPHY, oyunculara büyük bir yaratıcılık ve özgürlük sunuyor. Oyun, belirli bir hız veya zaman baskısı olmadan ilerliyor ve oyuncuların kendi tempolarında keşfetmelerine olanak tanıyor. Bu da oyuncuların her sahneyi dikkatle inceleyip, yaratıcı fotoğraflar çekmesini sağlıyor. Oyuncular, çevreyle etkileşimde bulunarak farklı bakış açıları keşfediyor ve oyunun bulmacalarını kendi yaratıcılıklarıyla çözebiliyor.
 
 

FOMOGRAPHY, görsel ve işitsel açıdan oldukça etkileyici bir deneyim sunuyor. Oyunun minimalist sanat tarzı, oyunculara sakin ve meditatif bir atmosfer sunarken, her ayrıntının özenle tasarlandığı estetik dünyalar yaratıyor. Çevresel detaylar, sade ama etkileyici bir şekilde tasarlanmış olup, oyuncuların dikkatini her zaman sahnede tutuyor. Grafikler, oyuncuların oyun dünyasına tamamen dalmasını sağlayacak kadar güçlü ve çekici oluyor.

Ses tasarımı, oyunun atmosferini güçlendiren önemli bir unsur haline geliyor. Oyun boyunca duyulan sakinleştirici müzikler ve çevresel sesler, oyuncuların hem bulmacalara odaklanmasını hem de huzurlu bir keşif deneyimi yaşamalarını sağlıyor. Müzikler, oyunun temposuna ve oyuncuların ilerlemesine uyum sağlayacak şekilde tasarlanmış olup, hem gerilim anlarını hem de rahatlatıcı anları başarıyla yansıtıyor.

FOMOGRAPHY, fotoğrafçılık ve bulmaca unsurlarını bir araya getiren yenilikçi oynanış mekanikleriyle dikkat çekiyor. Eleştirmenlerden ve oyunculardan olumlu yorumlar almak isteyen oyun, özellikle yaratıcı düşünmeyi teşvik eden yapısı ve sakinleştirici atmosferi ile övgü toplamayı hedefliyor. Oyun, minimalizmi ve görselliği merkeze alarak farklı bir deneyim sunmayı başarıyor ve fotoğrafçılığa ilgi duyan oyuncular için özel bir yer edinme niyetinde.

Brendan Keesing, FOMOGRAPHY için gelecekte düzenli olarak yeni içerikler ve güncellemeler sunmayı planlıyor. Yeni sahneler, bulmacalar ve fotoğrafçılık temelli görevler, oyunculara sürekli olarak yeni deneyimler ve zorluklar sunacak. Ayrıca, topluluk geri bildirimlerine dayalı olarak oyunun geliştirilecek yeni özellikleri, hem oynanabilirliği artıracak hem de fotoğrafçılık mekaniklerini daha da derinleştirecek.
 
 

Gelecekteki güncellemeler, oyunun hikayesini ve keşif unsurlarını daha da genişletecek ve oyunculara yeni yerler keşfetme fırsatı sunacak. Brendan Keesing, oyunu sürekli olarak güncelleyerek, oyuncuların beklentilerini karşılamak ve yeni keşifler yapma imkanı vermek için çalışmalarına devam ediyor.

FOMOGRAPHY, fotoğrafçılığı, stratejik bulmaca çözme ve keşifle birleştiren yenilikçi bir oyun olarak dikkat çekiyor. Oyunun derin oynanış mekanikleri, etkileyici görselliği ve meditatif atmosferi, oyunculara unutulmaz bir deneyim sunuyor. Brendan Keesing, bu başarılı yapımla bağımsız oyun dünyasında büyük bir başarı elde ediyor ve hayranlarına eşsiz bir macera sunuyor. "FOMOGRAPHY," fotoğrafçılığa ilgi duyan oyuncular için vazgeçilmez bir oyun haline gelirken, gelecekteki güncellemelerle daha da genişleyeceği kesinleşiyor.

Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız, aynı göz atmanızda fayda var.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Yeni Oyun Duyuruları Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: Oyun Sektörü Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Steam'den Uyarı Mesajı: Oyun Değil Lisans Satıyoruz 3 Saat önce Red Dead Redemption PC'nin 50 Dolar Satış Fiyatı Eleştiriliyor 12 Ekim Hogwarts Legacy Definitive Edition Geliştirilme Aşamasında 12 Ekim Tomb Raider Serisi 100 Milyon Satış Sayısını Aştı 12 Ekim Eski Disco Elysium Geliştiricileri Üç Farklı Bağımsız Stüdyo Kurdu 12 Ekim
Forumdan Konular
DH'den Haberler