Call of Juarez: The Cartel (PC)

 
    Ubisoft'un multiplatform geliştirdiği ama PC'de hep derse geç kaldığı oyunlardan biriyle karşı karşıyayız. Son zamanlarda PC'ye yaptığı oyunları erteleme huyunu alışkanlık hâline getirmesiyle bilinen Ubisoft, Call of Juarez: The Cartel ile de bu huyundan vazgeçmedi. Geçtiğimiz aylarda Xbox 360 ve Playstation 3 için çıkışını gerçekleştiren ve otoriteler tarafından vasatın altında görüşünde birleşilen oyunun PC sürümü en nihayetinde çıkışını yaptı. PC sürümünün bir mucize yaratmasını beklemiyoruz hâliyle. Peki bu kadar gecikme sebebi olarak oyunun bu versiyonunu daha gelişmiş bir biçimde mi beklemeliydik? PC sürümü konsoldakilere oranla daha mı sağlıklı? Gelişen PC teknolojisini sırtına dayıyor mu? Bu ve bunun gibi soruları oyunun bu incelemesinde yanıtlamaya çalışacağız. Hadi hemen işe koyulalım.
 
     Bir kere şunda hemfikiriz değil mi? Call of Juarez: The Cartel bize konu konsepti olarak orjinal bir şeyler sunma peşinde. Uzaylı veya dünya savaşı konularını bir kenara koyan The Cartel, kendi konseptine bile karşı çıkıp bizi çok farklı bir dünyaya sürüklüyor. Vahşi batı teması ile hayatına başlayan Call of Juarez, kökenini bile karşı geliyor ve bizi modern dünyadaki uyuşturucu tacirlerinin cirit attığı bir dünyanın orta yerine bırakıveriyor. Bunu yaparken de hafif Vahşi batı temasından da taviz vermiyor. 3 kanun adamı ile ilerleme sağladığımız The Cartel’de seçtiğiniz karaktere göre ara sahnelerin farklılık göstereceğini, karakterlere özel gizli görevlerin bulunduğunu biliyor muydunuz? Ayrıca her karakter belirli silahları daha iyi kullanabiliyor. Yani bu karakterler yalnızca görünüş olarak değil, her yönleriyle oyuna farklılık katıyorlar. Bu daha önce hiçbir oyunda görmediğimiz türde bir konu anlatım metodu. Böylece oyunun tekrar edilebilirlik seviyesinin iyice arttığını söyleyebiliriz.
 
 
     Konuya geçmeden önce karaktelerimizi yakından tanıyalım. The Cartel’de kontrol edeceğimiz 3 karakter şöyle sıralanıyor; İlki LAPD dedektifi olan ve ne tesadüftür ki bir önceki Call of Juarez’in ana karakteri Ray McCall’ın bilmem kaçıncı torunu Ben McCall, ikincisi ise bir FBI ajanı olan Kim Evans ve son olarak Eddie Guerra; direk DEA’da (Narkotik Birimi) çalışan bir aynasız. Oyuna başlamadan önce bu karakterlerden birini seçiyorsunuz ve The Cartel dünyasına ilk adımınızı atmış oluyorsunuz. Unutmadan, seçiminizi iyi yapın, çünkü karakter seçimi tüm oyuna etki ediyor ve oyunun gidişatını etkiliyor.

     Peki bu üçlü neden bir araya geldi? Hemen sizi aydınlatalım. Meksika’daki uyuşturucu çeteleri iyice cozutuyor ve kanundan bile korkmayacak derecede güçleniyor. Çetelerin bir saldırısında bomba patlaması sonucu birkaç federal ajan ölüyor ve Amerikan hükümeti bu çeteleri ortadan kaldırmak için bir plan yapıyor. Meksika’yı işgal edemezsiniz. O zaman LAPD/FBI/DEA üçgeninden bir grup kurup Meksika’ya sızdırma gibi parlak bir fikir geliyor akıllarına. Amacınız bu rüya ekip ile uyuşturucu tacirlerinin esrar partilerine, pardon uyuşturucu ticaretlerine son vermek. Bunu yaparken de kimliğinizi korumaya çalışmak ana görevlerinizden biri. Görevleri yerine getirdiğimizde bunu karşı çete örgütü yapmış gibi göstermeye çalışıyoruz ki işlerimiz ve operasyon sorunsuz bir şekilde devam etsin. Tabiiki her şey sorunsuzca ilerlemiyor. Çete örgütleri de ne olup bittiğine anlam veremiyor ve sizi araştırmaya koyuluyorlar.
 
Editör Notu: Kötünün iyisi.
6,8 Puan EDİTÖRÜN PUANI
Kullanıcı Puanı

0

Sizin Oyunuz:
Oyunun Künyesi
Call of Juarez: The Cartel Platformlar: Geliştirici: Tech Land Dağıtıcısı: Ubisoft Tür: FPS Çıkış Tarihi: 16 Eylül 2011
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 14 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta