Half-Life'daki NPC'ler Koku Alabiliyormuş

"Bi' pislik var galiba ya."
27.09.2017 17:40 Gökhan Yılmaz

 
      MarphitimusBlackimus isminde bir kullanıcı 1998'de çıkan orijinal Half-Life kodlarıyla oynarken ilginç bir şey keşfetti. Oyundaki NPC'ler için yazılmış bir yapay zeka karakterlerin etrafta koku alıp ona göre davranmalarını sağlıyormuş.
 
     Oyunda bazen karakterlerin ceset kokusu aldıklarıyla ilgili diyaloglar duyardık ve bunları bu zamana kadar Script olarak düşünürdük fakat bunun için yazılmış bir yapay zeka varmış ve tamamen rastgele duruma göre gelişiyormuş.
 
      Yeni öldürülmüş bir canlı 30 saniye boyunca etrafa koku yayıyor ve yakınlardaki diğer canlılar görmeseler bile buna göre tepki verebiliyor. Mesela koruma görevlileri yakınlarda bir cesedin olduğunu söylerlerken, oyundaki yaratıklardan Bullsquid'ler kokuyu alarak o cesede gidiyorlar ve eğer daha önce yemediyseler onu yemeye başlıyorlar. Hatta eğer yara aldıysalar kokuya daha geç tepki veriyorlar. Ve biz bunu hiç fark etmediğimiz gibi yapımcılar da hiç söylemedi. İlginç.
 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Half Life 3 Platformlar: PC Geliştirici: Valve Dağıtıcısı: Valve Tür: FPS Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 14 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Demon’s Souls İçin Yeni Güncelleme Playstation 5 Pro Desteği Ekliyor 08 Kasım Çin Yapımı Aksiyon Rol Yapma Oyunu Redemption of Liuyin Duyuruldu 08 Kasım ASTRO BOT Satışları 1.5 Milyona Ulaştı! 08 Kasım PlayStation 5 Satışları 65.6 Milyona Ulaştı 08 Kasım GeForce Now Hizmetine Süre Sınırlaması Geliyor 08 Kasım
Forumdan Konular
DH'den Haberler