Londra'daki Institute for Contemporary Arts'ta konuşan Rare’den Nick Burton, kameranın kontrol gücünün sadece 10-15'inin kullanıldığını söyledi. Yani geliştiricilerin önünde çok büyük bir potansiyel bulunuyor.
Rare'in Kinect'e yaklaşımının çoğu stüdyodan farklı olduğunu belirten Burton, diğer yollardan çok "oyunculara uyum sağlayan kontrol yapısı"nı kullanmaya karar verdiklerini söyledi. Belki Halo gibi oyunların Kinect'e uygun olmadığını, ama bu cihaza özel olarak tasarlanan oyunların kesinlikle başarılı olacağı da Burton'ın açıklamaları arasındaydı.
Burton'ın en ilginç açıklaması ise Rare'in Kinect hack'leri konusunda çok heyecanlı olduğunu söylemesiydi. Ekip, bu hack'leri sürekli ofiste deniyormuş. Sanırım Kinect hack'leri cihazın geliştirilmesinde, nasıl kullanılacağının daha iyi anlaşılmasında önemli bir rol oynayabilir.