Assassin’s Creed Shadows İçin Yeni Fragman Yayınlandı

12.09.2024 22:21 Mehmet Tandoğan

 
 
Yayıncılığını ve geliştiriciliğini Ubisoft ekibinin üstlendiği Assassin's Creed serisinin en yeni oyunu Assassin's Creed Shadows için yepyeni bir fragman yayınlandı. Feodal Japonya ortamını tanıtan fragmanı haberimizin en altından izleyebilirsiniz.
 
Assassin’s Creed Shadows ile seri toparlanmak isteniyor
 
 
 
Feodal Japonya'da geçen ve destansı bir macerayı bizlere aktaran aksiyon-macera oyunu Assassin's Creed Shadows, seriyi bir üst seviyeye çıkarmak istiyor. Şirket, içerisinde yer alan kötü gidişatı durdurmayı hedefleyen projeyle beraber ölümcül bir şinobi suikastçısı ve güçlü bir efsanevi samuray olabiliyoruz. İki farklı karakterle oynayabileceğimiz yapımda, farklı silahlar kullanabiliyor ve her karakterin kendine özgü yetenekleri ön plana çıkıyor.
 
İki farklı karakterin bir noktada birleştiği oyunda karakterler arasında geçiş yapabiliyor, tamamlayıcı oyun tarzları ile ilerlemek durumunda kalıyor ve Japonya'da yeni bir çağa başlatabiliyoruz.
 
Farklı ortamlara geçiş yapabileceğimiz Assassin's Creed Shadows, 15 Kasım tarihinde PlayStation 5, Xbox Series, Ubisoft+ aracılığıyla PC, App Store aracılığıyla Mac ve Luna için piyasaya sürülecek.
 
 
 
Oyun bizlere neler sunacak?
 
Ubisoft tarafından biz oyun severlere sunulacak olan feodal Japonya'da geçen yapım içerisinde aksiyon-macera içerikleriyle yer alabiliyor ve kendimize oyuna kaptırabiliyoruz. Japonya'nın kaderi ile beraber ilerleyebileceğimiz yapımda iki farklı karakterle ön plana çıkabiliyor ve bu karakterleri dilediğimiz şekilde kullanabiliyoruz. Karakterler arası geçiş sisteminin olacağı vurgulanan oyunda 2 müttefik arasında geçiş yaparak onların kaderlerini birleştirebiliyor, keşfedebiliyor ve her bir karakterin farklı bir arka plan hikayesi ve aynı zamanda ortak noktaları bulunuyor.
 
Her bir karakterle beraber farklı becerilerle ilerleyebileceğimiz yapımda Japonya'da yeni bir çağa başlatmak durumunda kalıyor ve bir yandan şinobi olarak ilerlerken diğer yandan ise güçlü ve efsanevi bir Samuray olarak yerimizi alabiliyoruz. Efsanevi tarihi yeniden yaşayabileceğimiz ancak farklı şekillerde ön plana çıkabileceğimiz yapımda aksiyon-macera hikayesiyle beraber kendimizi oyuna kaptırabiliyoruz. Bununla beraber her bir karakterin hikayesini deneyimleyebiliyoruz.
 
Naoe ve Yasuke olarak yer alabileceğimiz oyunda her bir düşmana farklı şekillerde kesebiliyor, ortadan kaldırabiliyor ve karakterlerin özellikleri gerçekten de fragmanlarda olduğu gibi oldukça dikkat çekici bir şekilde karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Oyunda bildiğiniz üzere diğer seri oyunlarında olduğu gibi açık bir dünya bulunuyor ve açık dünya oyunlarında istediğiniz gibi ana görevlerden ve yan görevlerden ilerleyebiliyorsunuz. Ancak görev dizaynının nasıl olacağı konusunda elbette oyuncular kanadında bir hayli merak konusu diyebiliriz. Serinin önceki oyunlarında bildiğiniz üzere görev dizaynları genel olarak düşmanların seviyelerine göre ortaya çıkıyordu. Yani bir yan görevi yapmak durumunda kaldığımız durumların da olduğundan bahsetmekte fayda var. Çünkü bazı ana görevler gerçekten de yüksek seviye gerektiren düşmanları karşımıza çıkarıyordu; bu durumda yan görevlere adım atmak durumunda kalıyorduk. Ancak yeni seri oyununun nasıl bir yapıya sahip olacağı elbette oyuncular tarafından merakla bekleniyor.
 
 
 
Oyun tarzları üzerinde ustalaşabileceğimiz ve kendimize oyuna kaptırabileceğimiz oyunda görevlilere karşı farklı stratejiler benimseyebiliyoruz. Örneğin, oyunda gizli bir şekilde ilerleyebileceğimiz kısımların olduğunu söyleyebilir ve her bir karakterle farklı şekillerde gizlilik odaklı sistemlerle ilerlemek durumunda kalıyoruz. Örneğin, Naoe karakteri daha hızlı ve atik olduğundan dolayı elbette tepelere doğru hızlı bir şekilde çıkabiliyor. Yıldırım hızıyla beraber düşmanların arkasına saklanabilir ve onları teker teker gafil avlayabiliyor. Ancak diğer taraftan Yasuke karakteri, oldukça ağır zırhıyla beraber ön plana çıkıyor ve geniş omuzlarıyla yere vurduğu zaman elini ettiği için gizlilik odaklı durum ne yazık ki bu kapsamda biraz geri planda kalabiliyor. Durum böyle olunca her bir karakter burada farklı şekillerde yer alabiliyor ve onların becerilerinden faydalanabiliyoruz.

Hızlı bir şekilde ilerleyebileceğimiz ve görevleri tamamlayabileceğimiz yapım içerisinde Yasuke karakteriyle düşmanlara ölümcül vuruşlar yapabiliyor ve ağır saldırılarla beraber ön plana çıkabiliyoruz. Bununla beraber oyunda güçlü saldırılar üzerinde ustalaşabiliyor, elimize alabileceğimiz farklı ekipmanlarla çift kılıçlarla, palalarla ve çok daha fazlasıyla beraber ilerleyebiliyoruz. Düşmanları ortadan kaldırabiliyor, onlara farklı kombolar gerçekleştirebiliyor ve aynı zamanda bitirici vuruşların oldukça estetik olduğuna vurgulayabiliyoruz. Hareketliliğim onlardan mabetlere, savaşını yıkıp yaktığı kırsallardan kaleiçilerine kadar oldukça farklı bölgelerin bulunduğu oyunda her bölgenin sizlere sunacağı farklı avantajları ve dezavantajları bulunuyor. Bir bölgeye geldiğiniz zaman etrafı keşfetmek ve buralarda neler olup bittiğini öğrenmek oldukça önem arz ediyor. Bununla beraber her bölgede farklı manzaralar, atmosferler, düşmanlar, etkileşime girebileceğiniz unsurlar, görev unsurları ve çok daha fazlası sizleri bekliyor. Bunlarla beraber elbette her bölgede farklı temaların olduğuna da vurgulamak gerekiyor.
 
İki müttefik arasında geçiş yaparak ortak bir kadere bağlayabileceğimiz yapımda dilediğimizi gerçekleştirmek için farklı ekipmanlar kullanabiliyor ve ekipmanlar üzerinde ustalaşabiliyor, ekipmanımızı daha da güçlendirerek ve daha fazla efsane ve ekipmana sahip olarak daha güçlü konuma gelebiliyoruz. Benzersiz kabiliyetlere sahip yeni müttefikler edinebileceğimiz oyunda elbette yolculuğumuz sırasında farklı görevleri tamamlayabiliyor ve dünyayı keşfederken aynı zamanda bilgiyi silaha dönüştürebiliyor ve elimizdeki bilgilerin ne kadar önemli olduğunu oyun içerisinde görebiliyoruz. Bununla beraber etrafı keşfederek hikaye konusunda çeşitli detayları elde edebiliyor ve arka planda yer alan hikaye hem ara sahnelerle hem de karakterler arasında diyaloglarla bizlere aktarılıyor. Dolayısıyla serinin önceki oyunlarında yer alan hikaye anlatım şekli aynı şekilde yeni oyun içerisinde de bizlere sunuluyor ancak daha aksiyonu bol olarak bizlere aktarılmak isteniyor diyebiliriz.
 
 

Dikkat çekici ortamlara geçiş yapabileceğimiz ve bu ortamlarda kendimizi kaybedebileceğimiz yapımda genel olarak ortamların ve atmosferin oldukça güzel olacağına vurgulayabiliyoruz. Zaten serinin önceki oyunlarına bakacak olursak Ubisoft stüdyosu atmosfer ve animasyon konusunda gerçekten de güzel işler başardığını aktarabiliyoruz. Ancak genel anlamda oyun içerikleri, hikaye ve görev dizaynı konusunda ne yazık ki başarısız bir yapıya sahip. Bununla beraber seri oyunlarının gidişatına bakacak olursak sürekli olarak aynı şeylerin tekrarlandığını, aynı mekaniklerle, yürüyüş ve koşma animasyonlarıyla ve çok daha fazlasıyla yeni oyunlarla karşı karşıya kaldık. Ancak şimdiki çıkacak olan yepyeni seri oyununun gidişatı değiştirmeye ve seriye yeni bir can katmaya hazırlandığını umuyoruz ki güzel bir seri oyunuyla karşı karşıya kalır ve aynı zamanda istediklerimizi gerçekleştirebileceğimiz görev konusunda da bizleri üzmeyen bir yapıyla kendimize oyuna kaptırabiliriz.

İki farklı karakter arasında geçiş yapabileceğimiz oyunda elbette kendimize ait ekipmanlar satın alabiliyor, ekipmanları üretebiliyor ve kilit karakterlerle beraber kendi bölgemizi inşa edebileceğimiz yapının burada olduğunu söyleyebiliyoruz. Oyunda diğer seri oyunlarından farklı olarak kendi bölgemizi kurabileceğimiz, üssümüzün yerleşim düzenini ayarlayabileceğimiz ve kendimize özgü özelleştirme ve kişiselleştirme sistemleri ile beraber ilerleyebileceğimiz bir yapıya sahip olabileceğiz. Bunun yanı sıra dekorasyonları, aksesuarlar ve çok daha fazlasıyla beraber özelleştirebileceğimiz bir sığınağımızın olacağını vurgulayabiliyoruz. Bununla beraber elbette seri içerisinde farklı içeriklerle karşı karşıya kalmaya hazırlanıyor. Bu mekanik oyunu nasıl yedirilecek ve bu mekaniğin elbette oyun içerisindeki yeri ne olacak oldukça tartışılır. Seri içerisinde farklı şekillerde yer almaya çalışan ve aynı zamanda oyuncuları memnun etmeyi hedefleyen Ubisoft ekibi üst seviye bir oyun deneyimiyle bizleri buluşturmak istiyor.
 
 

Genel olarak toparlayacak olursak, Ubisoft tarafından geliştirilen ve feodal Japonya'da geçen bu aksiyon-macera yapımı, oyunculara Japonya'nın kaderini değiştirebilecekleri sürükleyici bir deneyim sunuyor. Oyunda iki ana karakter olan Naoe ve Yasuke'yi kontrol ediyoruz ve her bir karakterin kendine has yetenekleri, hikayeleri ve oynanış tarzları bulunuyor. Bu iki karakter arasında geçiş yapma mekaniği ile oyuncular, farklı stratejiler ve beceriler kullanarak görevleri yerine getirebiliyor. Naoe, daha hızlı ve atik bir şinobi olarak düşmanlarına gizlice yaklaşma konusunda uzman. Hızlı hareketleri ve sinsi saldırıları sayesinde düşmanlarını teker teker ortadan kaldırabilir, yüksek yerlere hızlıca çıkabilir ve gizlilik odaklı görevlerde büyük avantaj sağlayabilir. Öte yandan, Yasuke güçlü bir samuray olarak daha ağır ve güçlü saldırılara odaklanıyor. Ağır zırhı ve geniş yapısı, onu doğrudan savaşlarda ön plana çıkarırken, gizlilik görevlerinde daha kısıtlı seçenekler sunuyor.

Serinin bir hayranıysanız veya uzun süre seriden uzaklaşmışsanız, oyuna göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 4 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
LEGO Horizon Adventures Düşük Oyuncu Sayısına Sahip 15 Kasım Dying Light 2 Stay Human Artık Playstation 5 Pro İçin Mevcut 15 Kasım Frostpunk 2'nin Güncel Satış Sayısı Açıklandı 15 Kasım The Rogue Prince of Persia'nın Sanat Stili Yeniliyor: Yeni Güncelleme Yolda 15 Kasım LEGO Horizon Adventures Çıktı 15 Kasım
Forumdan Konular
DH'den Haberler