PlayerUnknown's Battlegrounds Stüdyo Yönetmeni Brian Corrigan ile Yazılı Röportaj

03.08.2019 10:55 Gazali Çetinkaya

 
Popüler battle royale oyunu PlayerUnknown's Battlegrounds geliştiricisi PUBG Corporation stüdyo yönetmeni Brian Corrigan ile kısa bir yazılı röportaj gerçekleştirdik.

Aşağıdan okuyabilirsiniz.
 

1) Çıkışından bu yana oyunu sürekli güncellediniz. Haritalar, silahlar, eşyalar, oynanış iyileştirmeleri ve daha fazlası ile. İleride ne gibi yeni içerikler oyuncuları bekliyor ve oyunu daha ne kadar canlı tutmayı planlıyorsunuz?
 
Evet, özellikle bu yıl hızımız gerçekten arttı ve bunun sebebi de başlangıçta hızlı büyümedeki bazı temel zorluklar konusunda en sonunda ilerleme kaydedebilmemiz. Bu soruya en kısa cevap 'daha yeni başlıyoruz.' PUBG'nin ne olmasını istediğimizle ilgili net bir vizyona sahibiz ve oraya ulaşmak için de çok sıkı bir şekilde çalışıyoruz. Dördüncü sezon Erangel Visual güncellemesine sahipti. Oyuncular bu sezonun sonunda gelecek Survival Mastery adı verilen yeni ilerleme sistemimizi bekleyebilir.
 
2) Espor git gide büyüyor ve PlayerUnknown's Battlegrounds ile artık siz de bunun bir parçasısınız. Espor ile ilgili ne gibi planlarınız var ve oyuncular Espora nasıl teşvik edilmeli?
 
Geçen yıl hedefimiz, bir battle royale oyununun spor olarak görülebileceğini kanıtlamaktı. Bu kadar büyük şans etkisine sahip bir oyunun profesyonelce oynanıp oynanamayacağı konusunda çok fazla tartışma yaşandığını hatırlıyor olabilirsiniz. Ekibimizin orada çıkardığı işten gerçekten gurur duyuyorum ve diğer birçok battle royale da oyunu oluşturduğumuz yapıyı kurabildi. Bu yıl, geçen yılın başarısını temel alarak bölgesel liglerimizi başlattık. Gelecek sene de bu ivmeyi koruyacağız ve mümkün olan her yerde daha fazla genişleyeceğiz.

Tüm bunların ötesinde, oyuncuları Espor sahnesine tanıtmanın yollarını arıyoruz. Yayın programını daha etkili bir şekilde paylaşmak gibi basit fikirler ve içeriğin daha fazla tüketilebilir hale getirilmesi için yeni yollar bulma gibi daha karmaşık fikirler var. Bu bir meydan okuma ve konuyu hem kendi ekiplerimizle hem de takımlar ve profesyonel oyuncularla tartışmaya devam ediyoruz.
 
3) PlayerUnknown's Battlegrounds'tan sonra çok fazla battle royale türünde oyun çıktı. Call of Duty ve Battlefield (Firestorm) da buna dahil. Bu durum sizi rahatsız ediyor mu yoksa bu türe öncülerinden olduğunuz için memnun musunuz?

Bizi kesinlikle rahatsız etmiyor. Türün bu kadar popüler olmaya devam etmesi battle royale türünün oyuncularla ne kadar iyi bağlantı kurduğunun bir göstergesi. Bence yenilik yapmaya ve keşfetmeye devam etmek için çok yer var.
 
4) Geçen ay PlayerUnknown's Battlegrounds evreninde geçen orijinal hikaye anlatımı deneyimi duyurdunuz. Çok fazla bilgi yok fakat bu oyun hakkında bir şeyler söyleyebilir misiniz. Ayrıca PlayerUnknown's Battlegrounds evreni ne anlama geliyor. PlayerUnknown's Battlegrounds markası altında daha fazla oyun yapmayı planlıyor musunuz?
 
İnsanlar oyun mekaniği ve haritalara odaklanmayı severken, bahsettiğiniz iki şeyin PUBG'nin geleceği üzerinde çoğu insanın düşündüğünden daha büyük bir etkisi olacağını inanıyorum.

Dördüncü sezon fragmanında hikayenin ilk kırıntılarını gösterdik. Düşündüğümüz daha çok şey var ve planlar neredeyse onlara yetişebildiğimiz kadar hızlı gelişiyor. Şu anda 'bizi takip etmeye devam edin'den daha fazla söylenecek bir şey yok.

Ek oyunlarla ilgili olarak, oyun endüstrisinin tecrübeli ismi Glen Glenfield liderliğinde Striking Distance adlı yeni bir stüdyonun açılışını gerçekleştirdik. Bu çabanın arkasındaki fikir oyuncuları PUBG evrenine sokmak için yeni bir yol sunmak. Glen oyun endüstrisindeki en iyi tasarımcılardan biri ve dünya standartlarında bir ekip kuruyor. Herkes ne yapacaklarını görmek için heyecanlı.
 
5) Son olarak, Türk oyuncuları ve Türk oyun pazarı PlayerUnknown's Battlegrounds için ne kadar önemli, PlayerUnknown's Battlegrounds topluluğunun önemli bir parçası mı?
 
Evet, Türk oyuncularımızı kesinlikle seviyoruz. Bildiğiniz gibi, kendini tamamen işine adamış topluluk yöneticileri ekibimiz var. Görevleri bölgelerin sesini temsil etmek ve aynı zamanda topluluğa geri dönüşte bizim sesimiz olmak. Türkiye büyük bir oyuncu topluluğu ve her sabah e-postamızı açıp en yeni topluluk raporlarını okuduğumuzda geri bildirimlerini görüyoruz.

 
Bunun dışında, oyunu Nintendo Switch'e getirme planlarının olup olmadığını sorduk ve yanıt alamadık muhtemelen böyle bir planları yok. Bir de oyunun birçok ülkede yasaklanması hakkında düşüncelerini sorduk fakat bu konuda da herhangi bir yanıt alamadık.

PlayerUnknown's Battlegrounds PlayStation 4, Xbox One ve PC üzerinde ulaşılabilir durumda. Ayrıca iOS ve Android üzerinde mobil versiyonu da mevcut.  

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
PlayerUnknown's Battlegrounds Platformlar: PC Geliştirici: Bluehole Dağıtıcısı: Bluehole Tür: Survival Çıkış Tarihi: 23 Mart 2017
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Life is Strange: Double Exposure Switch Çıkış Tarihi Açıklandı 18 Kasım Dark Souls 3 Remastered'ın Geliştirme Aşamasında Olduğu Bildiriliyor 18 Kasım Alan Wake 2 İçin 1.2.4 Güncellemesi Yayınlandı 18 Kasım ARC Raiders'tan İlk Resmi Oynanış Fragmanı Yayınlandı 18 Kasım Türk Yapımı Sinematik Macera Oyunu Once Alive Çıktı 18 Kasım
Forumdan Konular
DH'den Haberler