Sega'nun Yakuza serisini geliştiren ekibi sonsuza kadar bu oyunla uğraşacakmış gibi hissetmeye başlıyorduk ki birden Binary Domain adlı yepyeni bir oyun duyuruldu. Bu oyunun ortaya çıkmasının en büyük nedeni ise geliştiricilerin Yakuza serisinden bıkmalarıymış.
Sega'dan yönetmen Daisuke Sato'nun açıklamalarına göre Amerikalı ve Japon geliştiricilerden oluşan ekip sadece Playstation 3 için bile 4 Yakuza oyunu (Yakuza: Kenzan!, Yakuza 3, Yakuza 4, ve Yakuza: Of the End) hazırladı ve artık yeni bir şeylere geçmenin vakti gelmişti.
Yeni bir alana geçmeleri gerektiğini ve tamamen yeni bir fikirle bilim-kurguya yöneldiklerini söyleyen Sato, Binary Domain'de yüzlerce yıl sonraya gitmediklerini ve Tokyo'da çok da uzak olmayan bir zamanda geçen bir oyun tasarladıklarını söyledi. Mekan olarak Tokyo'nun seçilmesi ise yine Londra vb mekanlar yerine kendi çevrelerinde bir yer olmasının daha iyi olabileceğini düşünmeleriymiş.
Bu arada 3. kişi bakış açısına sahip bir shooter oyunu olan Binary Domain, Yakuza serisinin aksine hem Doğulu, hem de Batılı oyunculara hitap edebilecek şekilde tasarlanmış. Hatırlarsanız Yakuza oyunları Batı'da pek satamıyordu.