İşlemci ve ekran kartı arasındaki darboğaz yapma sorunu, oyun dünyasının özellikle PC kanadında sıkça yaşanan problemlerden birisiydi. Mantle ve DirectX 12'nin gelmesiyle birlikte büyük ölçüde azaltılması beklenen bu problem, PlayStation 4'te de Sucker Punch tarafından yaşanmış.
Öncelikle şöyle başlayalım, darboğaz sorunu nedir? Bu problem genelde işlemci ile ekran kartı arasındaki güç dengesizliğinden kaynaklanır. Ekran kartının daha yüksek hızda yaptığı işe CPU ayak uyduramaz ve bu noktada bazı performans kayıpları yaşanır. Bu sorunu oldukça yüzeysel olarak anlattıktan sonra haberin geri kalan kısmına geçelim.
inFamous: Second Son'ın baş programcısı Adam Bentley'in GDC'de yaptığı bir sunum ortaya çıktı. Gelen haberlere göre Bentley, yaptığı sunumla birlikte diğer oyun yapımcılarına PS4'te oyun geliştirme sürecinden bahsetmiş. Sunum sırasında Adam Bentley, konsolun işlemcisinden biraz dert yakınmış.
Açıklamalara göre PlayStation 4'ün işlemcisi inFamous: Second Son'ın gelişim süreci sırasında çok sorun çıkarmamış. Optimizasyon açısından yapımcılara kolaylık sunan işlemci, inFamous: Second Son için darboğaz problemi oluşturmuş. İşlemciden ve GPU'dan tam olarak verim alamadıklarını belirten Bentley, bunu düzeltmek için bazı yolların mevcut olduğunu söylüyor. Buna rağmen daha önce oyunun, sunulan 4.5 GB'lık RAM kapasitesinin tamamını kullandığı belirtilmişti.
Bildiğiniz gibi PlayStation 4, 1.6 GHz saat hızında çalışan bir işlemciye sahip.