Max Payne'in RTX Remix Modu İçin Yeni Demo Yayınlandı

17.09.2024 14:01 Mehmet Tandoğan

 
 
Max Payne karakterini hemen hemen hepiniz bilirsiniz. İlk oyunu ile beraber bizleri koltuklara kitleyen yapısı ile şimdi günümüze uyarlamaya hazırlanan bu proje, fan yapımı bir RTX remix modu ile karşımıza çıkıyor. Günümüz teknolojisine uyarlanmaya hazırlanan bu sürümden şimdi ise yepyeni bir demo yayınlanmış durumda.
 
Max Payne için yeni gelişmeler ortaya çıkmaya devam ediyor
 
 
 
Mod geliştiricisinin belirttiğine göre 0.5 sürümü ile beraber oyunda birtakım değişiklikler söz konusu. Bu değişikliklere bakacak olursak, öncelikle ana karakterimizin kafasının ve yüzünün daha sorunsuz bir şekilde bizlere sunulduğunu aktarabiliyoruz. Bunun yanı sıra oyuna başladığınız ilk bölümün ara sahnesinde gösterilen dış alana aydınlatma sistemi ekleniyor ve ayrıca genel olarak daha parlak bir oyun deneyiminin bizlere aktarıldığını belirtebiliyoruz.
 
V0.5 demo sürümü, silahınızı ateşlediğinizde namluya aydınlatma sistemi ekliyor ve bu da etrafın aydınlanmasını sağlıyor. Ayrıca ortamda yer alan malzemeler çok daha gerçekçi bir şekilde karşımıza çıkmaya hazırlanıyor.
 
Genel olarak yeni demo sürümü ile beraber önceki hataların ve eksiklerin giderildiğini belirtebiliyoruz. Demo sürümü dikkatinizi çektiyse buradan indirebilir ve oyuna doğrudan dalış yapabilirsiniz.
 
Max Payne bizlere neler sunuyor?
 
Max Payne serisini hemen hemen hepiniz bilirsiniz; sağa sola atlayabildiğimiz ve bu atlayışlarla beraber düşmanlara aman vermediğimiz yapım, bildiğiniz üzere üçleme olarak karşımıza çıkıyor. Seri genel olarak oyuncular tarafından seviliyor ve ilk iki oyun bir klasik olarak karşımıza çıkıyor. Seyrini son oyunu ise oyuncuları neredeyse ikiye bölmüş diyebiliriz. Öncelikle kendi deneyimlerimden yola çıkacak olursam, oyunun renk paleti gerçekten de oldukça göz yoran cinsten diyebilirim. Çünkü oyunu bir süre oynayınca artık bulanık görmeye başlıyor ve bu renk paletinin oyun içerisinde gerçekten de zor anlar yaşattığını aktarabiliyorum.
 
Elbette bu sadece benim deneyimimle yola çıktığım bir sonuç; sizin elbette daha farklı bir görüşünüz olabilir ve oyun gerçekten de üst düzey bir şekilde sizlere oynanış içeriği sunmuş olabilir. Diğer taraftan serinin ilk oyununa bakacak olursak, gerçekten de bir kült ya da bir klasik olarak kabul edildiğini aktarabiliyoruz. Şimdi ise bu oyun için şu anda yeni gelişmeler ve demolar ortaya çıkmaya devam ediyor.
 
Yukarıdaki haberimizde bahsettiğimiz üzere, şu anda fan yapımı bir şekilde RTX Remix modu geliştiriliyor ve bu modlar genelde eski oyunlara entegre bir şekilde gelmeye hazırlanıyor. Bildiğiniz üzere RTX Remix modu, genel olarak eski oyunları günümüze uyarlamayı hedefliyor ve bununla beraber istediğimiz gibi oyundaki yerimizi alabiliyoruz. Aynı zamanda oyunlar oldukça eski olduğundan dolayı, günümüzdeki teknolojilerle beraber desteklendiği zaman üst düzey bir performansa ve yapıya sahip olabiliyor. Günümüz teknolojileri gerçekten de oldukça üst seviyede olabiliyor. Bu sayede hem hayranların hem de yeni gelecek olan oyuncuların ve hatta yeniden yapım sürümünün nasıl bir şekilde ortaya çıkacağı bu modlar ile beraber anlaşılabiliyor. Bununla beraber bu sürüm tamamen fan yapımı olduğundan dolayı herhangi bir şekilde resmi bir karşılığı bulunmuyor; yani ilerleyen süreçte bu demonun veya yapının geliştirici ekip tarafından engellenmesi ve telif hakkı konusunda söz sahibi olmasa da söz konusu. Ancak nihayetinde böyle bir çalışmanın olduğunu ve şu anda demo sürümünün yeni bir versiyonuyla karşı karşıya kalabildiğimizi aktarabiliyoruz.
 
 
 
İlk oyunun detaylarına girecek olursak, acımasız ve soğuk gecede kaybedecek hiçbir şey olmayan bir adamla beraber oynadığımız oyunda farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor ve oyun içerisinde herhangi bir şekilde açık dünya bulunmuyor. Sadece çizgisel ve bölüm bölüm ilerleyebileceğimiz bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyoruz. O dönemin teknolojileriyle beraber elbette sadece ana karakterin yüzünün sürekli olarak sinirli olduğunu görebiliyor ve herhangi bir şekilde animasyonun olmadığından bahsedebiliyoruz. Komplo içerikli bir cinayetle beraber atıldığımız oyunda soruşturma ile beraber aranan kaçak bir gizli polisi oynamaya çalışıyor ve burada hem polislerin hem de çetelerin peşimize olduğunu aktarabiliyoruz.
 
Max adlı bir karakteri kontrol ettiğimiz yapımda sırtımızı duvara vermiş bir şekilde kazanma umuduyla beraber düşmanlara karşı savaşmaya çalışıyor; elimizde aldığımız silahlarla, pompalı tüfeklerle ve makineli tüfeklerle beraber düşmanlara karşı gelebiliyoruz. Oyun içerisinde zaten sürekli olarak kullanabileceğiniz bir yavaşlatma mekaniği bulunuyor ve sağa sola atlayarak bu yavaşlatma mekaniğinden faydalanabiliyorsunuz. Bu sayede kendinizi adeta aksiyon filmi içerisinde bulabiliyor ve atlayışlarınız yavaş çekim olduğundan dolayı düşmanlara karşı daha avantajlı bir konuma geçebiliyor, bu sayede düşmanların üzerine mermi yağdırabiliyorsunuz. Ancak bunun elbette bir süresi ve sınırı bulunuyor ve sürekli olarak bu atlayışı gerçekleştiremiyorsunuz; kalma süreniz de kullanım sürenize bağlı olarak değişkenlik gösterebiliyor. Oyunda atlamanız gereken bir hayli sekans karşınıza çıkabiliyor ve bölümlerin zorlu oluşu da gerçekten oyuncuları bu mekaniği kullanmaya itiyor. Dolayısıyla oyun içerisinde bu mekanikle beraber sürekli olarak haşır neşir olabiliyor ve aynı zamanda ileriye, geriye, sağa ve sola doğru istediğimiz şekilde yavaş olarak atlayabiliyoruz.
 
Oyunun içerisinde yer aldığımız süre boyunca yavaş çekim atlayışlarla beraber düşmanlarının üzerine mermi aldırabiliyor ve düşmanlara karşı büyük bir avantaj elde edebiliyoruz. Onların bizlere yavaş bir şekilde mermi attığını ve bizlerin ise daha hızlı bir şekilde mermi yolladığımızı söyleyebiliyoruz. Bu sayede zorlu ortamlarda ve kalabalık düşmanların bulunduğu kısımlarda bu atlayışı kullanmak oldukça önem arz ediyor. Bununla beraber yavaşlatma sisteminin bir süresi ve barı bulunuyor; bu barın otomatik olarak dolduğunu aktarabiliyoruz, ancak kullanım sırasında sürekli olarak azaldığını söyleyebiliyoruz. Dolayısıyla bar dolana kadar kısa süreliğine kullanabiliyor, ancak bar kullanım esnasında sürekli olarak ve hızlı şekilde azaldığından dolayı elbette bunun süresi, barın dolu oluşuna göre değişkenlik gösterebiliyor.
 
 

Hızlı bir şekilde ilerleyebileceğimiz ve aynı zamanda karakterimizi kontrol edebileceğimiz yapımda arka planda oldukça duygusal ve karanlık bir hikayenin olduğundan bahsedebiliyoruz. Acıya her daim hazırlıklı olabileceğimiz oyunda, acımasız soğuklara karşı gelebiliyor, düşmanlara karşı büyük bir mücadele girişebiliyor ve özgün sinematik aksiyon nişancı deneyimiyle yer alabiliyoruz. Oyunda ara sahneler sadece çizim tarzı ile karşımıza çıkıyor; adeta bir çizgi roman okur gibi ara sahneleri deneyimleyebiliyor ve bu, o dönemin elbette imkansızlığından kaynaklanıyor. Aynı zamanda bu oyun çıkmadan önce geliştirici ekibin elinde fazla bir bütçe bulunmuyordu. Dolayısıyla çizgi roman tarzı ile beraber ara sahnelerin oluşturulmasını sağladı. Ancak bu durum oyun içerisinde herhangi bir şekilde sırıtmıyor ve oyunun ortamına uyan unsurlar arasında bulunuyor. Dolayısıyla oyuncular tarafından sinematik ara sahnelerin sevildiğini aktarmakta fayda var. Bununla beraber oyunda adımızı temize çıkarmak için büyük bir mücadeleye giriş yapıyor ve bir yandan ailemizin katli edilişinin ardındaki gerçeği öğrenmeye çalışıyor; diğer yandan ise yapacağımız hamlelerle gidişata yön verebiliyoruz.

Genel olarak toparlayacak olursak, Max Payne serisi, aksiyon ve gerilim dolu bir oynanış sunmasıyla tanınan, özellikle Bullet Time (yavaş çekim) mekaniği ile ön plana çıkan bir oyun üçlemesidir. Serinin ilk iki oyunu, hikaye anlatımı, atmosferi ve oynanış mekanikleriyle kült klasik haline gelmiştir. Özellikle Max Payne 1 ve Max Payne 2, birçok oyuncu tarafından sevilmiş ve döneminin ötesinde kabul edilen yapımlardır. Ancak serinin üçüncü oyunu olan Max Payne 3, oyuncuları ikiye bölen bir deneyim sundu. Serinin son oyunu olan Max Payne 3, renk paleti ve görsel sunumu nedeniyle bazı oyuncuların eleştirisine maruz kaldı. Oyun, göz yoran, özellikle bulanık görme etkisi yaratan, parlak ve canlı renklerle bezenmiş sahneler içeriyordu. Bu durum, bazı oyuncular için uzun süreli oynanışta zorlayıcı bir deneyim yarattı. Ancak bu, tamamen kişisel bir algıya dayalı olup, başka oyuncular için oyunun üst düzey oynanış sunduğu ve tatmin edici olduğu da bir gerçek. Serinin klasik oyunlarına olan ilgi, günümüzde hala devam ediyor. Max Payne 1 ve Max Payne 2, zamanının çok ötesinde olan hikaye anlatımı, karanlık atmosferi ve akıcı oynanışı ile oyun dünyasında büyük bir iz bıraktı.
 
 
 
Günümüzde bu klasiklerin RTX Remix gibi fan yapımı modlarla yeniden uyarlanması gündeme geldi. RTX Remix modu, eski oyunların günümüz teknolojileri ile grafiksel olarak iyileştirilmesi hedeflenerek oluşturulan bir sistemdir. Bu mod sayesinde Max Payne gibi eski oyunlar, modern grafikler, ışıklandırma ve gölge efektleri gibi özelliklerle yeniden parlayabilir.

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Oyun Haberleri (2024) Platformlar: PC Geliştirici: Bölüm Sonu Canavarı Dağıtıcısı: Bölüm Sonu Canavarı Tür: birinci şahıs açık dünya keşif Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Dragon’s Dogma 2, 3.3 Milyon Adet Sattı 12 Dk önce Death Stranding, 19 Milyon Oyuncuya Ulaştı 25 Dk önce STALKER 2: Heart of Chernobyl'in Geliştirmesi Tamamlandı 35 Dk önce Nvidia GeForce Now Hizmetine 7 Oyun Eklendi 8 Saat önce 2si1: GTA V'e Yeni Güncelleme, PS5 Pro ve Daha Fazlası 8 Saat önce
Forumdan Konular
DH'den Haberler