id Software'ın Doom ve Quake gibi serileri genelde hızlı oynanış yapısıyla tanınır. Dolayısıyla firma, yeni Doom oyununda da her şeyden önce akıcılığa önem veriyor.
QuakeCon kapsamında konuşan oyunun kıdemli yapımcısı Marty Stratton, Doom'da yapımcı ekibin önceliğinin 1080p ve 60 FPS teknik özellik sunmak olduğunu belirtti. Stratton, "Oyun yaparken görselliğe ve performansa etki eden binlerce farklı karar vermeniz gerekiyor. Doom'u geliştirirken aklımızda her zaman olabildiğince yüksek çözünürlükte, olabildiğince akıcı bir deneyim sunmak vardı. Grafik güçlendirmeleri ise sonra geliyordu." sözlerini söyledi.
Doom serisinde akıcılığın önemli olduğunu söyleyen Stratton, "Oyundaki dövüş mekanikleri ve karakter hareketlerini hissetmek için 1080p 60 fps seviyesine ulaşmamız çok önemli. Doom'un hızlı ve akıcı bir oyun olması gerekiyor." eklemelerini yaptı.