Half-Life'daki NPC'ler Koku Alabiliyormuş

"Bi' pislik var galiba ya."
27.09.2017 17:40 Gökhan Yılmaz

 
      MarphitimusBlackimus isminde bir kullanıcı 1998'de çıkan orijinal Half-Life kodlarıyla oynarken ilginç bir şey keşfetti. Oyundaki NPC'ler için yazılmış bir yapay zeka karakterlerin etrafta koku alıp ona göre davranmalarını sağlıyormuş.
 
     Oyunda bazen karakterlerin ceset kokusu aldıklarıyla ilgili diyaloglar duyardık ve bunları bu zamana kadar Script olarak düşünürdük fakat bunun için yazılmış bir yapay zeka varmış ve tamamen rastgele duruma göre gelişiyormuş.
 
      Yeni öldürülmüş bir canlı 30 saniye boyunca etrafa koku yayıyor ve yakınlardaki diğer canlılar görmeseler bile buna göre tepki verebiliyor. Mesela koruma görevlileri yakınlarda bir cesedin olduğunu söylerlerken, oyundaki yaratıklardan Bullsquid'ler kokuyu alarak o cesede gidiyorlar ve eğer daha önce yemediyseler onu yemeye başlıyorlar. Hatta eğer yara aldıysalar kokuya daha geç tepki veriyorlar. Ve biz bunu hiç fark etmediğimiz gibi yapımcılar da hiç söylemedi. İlginç.
 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Half Life 3 Platformlar: PC Geliştirici: Valve Dağıtıcısı: Valve Tür: FPS Çıkış Tarihi: Açıklanmadı
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 14 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Konsol Satışlarının Düşmesine Rağmen Xbox Üçüncü Çeyrekte Rekor Kırdı 28 Nisan Fallout 4'ün Yeni Nesil Güncellemesi Nasıl Kaldırılır? 28 Nisan Embracer Group Üç Ayrı Şirkete Bölündü: Hangi Oyunlar Kimin Elinde? 28 Nisan The Last of Us Part I İçin AMD FSR 3.0'ı Geliştiren Güncelleme Geldi 28 Nisan Cyberpunk 2077 İçin Yeni Mod Tüm Ağaçları Elden Geçiriyor 28 Nisan
Forumdan Konular
DH'den Haberler