Fumito Ueda, Oyunları ve The Last Guardian

Team ICO'nun genç yeteneği Fumito Ueda, daha yolun başında "unutulamayacak" oyunlara imzasını attı.
26.09.2009 01:37 Talha Aynacı

    Bize Playstation 2 konsolu üzerinde yaşattıkları 2 muhteşem deneyim; ICO ve Shadow of the Colossus ile tanıdık biz Team ICO'yu.
 
    Aranızda kaç kişi sevdiği uğruna Colossus'larla ölesiye mücadele ederken, kendini o masalsı dünyanın yenilmez savaşçısı gibi görmedi ki ?   Ya da ölüme terk edilen boynuzlu bir erkek çocuğunun, içinde bir tek diyalog barındırmadan bizi ağlatacak kadar duygusal bir hikayenin içine çekmesi ?
 
    İşte bu oyunlara hayat veren isim, Fumito Euda; devam eden TGS'de pekte yeni bölümlerin gösterilmediği The Last Guardian sonrasında, Eurogamer sitesi ile röportaj gerçekleştirmiş. Bizde hem bir oyun geliştirme sanatcısı olarak, hem de The Last Guardian oyununa taze bilgiler eklemek amacı ile bu röportajdan önemli bölümleri size aktarıyoruz;
 
- ICO ve Shadow of the Colossus'un bugün hala bu kadar popüler olmasını neye bağlıyorsunuz ?

 
Ueda : Bunu gerçekten bende bilmiyorum. Esasen oyunlar Japonya marketine hitap edecek bir şekilde tasarlandı. Ancak sebebi nedir bilemiyorum, oyun Japonya dışında ki bölgelerde daha fazla ilgi gördü.
 
- David Cage ( Quantic Dreams başkanı ) sizi bir sanatçı olarak gördüğünü dile getirdiğinde, siz kendinizi öyle tanımlamak istemediğinizi söylemiştiniz. İnsanların bu yakıştırmaları hakkında ki fikirleriniz nelerdir ?
 
Ueda : Kolejde sanat üzerine eğitim görmüştüm. Bir sanatçı olarak anılmaktan gurur duyarım. Sony'de ekibe dahil olduğumdan beri, onlar işin işçi gibi çalışıyorum. Bir üründe yapımcı olarak anılmam, sanatçı olarak anılmamdan iyi çünkü sanatsal bir iş yapmıyorum.
 
- E3 için hazırladığınız videonun internete nasıl sızdığını biliyor musunuz ?
 
Ueda : Hayır, nereden geldiği hakkında hiç bir bilgim yok. Sizin ?
 
- Biz değildik...  Peki bu videonun sızması oyunu duyurma planında herhangi bir değişikliğe ve sizde hayal kırıklığına sebep oldu mı ?
 
Ueda :  Evet, bu açıkca bir hayal kırıklığıydı. Tüm ekip bu videoyu E3'e hazırlamak için yoğun çaba sarfetti. Tüm gece ayaktaydık...Ertesi gün video bir şekilde açığa çıktı ve hepimiz şok olduk.
 
- Last Guardian, ICO ile aynı evrende mi geçiyor ?
 
Ueda : Bunu henüz bilmiyorum.
 
- Öyleyse ya karar vermediniz, ya da söylemiyorsunuz.
 
Ueda : Henüz karar vermedim. Orjinal olarak, ICO ve Shadow of the Colossus için bile araya bağlantı kuracak bir düzen sağlamamıştık. Ancak sonunda, bazı şeyleri paylaştılar.
 
-  Önceki oyunlarda yer alan karakterleri The Last Guardian'da görme imkanımız var mı ?
 
Ueda : Hayır, sanmıyorum.
 
- Pek çok insan ICO'yu bulmaca ve savaş öğelerinin buluştuğu bir oyun olarak görüyor. Aynı tanımlamayı The Last Guardian içinde yaparmıydınız ?
 

Ueda : The Last Guardian'da daha az savaş öğesi olacak.
 
- Öyleyse bulmaca üzerine yoğunlaşacaksınız ?
 
Ueda : Evet.
 
- The Last Guardian önce ki oyunlarınız ile aynı tarzda bulmacaları mı bize sunacak ? Torico'nun (videolarda gördüğünüz köpek tarzı canavar.) oyundaki varlığı oyunun dinamiklerini nasıl etkileyecek ?
 
Ueda :  Yeni oyunla birlikte, daha büyük nesnelerimiz olacak ve diğer oyunlarla karşılaştırdığınızda daha farklı bir dinamik ortaya çıkıyor.
 
- PS3 harekete duyarlı kontrollerini deneme fırsatınız oldu mu ?
 
Ueda : Şu noktada değil.
 
- Tanıtımlardan gördüğünüz kadarıyla, The Last Guardian veya başka bir projede bu kontrol sistemi üzerinde çalışmak ister misiniz ?
 
Ueda :  Yeni kontrol sistemi ile ilgileniyorum ancak şu anda bir planım yok.
 
-  Torico karakteri fikrinin nasıl ortaya çıktığını anlatır mısınız ?
 
Ueda : Bir hayvan karakteri oluşturma fikrine vardığımızda, bunun çekici ve sevimli olması üzerine hemfikirdik. Tabii bu hayvanın, oyunun orjinal atmosferi ve dizaynına da uyum sağlaması gerekiyordu. Boyutu, karakterin kalitesi ve fiziksel yapabilirlikleri ile oyunun dizaynına uyacak bir  hayvan profili oluşturduk.
 
- Farklı türde hayvanları denediniz mi ?
 
Ueda : Daha çok kedi tarzı bir karakter üzerine yoğunlaşmıştık. Bunun dışında kedi görünümlü bir köpek ve deve tipli bir karakter çalışmamızda oldu.
 
- Anladığımız kadarıyla, Torico'yu direkt olarak yönetemiyoruz. Ancak hayvanın karakteristik özelliklerinden yararlanabiliyoruz. Bunun bize nasıl işlediğini örnekleyebilir misiniz ?
 
Ueda : Örnek olarak; Torico'nun çok sevdiği bir yiyeceği bulunduruyorsunuz diyelim. Bu yiyeceği normal şartlarda ulaşamayacağınız bir yere atarak hayvanı oraya yönlendiriyorsunuz ve böylece sizde hedefinize ulaşmış oluyorsunuz.
 
- TGS fuarı buroşürüne bakıyoruzda; listede bulunan oyunların yanlarında bulunan kutuda, oyunun ne kadarlık bir kısmının tamamlandığı simgeleniyor: % 50, % 60, % 30, % 80... Ancak The Last Guardian'a baktığımızda sadece bir soru işareti görüyoruz. Bu sizin seçiminiz mi ?
 
Ueda : Evet, bu doğru. Çünkü oyun hakkında henüz çok birşey konuşmak istemiyorum.
 
- Öyleyse bize oyunun çıkış tarihinide vermeyeceksiniz ?
 
Ueda : Kesinlikle. Tamamlanmamış bir oyunu piyasaya sürmek istemeyiz.
 
- Peki. Oyun tüm dünyada aynı anda mı çıkacak ?
 
Ueda : Bende bunu görmeyi umut ediyorum.

 
 
 
 

 
 

İlgili İçerik Oyunun Künyesi
Platformlar: PS4 Geliştirici: Dağıtıcısı: Tür: Çıkış Tarihi:
Künyenin Tamamını Görüntüle Yorumlar 0 Forumda Görüntüle
Yorum Yaz Forum Arayüzünde Yanıtla

Aşağıdaki formu kullanarak yorum yapabilirsiniz..

Üyelik Durumu Üyeyim Üye Değilim E-posta

Diğer Haberler
Shenmue III'ün Yayın Hakları ININ Games'e Geçti 21 Kasım Minecraft Filmi İçin Yeni Fragman Yayınlandı 21 Kasım Gran Turismo 7'nin Yeni Güncellemesi 5 Yeni Aracı Ekliyor 21 Kasım STALKER 2 Steam'de 113 Bin Eş Zamanlı Oyuncuya Ulaştı 21 Kasım Dragon Age Veilguard'ın Avrupa'daki Satışları Yavaşladı 21 Kasım
Forumdan Konular
DH'den Haberler