The Witcher 3: Wild Hunt'ın tam sürümündeki grafiklerin E3 2013'te gösterilen grafiklerle aynı olmadığı aşikâr. Geliştiriciler de sonunda downgrade (grafiksel kalitenin düşüşü) olayını kabul ettiler.
CD Projekt'in kurucularından Marcin Iwinski'nin açıklamaları firmanın hedeflenen-ilk gösterilen grafiksel kaliteye ulaşamadığını gösteriyor:
"Geliştirme sürecine baktığımızda, ticari gösterim için bir video hazırlamıştık, her şey çalışıyor ve harika görünüyordu. O an oyunu bitirme aşamasından çok uzaktık. Ardından oyunu platform gözetmeksizin ilk aşamada inşa ettiklerimizi açık bir dünyaya koyduk ve sonra 'hass.tir, istediğimiz gibi olmuyor dedik. Her şeye rağmen bir kere oyunu göstermiştik, o nedenle ilk gösterdiğimiz görselliği verebilmek için çabalamak zorundaydık. Ardından dev bir dünyayı ilk gösterdiğimiz videodaki gibi yapmaya çalıştık. Sonuç ise oyun geliştirme aşamasının doğal sürecindeki gibi oldu"
Anlaşılan geliştirici CD Projekt, The Witcher 3: Wild Hunt'ı istediği grafiklerde yapamamış ve doğal olarak grafikleri düşürmek zorunda kalmış. Bunda platformlar arasındaki fark kadar, dev bir dünyanın her yerini çok üst düzeyde yapmanın zorluğu da var gibi görünüyor.