The Elders Scrolls: Skyrim bu sene sonuna göz kırpan en bomba RPG'lerin başında geliyor. Oyun ile ilgili öğrenmek istediğimiz o kadar çok şey var ki, bununla ilgili herhalde Skyrim ekibine bir çok soru sorabiliriz.
Skyrim için yapılan bir hayran röportajı ile oyunu bekleyenler çoğu merak ettiğimiz soruların yanıt bulmasını sağlamışlar. Hayran röportajında soruları Bethesda'dan Todd Howard, Bruce Nesmith ve Matt Carofano yanıtlıyor. Aşağıdan bu röportaj neticesinde öğrendiğimiz yeni bilgileri madde madde okuyabilirsiniz:
1) "Karakterler belirli bir yaratığa dönüşebilecek mi?" sorusuna yapımcılar cevap vermekten kaçındı. Bunu oyun çıkana dek yanıtlamak istemiyorlar.
2) Her ırk için yüksek ölçüde özelleştirmeler olacak. Bir çok saç, sakal stili, yara ve yüz boyası oyunda bulunacak. Her ırk ve cinsiyetin bir çok modellemesi bulunuyor. Yüz şekillendirme sistemi de yenilenmiş.
3) Oyundaki zırh sistemi Oblivion'dakine benzer olacak. Yani her vücut parçası ortak bir zırhı giyiyor. Morrowind'de ise her vücut parçasını ayrı ayrı giydiriyorduk. Bu sefer Bethesda daha fazla zırh seçeneği oyuncuya sunacak. Elimizde çok daha fazla çeşitlilik bulunuyor.
4) Skyrim'deki quest yapısı Fallout 3'ten daha çok Oblivion ile benzerlikler taşıyacak. Neredeyse tüm questlerde gidişatı değiştirebilecek karar noktaları olacak. Örneğin birini kurtarmak veya ihanet etme arasında bir seçim yapabilir ve quest'in sonucunu tamamen değiştirebilirsiniz. Oblivion'a oranla daha fazla quest olacak.
5) Sykrim'deki level atlama sistemi Fallout 3'e benzer nitelikler taşıyacak. Ancak oyuncuların farkına varmayacağı ufak düzenlemelere de gidilmiş. Oyunda ganimetlerin kalitesi ve düşmanlar, bulunduğunuz alana göre değişim gösterecek. Bazı durumlarda bulunduğunuz bölgeye bakılmaksızın epik veya özel ganimet bulma şansına da sahip olacaksınız. Bu, Bethesda'nın oyun için tasarladığı yeni konseptlerden biriymiş. Bu durum quest ödülleri için de geçerli. Bazen bulduğunuz nadir ve önemli nesneler rastgele ve şanslı bir biçimde önünüze düşecek.
6) Morrowind'de olupta Oblivion'da olmayan silahları, yani mızraklar, orta seviye zırhlar, mark/recall büyüleri Skyrim'de görebilecek miyiz sorusuna Bethesda'dan yanıt şöyle oldu:
- Mızrakları yapmak istediğini söyleyen ekip, bunun için daha fazla geliştirme sürecine ihtiyaç duyulabileceğini belirtti. Ekip zamanlarının daha fazlasını oynanışa önem vererek geçirmek istiyormuş. Kılıç, kılıç ve kalkan ve yaylar için en doğru ve düzgün oynanış stilini ortaya dökmek istediklerini belirten Bethesda ekibi bunlarla beraber büyünün de hep birlikte doğru ve düzgün işlediğine emin olmanın kendileri için ilk ve ana nokta olduğunu söyledi.
- Orta seviye zırhlar konusunda ise ekibin
2 farklı zırh tipini tasarlamayı seçtikleri belirtildi. Oyuncuların
hafif ve ağır zırh seçenekleri arasında hareket etmelerini isteyen Bethesda, buna üçüncü bir zırh tipi eklemek istememiş. Ağır zırh tipininin oyun geliştirildikçe oynanışınının yavaşlatıldığı söylenirken oyunu dengelemenin tek yolunun bu olduğu söylendi.
7) NPC'ler ile romantik ilişkiler yaşayabileceğiz. Bazı NPC'lerin isteklerini yerine getirdiğinizde onlarla arkadaş olabileceksiniz. Hatta bazıları sizinle zindanlara ve maceralara bile gelecek. Oyunda evlenebileceksiniz de. Kendi eviniz olacak ve hayat arkadaşınız ile burada yaşayacaksınız.
8) Skyrim'e özel zırh ve silah materyalleri bulunuyor. En zor bulunan ve nadir zırh setleri ejderhalardan toplanan materyallerle yapılıyormuş. Önceki oyunlardan Skyrim'e aktarılan bir çok zırh göreceksiniz, özellikle deri ve çelik modellerinde.
9) Oyunun PC sürümünde 64-bit desteği olmayacak. Arayüz ise tüm platformlarda aynı ama kontroller tamamen farklı. Oyunun PC kullanıcıları klavyenin özgürlüğünden sonuna dek faydalanabilecek. Kendileri için favori ve hızlı kayıt tuş seçenekleri bulunuyor. PC sürümündeki kaplamalar daha yüksek çözünürlüklü olacak. Eğer PC'niz güçlüyse oyunun performansını ve grafiklerini arttırabileceğiniz bir çok nokta açık bırakılacakmış.
10) Skyrim'deki Enchantment sistemi Oblivion'daki gibi olacak. Büyülü silahları şarj etmek 'soul gem'ler ile mümkün olacak. Magic armor (Sihirli zırh) ise hep üstünüzde olduğundan şarj olmasına gerek kalmayacak.
Enchanting artık bir yetenek oluyor. Bu yeteneğiniz ne kadar iyiyse 'enchanted' nesneler yaratma konusunda o kadar iyi olacaksınız. Oyun dünyasında bir çok enchant istasyonları bulacaksınız.
11) Skyrim'de ırklar arası yetenek farkları olacak. İstatistiklerde de gözle görülür farklar bulunacak, ancak tüm ırklar ileriki safhalarda birbirlerine bu konuda yetişebilecekler. Her ırkın başlangıc büyüsü, pasif yetenekleri birbirlerinden farklılık gösterecek. Örneğin Khajiit'ler karanlıkta görebilecek. Orc'larda 'berserk' gücü olacak, Redguard'larda 'Adrenaline Rush' yeteneği bulunacak vb. Ayrıca her ırkın hızı aynı seviyede. Oyundaki hız ve manevra kabiliyeti üzerinize giydiğiniz kıyafetlere göre şekillenecek.
12) Oyunda ırklara,
politik ve lonca seçimlerinize özel quest'ler olacak.
13) Irk ve tür seçimlerinde başarılı kombinasyonlar sağlanabilir. Örneğin büyucü ile oynayacak bir karakterin bunu High Elf veya Breton ile bütünleştirmesi kendine kolaylık sağlayacak. Ya da savaşçı rolünü üstlenen bir karakterin Nord veya Redguard olması da doğru bir tercih olacakmış.
Cinsiyetler arasında herhangi bir farklılık yok. Oyunda bir erkeğin yapabileceği ve bir kadının yapamayacağı herhangi bir şey yok. Ya da tam tersi. Oyundaki
NPC'ler cinsiyet ayrımı yaparak konuşmayacaklar. 14) Düşmanları öldürmeden gizlenerek geçmenin yolları olacak. Ayrıca zehirler ve büyüler ile düşmanları öldürmeyerek ilerlemeyi sağlayabilirsiniz.
15) Yeni geliştirilen Yapay zeka sayesinde çok daha dinamik ve ilginç dövüşen düşmanlarla karşılaşacağız. Örneğin ejderhalar bir çok 'shout' yapabilecek, üzerinize çullanabileek veya ağızlarıyla sizi çiğneyebilecekler.
16) Yanımızda bulunacak partnerleri geliştirme imkanı sunulmayacak. Yalnızca kendi karakterimizin yetenek ağacı bulunuyor.
17) Oyunda bir çok ırk olmasına rağmen özellikle İskandinavya kültürü ve bu bölgenin farklılıkları benimsenmiş. Şehirlerdeki mimari yapıların çok farklı olması o çağda İskandinavların ne kadar birbirinden bağımsız yaşadığını gösteriyor.
18) Skyrim'de yıkılabilir bina ve yapılar bulunacak ancak bu çok nadir olacak. Ejderhaların geçip yıktığı yerlere denk gelebileceğiz. Ancak Bethesda, bunu sistematik bir hâle getirememiş, çünkü aşırı dinamik olacağından üstesinden gelemeyeceklerinden korkmuşlar.
19) İnsan ve 'canavar' türündeki karakterler arasındaki farklarda olduğu gibi kadın ve erkek karakterler arasında animasyon farkları olacak. Animasyon sisteminin yeni olduğu ve çok geliştirildiği belirtiliyor.
20) Fallout'takine benzer bir karma sistemi olmayacak. Ancak oyun sizin yaramaz veya iyi olup olmadığınızı biliyor. Oyundaki NPC'ler sizin imajınıza göre hareket edecek. Bir suçluysanız, size kötü, kahramansanız iyi davranacaklar.
21) Karakterinizin sesi olacak ancak yalnızca homurdanmalarını ve bağırmalarını duyacaksınız. Bu
ses efektleri her ırk ve cinsiyet için ayrı ayrı kaydediliyor.
22) Tüm karakterler,
dragon 'shout' yapabilecek.
23)
Çevreyi avantajınıza çevirebileceksiniz. Özellikle gizlenme konusunda.
24) Ana görevi bitirdikten sonra da oyuna devam edebileceksiniz.